Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στην Εγνατία Οδό συνεχίζουν να βάζουν διόδια - Θέλουν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Μάιο 2020

tags :
Στην Εγνατία Οδό συνεχίζουν να βάζουν διόδια - Θέλουν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Μάιο 2020
Στην Εγνατία Οδό συνεχίζουν να βάζουν διόδια
Μπορεί η επέλαση του κορωνοϊού να έχει παγώσει το μεγαλύτερο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην χώρα και να έχει πλήξει αρκετούςτομείς της ελληνικής οικονομίας, εντούτοις η κατασκευή διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού προχωρά κανονικά.
Ήδη εκτελούνται εργασίες για την κατασκευή των πλευρικών σταθμών διοδίων Ανατολικής Σιάτιστας, Χαλάστρας, Προφήτη, Βρασνών –Ασπροβάλτας, Ελευθερούπολης, Αγίου Ανδρέα, Βαφέικων, Κομοτηνής, Παναγίας, Βαγιοχωρίου, Γαληψού/Ορφανίου, Μουσθένης, Μέστης και οι , μετωπικοί σταθμοί διοδίων Σιάτιστας και Αρδανίου. Επίσης στον Κάθετο Άξονα Α1 Αξιού – Εύζωνοι, οι Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων Πολυκάστρου.
Να σημειωθεί ότι στις 26 Ιουνίου έχει προγραμματιστεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, όπου έχουν περάσει 7 κοινοπρακτικά σχήματα από τα 9 που δήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον.
Τα σχήματα που έχουν περάσει είναι η Άκτωρ με την ισπανική ROADIS, η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου με την κινεζική SCIG, ο όμιλος Μυτιληναίου με την γαλλική Vinci, η ΓΕΚ Τέρνα με την Egis Projects, η ANAS International Enterprise S.p.A., η FREYJA HOLDINGS SARL και η Διολκός Κατασκευαστική.
Ωστόσο για να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο από τη διοικητική αρχή σηράγγων.
Ειδικότερα ο οδικός άξονας απαιτεί πολλά κεφάλαια προκειμένου να πάρει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, τα οποία δύσκολα θα καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο, ενώ σε περίπτωση που συμπεριληφθούν στην σύμβαση παραχώρησης (να αποτελούν υποχρέωση του παραχωρησιούχου), τότε τα έσοδα που αναμένει το ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας θα είναι ελάχιστα έως μηδενικά.
Υπενθυμίζεται ότι μετά το τραγικό δυστύχημα του 1999 στη σήραγγα του Μον-Μπλάν που συνδέει τη Γαλλία με την Ιταλία και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 39 άνθρωποι όταν ξέσπασε φωτιά σε βελγικό φορτηγό, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε στην θεσμοθέτηση νέων αυστηρών κριτηρίων για την ασφάλεια των σηράγγων.
Οι νέοι αυτοί κανόνες είναι απαραίτητοι να τηρούνται για την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.
Η Εγνατία Οδός, η οποία είναι από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας, κατασκευάστηκε μεταξύ 1994 και 2009.
Ως εκ τούτου δεν τηρεί τις νέες αυστηρές προδιαγραφές που έχει θέσει η ΕΕ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα κεφάλαια που απαιτούνται για την πιστοποίηση των σηράγγων ανέρχονται στα 50 εκατ ευρώ.
Ποιος θα αναλάβει το κόστος των εργασιών (Δημόσιο, Εγνατία ή ανάδοχος) είναι ένα πρόβλημα για το οποίο αναζητείται λύση.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης