Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η ιστορία επαναλαμβάνεται - Στην ΕΕ προσφεύγει η Μηχανική για τα έργα του Πάτρα Πύργος

tags :
Η ιστορία επαναλαμβάνεται - Στην ΕΕ προσφεύγει η Μηχανική για τα έργα του Πάτρα Πύργος
Στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα (μεταξύ των οποίων τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την Επίτροπο Ανταγωνισμού και Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) κατέφυγε η Μηχανική και η GD INFRASTRUTTURE, καταγέλλοντας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κο ΚωνσταντίνοΑχ. Καραμανλή
Στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα (μεταξύ των οποίων τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την Επίτροπο Ανταγωνισμού και Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) κατέφυγε η Μηχανική και η GD INFRASTRUTTURE, καταγέλλοντας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κο ΚωνσταντίνοΑχ. Καραμανλή.
Ειδικότερα οι δύο εταιρείες απέστειλε Εμπιστευτική Αναφορά στα κάτωθι στελέχη:
1. Κα Ursula Von Der Leyen, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
2. Κα Margrethe Vestager, Επίτροπο Ανταγωνισμού και Αντιπρόεδρο
της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
3. Κα Elisa Ferreira, Επίτροπο Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων
4. Κα Katrien De Marez, Υπεύθυνη Έργων Υποδομής, της Διεύθυνσης
Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
5. Κο Willebrordus Sluijters, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Συνοχής
της Κομισιόν τομέα Ελλάδος και Κύπρου.
Στην Αναφορά οι δύο εταορείες εξέθεσαν, όπως υποστηρίζουν «τα προβλήματα, τις παρανομίες, την
κατασπατάληση των χρηματικών πόρων Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ελλάδος».
Επίσης κατήγγειλαν τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωνσταντίνο
Αχ. Καραμανλή καθώς όπως υποστηρίζουν «επιδιώκει την διάλυση των υπογεγραμμένων νόμιμων Συμβάσεών
μας στο έργο του Αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου καθώς δημιουργία νέου άτυπου καρτέλ το οποίο
θα αναλάβει τα επόμενα Δημόσια Έργα με ελάχιστες εκπτώσεις είτε με ειδικούς όρους».
Σύμφωνα με τις εταιρείες οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσαν ότι θα εξετάσουν
με προσοχή τις καταγγελίες καθώς και ότι δεν έχουν δώσει έγκριση
για την διάλυση των Συμβάσεων του Αυτοκινητοδρόμου Πατρών –
Πύργου.
Να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Μηχανική προσφεύγει στο αρμόδια κοινοτικά όργανα για έργο. Το ίδιο είχε πράξει με το Μετρό Θεσσαλονίκης, την παράκαμψη Αγρινίου, τη διευθέτηση του χειμάρρου Ξηριά, τμήμα του ΠΑΘΕ στο πέταλο του Μαλιακού, καθώς και έργα της Εγνατίας οδού, έργα στα οποία ερχόταν δεύτερη ή τρίτη στους διαγωνισμούς.

Τον Ιούνιο θα γνωρίζουμε τι μέλλει γενέσθαι με τον οδικό άξονα

Στις αρχές του καλοκαιριού (περί τον Ιούνιο) θα γνωρίζουμε το τι μέλλει γενέσθαι με τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος, καθώς τότε αναμένεται να αποφανθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την τύχη του έργου.
Ήδη το Υπουργείο έχει έρθει σε συμφωνία με την Ολυμπία Οδό προκειμένου να αναλάβει εκείνη την κατασκευή του ως ενιαίο έργο, ακυρώνοντας ουσιαστικά τις συμβάσεις (ο οδικός άξονας είχε σπάσει σε 8 εργολαβίες) που είχαν υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Η συμφωνία αυτή έχει ήδη κατατεθεί στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές προκειμένου να αποφανθούν. Πρόθεση πάντως του Υπουργείου Υποδομών είναι στην περίπτωση που το σχέδιο παραχώρησης του στην Ολυμπία Οδό, απορριφθεί από την ΕΕ, τότε να επαναπροκυρηχθεί από την αρχή ο οδικός άξονας.
Υπενθυμίζεται ότι αρχικώς το το κομμάτι Πατρών-Πύργου ήταν στην Ολυμπία Οδό, αλλά αφαιρέθηκε προ εξαετίας κατά την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης.
Για ένα έργο που θα είναι έτοιμο το 2023 δεσμεύτηκε προσφάτως ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης.
Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες -όμως τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του.
Ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά.

Ελένη Μπότα

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης