Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Fitch: Δυσοίωνο το outlook της επιχειρηματικής χρηματοδότησης και leasing στις αναδυόμενες αγορές, λόγω κορωνοϊού

tags :
Fitch: Δυσοίωνο το outlook της επιχειρηματικής χρηματοδότησης και leasing στις αναδυόμενες αγορές, λόγω κορωνοϊού
Οι αναδυόμενες αγορές Ευρώπης, Μ.Ανατολής και Αφρικής (EMEA), ιδιαίτερα εκείνες με μεγάλη έκθεση στην παραγωγή βασικών προϊόντων και του τουρισμού, θα δεχθούν το μεγαλύτερο πλήγμα από τον κορωνοϊό
Η εξάπλωση του κορωνοϊού αποδυναμώνει τις προοπτικές κερδοφορίας και ανάπτυξης για ορισμένες εταιρείες χρηματοδότησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης στις αναδυόμενες αγορές της περιοχής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EMEA), ιδιαίτερα εκείνες με μεγάλη έκθεση σε τομείς παραγωγής βασικών προϊόντων και του τουρισμού, αναφέρει η Fitch Ratings.
Οι τομείς αυτοί αντιμετωπίζουν σημαντική επιβράδυνση της ζήτησης, η οποία θα επιβάρυνε τις προοπτικές και τα αυτόνομα πιστωτικά χαρακτηριστικά ορισμένων εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης στις αναδυόμενες αγορές της EMEA, ιδίως στη Ρωσία, το Καζακστάν και την Τουρκία, σύμφωνα με την.
Οι εταιρείες χρηματοδότησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης θα μπορούσαν επίσης να επηρεαστούν από την έκθεση τους σε άλλους τομείς, ως αποτέλεσμα της αυξημένης μακροοικονομικής πίεσης στους μισθωτές γενικότερα, συμπεριλαμβανομένης της μεταβλητότητας των συναλλαγματικών ισοτιμιών και των εμποδίων στο εξωτερικό εμπόριο.
Ο αντίκτυπος του κορωνοϊού στα πιστωτικά προφίλ θα εξαρτηθεί τελικά από τη διάρκεια, την κλίμακα και τη γεωγραφική εξάπλωση της επιδημίας.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας ενέχει κινδύνους για τη Ρωσία και το Καζακστάν, δεδομένης της σημασίας της Κίνας για το εμπόριο και της έκθεσης των τομέων των βασικών προϊόντων τους σε απότομη πτώση των τιμών, η οποία με τη σειρά της θα οδηγήσει σε πίεση του νομίσματος.
Η μειωμένη ζήτηση για ταξίδια εξαιτίας των ανησυχιών για τον ιό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πίεση στην ποιότητα του ενεργητικού ορισμένων τουρκικών εκμισθωτών, δεδομένης της σημασίας του τουρισμού για την τουρκική οικονομία, ιδίως για τις ΜΜΕ.
 
Image

Image
Στη Ρωσία, οι εκμισθωτές σιδηροδρόμων αντιμετωπίζουν συρρίκνωση της ζήτησης, καθώς οι ρωσικές σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στρέφονται προς τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Περίπου το ένα τέταρτο αυτού είναι διασυνοριακό, συμπεριλαμβανομένου σημαντικού μεριδίου με την Κίνα.
Αναμένουμε ότι αυτό θα μειώσει τον όγκο των μεταφορών, πιέζοντας την πιστωτική ποιότητα των μισθωτών, εξασθενίζοντας τις τιμές των οχημάτων και τις τιμές ενοικίασης και αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο υπολειμματικής αξίας.
Η μίσθωση των σιδηροδρόμων αποτελεί σημαντικό τμήμα της εταιρείας κρατικών μεταφορικών εταιρειών (STLC, BB + / Positive), της VEB-Leasing (BBB / Stable) και της Sberbank Leasing (BBB / Stable).
Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών στη Ρωσία και αλλού ενδέχεται επίσης να επηρεαστούν από τη μειωμένη ζήτηση.
Η Μόσχα αποτελεί βασικό κόμβο για τα αεροπορικά ταξίδια.
Η STLC, η VEB-Leasing και η Sberbank Leasing έχουν σημαντική έκθεση στην Aeroflot (BB / Stable), η οποία έχει σημαντική διεθνή δραστηριότητα.
Η άλλη έκθεση τους είναι κυρίως σε αερομεταφορείς επικεντρωμένους σε εγχώριες διαδρομές.
Η STLC, η VEB-Leasing και η Sberbank Leasing ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από τις ρωσικές αρχές και η αξιολόγησή τους επωφελείται από κρατική στήριξη, η οποία συμβάλλει στην άμβλυνση των πιθανών αρνητικών επιπτώσεων τόσο από την έκθεση σε τροχαίο υλικό όσο και από τη χρηματοδοτική μίσθωση αεροσκαφών.
Οι ρωσικές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, όπως η Baltic Leasing, η Europlan και η Sollers-Finance (όλες: BB / Σταθερό), μπορούν να αναθεωρήσουν τα φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξής τους ενόψει των γενικών μακροοικονομικών κινδύνων που απορρέουν από το COVID-19. η επιβράδυνση του τομέα αυτοκινήτων είναι ελάχιστη.
Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης στο Καζακστάν θα μπορούσαν να επηρεαστούν από την οικονομική επιβράδυνση της Κίνας λόγω της γεωγραφικής τους εγγύτητας με την Κίνα.
Ωστόσο, δεν αναμένουμε σημαντική επίδραση στις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης Καζακστάν με την Fitch, στον Όμιλο Leasing (B / Σταθερό) και στην TechnoLeasing (B- / Σταθερό).
Ο Όμιλος Leasing επικεντρώνεται στη χρηματοδοτική μίσθωση κατασκευών και στη TechnoLeasing για τη γεωργία και καμία εταιρεία δεν βασίζεται σε διασυνοριακές δραστηριότητες ή κινεζικό εξοπλισμό.
Δεν είναι, εντούτοις, ανοσοποιημένα σε πιθανές μακροοικονομικές αδυναμίες, με κινδύνους σχετικά με την πρόσβαση στην αγορά και τη μεταβλητότητα των συναλλαγματικών ισοτιμιών.
Στην Τουρκία, οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης και πρακτόρευσης έχουν σημαντική έκθεση στον πιστωτικό κίνδυνο των ΜΜΕ και ενδέχεται να επηρεαστούν από την πίεση στην οικονομία λόγω της μείωσης του τουρισμού, ιδίως όταν ξεκινήσει η μεγάλη περίοδος τον Μάιο, ωστόσο η άμεση έκθεση τους στον τουριστικό τομέα είναι μέτρια και γενικά αντέδρασαν στη δοκιμασία πολλών οικονομικών κρίσεων τα τελευταία χρόνια.
Ενώ η Κωνσταντινούπολη είναι ένας σημαντικός αερολιμενικός κόμβος για τη διηπειρωτική εναέρια κυκλοφορία στην Ασία, οι τουρκικές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης έχουν αμελητέα έκθεση σε αεροσκάφη και μεταφορείς.
Εκτός από τις εταιρείες χρηματοδότησης και τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, άλλα μη τραπεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ενδέχεται να επηρεαστούν από την επιδημία του ιού.
Οι εταιρείες factoring με μεγάλες διασυνοριακές επιχειρήσεις είναι πιθανό να είναι από τις πιο πληγείσες, ενώ η χρηματοδότηση των καταναλωτών θα μπορούσε να υποφέρει εξαιτίας της αύξησης της ανεργίας εάν η οικονομία επιβραδυνθεί.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης