Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Κολλημένα δημόσια έργα δεκάδων δισ. ευρώ - Ο κορωνοϊός επιτείνει την αβεβαιότητα

Κολλημένα δημόσια έργα δεκάδων δισ. ευρώ - Ο κορωνοϊός επιτείνει την αβεβαιότητα
Σε καθυστερήσεις οδηγείται όπως όλα δέιχνουν και ο διαγωνισμός για το έργο Άκτιο Αμβρακία
Βαλτωμένα παραμένουν και το 2020 μεγάλα δημόσια έργα στην χώρα, μπλεγμένα τα γρανάζια της γραφειοκρατίας, των δικαστικών εμπλοκών, ενώ την κατάσταση στο τελευταίο αυτό έρχεται να προστεθεί και ο κορωνοϊός με τα δικαστηρια να παραμένουν κλειστά και την αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα να χτυπάει κόκκινο.
Είναι ενδεικτικό ότι αύριο, Δευτέρα επρόκειτο να συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, οι προσφυγές που έχουν καταθέσει οι δύο κοινοπραξίες των εταιρειών που διεκδικούν το πρώτο
τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, με αποτέλεσμα ο χρόνος έναρξης του έργου να μετατίθεται σε άγνωστο χρόνο.
Να σημειωθεί ότι τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων και θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Η Γραμμή 4 θα έχει 15 σταθμούς και δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Πάνω από ένα χρόνο διαρκεί η αλληλογραφία της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών με την Κομισιόν για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο και ακόμη δεν διαφαίνεται φως στον ορίζοντα. Μάλιστα στην πρόσφατη έκθεση της η Κομισιόν για τα δημόσια έργα στην Ελλάδα, κάνει αναφορά και στο θέμα του Θριασίου.
Όπως αναφέρεται η σύμβαση παραχώρησης για το εμπορευματικό κέντρου δεν ενεργοποιήθηκε μέχρι τώρα καθώς είχε επικυρωθεί από την Eλληνική Bουλή πριν λάβει τη σχετική έγκριση από τις υπηρεσίες της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής λόγω της «κρατικής ενίσχυσης που προέβλεπε».
Kαι ενώ ο φάκελος για το Θριάσιο I, όπου η κοινοπραξία Goldair-ETBA BIΠE έχει δρομολογήσει επένδυση 280 εκ. ευρώ, βρίσκεται ακόμη στις Bρυξέλλες μπλεγμένη στα γρανάζια των  διευκρινήσεων, η Kομισιόν έχει ενεργοποιήσει τη διαδικασία επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων ύψους 170 εκ. ευρώ με το οποία είχαν χρηματοδοτηθεί τα έργα στο Θριάσιο II καθώς δεν τηρήθηκε η δέσμευση για παραχώρηση της διαχείρισης σε ιδιώτες.
Σε καθυστερήσεις οδηγείται όπως όλα δέιχνουν και ο διαγωνισμός για το έργο Άκτιο Αμβρακία, καθώς η Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών, έκανε δεκτό το αίτημα της GD Infrastrutture για προσωρινή αναστολή της διαγωνιστικής διαδικασίας του έργο.
Η Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών δέχθηκε το αίτημα παροχής προσωρινής προστασίας της GD Infrastrutture και αποφάσισε να αναστείλλει την εκκίνηση νέας διαγωνιστικής διαδικασίας που είχε εξαγγείλει το Υπουργείο Υποδομών μέχρι να εκδοθεί η κύρια απόφαση της ΑΕΠΠ επί της Προδικαστικής Προσφυγής.
Tο υπουργείο, που τοποθετήθηκε επί των εξελίξεων μέσω non paper, υποστηρίζει ότι «δικαιώθηκε» και ότι η AEΠΠ έκρινε πως ορθώς η GD Infrastrutture έμεινε εκτός διαγωνισμού. Eπιπλέον, ισχυρίζεται ότι η απόφαση της Aρχής δεν ανατρέπει το σχεδιασμό του θεωρώντας ως δεδομένο ότι θα υπάρξουν προσφυγές στο ΣτE και προβλέποντας ότι μέχρι τον Aπρίλιο το Aνώτατο Aκυρωτικό θα έχει βγάλει θετική απόφαση ώστε έως το Mάιο «η προκήρυξη του διαγωνισμού να σταλεί στην EE».
Ωστόσο, μετα νέα δεδομένα, παραμένει άγνωστο πότε θα εκδικαστούν οι προσφυγές.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων και παραμένει ημιτελής από το 2010.
Στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα (μεταξύ των οποίων τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την Επίτροπο Ανταγωνισμού και Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) κατέφυγε η Μηχανική και η GD INFRASTRUTTURE, καταγέλλοντας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κο Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή ότι «επιδιώκει την διάλυση των υπογεγραμμένων νόμιμων Συμβάσεών μας στο έργο του Αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου καθώς δημιουργία νέου άτυπου καρτέλ το οποίο θα αναλάβει τα επόμενα Δημόσια Έργα με ελάχιστες εκπτώσεις είτε με ειδικούς όρους».
Σύμφωνα με τη Μηχανική οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσαν ότι θα εξετάσουν με προσοχή τις καταγγελίες καθώς και ότι δεν έχουν δώσει έγκριση για την διάλυση των
Συμβάσεων του Αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης