Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Μια υπόθεση για τις επιπτώσεις του Covid-19 στις εισηγμένες με βάση την εκτίμηση του ΟΠΑΠ

tags :
Μια υπόθεση για τις επιπτώσεις του Covid-19 στις εισηγμένες με βάση την εκτίμηση του ΟΠΑΠ
Θα μπορούσε η εκτίμηση του ΟΠΑΠ να χρησιμοποιηθεί ως «μπούσουλας» για μία πρώτη προσέγγιση των επιπτώσεων του Covid-19 στις εισηγμένες 
Οι εκτιμήσεις που έδωσε η διοίκηση του ΟΠΑΠ, ίσως θα μπορούσαν να είναι ένας «μπούσουλας» για το τι θα συμβεί σε όλες τις εισηγμένες που έχουν κλείσει, ή έχουν δει τις πωλήσεις τους να καταρρέουν.
Στελέχη της αγοράς σημειώνουν πως θα μπορούσε κάποιος χονδρικά να κάνει ένα υπολογισμό λαμβάνοντας βέβαια υπόψη το τι προσφέρει η κάθε εταιρεία και αν έχει κλείσει τελείως λόγω καραντίνας ή αν έχει ακόμα κάποια δραστηριότητα, η οποία σημειώνουν θα είναι έτσι κι αλλιώς εξαιρετικά περιορισμένη, εκτός από εκείνες που λειτουργούν κανονικά και έχουν αύξηση όπως σούπερ μάρκετ ή που παρέχουν άλλες υπηρεσίες.
Ουσιαστικά η διοίκηση του ΟΠΑΠ είναι η πρώτη που έδωσε καθαρά νούμερα, αφού οι περισσότερες μέχρι σήμερα εταιρείες που ανακοίνωναν αποτελέσματα τόνιζαν ότι είναι σχεδόν αδύνατο να ποσοτικοποιήσουν τις επιπτώσεις του Covid-19.
Αποτελεί επομένως μία πρώτη εικόνα που μπορούμε να έχουμε για Μάρτιο αλλά και Απρίλιο, αφού όπως όλα δείχνουν θα διατηρηθεί η σημερινή εικόνα τουλάχιστον μέχρι τέλος Απριλίου.
Οι αναλυτές επεξεργάζονται σενάρια με βάση τη χρονική διάρκεια του lockdown. Άλλοι το φτάνουν μέχρι τέλος Απριλίου και άλλοι μέχρι τέλος Μαΐου.
Κανείς δεν είναι σε θέση να υπολογίσει πότε θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην κανονικότητα.
Με βάση τις μηνιαίες απώλειες ο ΟΠΑΠ ανέφερε πως χάνει 130-140 εκατ. ευρώ τζίρο και 50-53 εκατ. ευρώ EBITDA.
Με βάση τον ισολογισμός χρήσης 2019 του ΟΠΑΠ, χάνει δηλαδή το 8,5% το μήνα από τον ετήσιο τζίρο και το 12,5% του ετήσιου EBITDA.
Αυτή η εκτίμηση θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε άλλες εταιρείες;
Σε γενικές γραμμές θα μπορούσε και κυρίως αν συγκρίνουμε εξάμηνο και όχι έτος για να περιορίσουμε και την εποχικότητα.
Γιατί υπάρχουν και οι εταιρείες που παράγουν μεγάλο ποσοστό του τζίρου τους για παράδειγμα την περίοδο του Πάσχα ή τα Χριστούγεννα, επομένως συγκρίνοντας εξάμηνο ίσως έχεις καλύτερη προσέγγιση.
Επιπλέον από διάφορες ανακοινώσεις είναι γνωστό ότι η οικοδομική δραστηριότητα έχει υποχωρήσει, η κατανάλωση έχει πληγεί ή τα ξενοδοχεία έχουν κλείσει για ένα διάστημα κ.α. 

Γ.Κ.
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης