BN DATAROOM

Ρουσφέτια με κρατική διαφήμιση 11 εκατ ευρώ…απευθείας από το πρωθυπουργικό γραφείο

Ρουσφέτια με κρατική διαφήμιση 11 εκατ ευρώ…απευθείας από το πρωθυπουργικό γραφείο
Σε κακοφορμισμένη πληγή εξελίσσεται η υπόθεση της επικοινωνιακής καμπάνιας για τον κορωνοιό παραπέμποντας στις εποχές του αμαρτωλού ΚΕΕΛΠΝΟ.
Η διανομή κρατικής διαφήμισης με κριτήρια ευνοιοκρατίας και…ημετεροκρατίας δημιουργεί ασφαλώς  μείζον ζήτημα δημοκρατικής τάξης.
-Η υπόθεση ξεκίνησε εξ΄αρχής στραβά, όταν με την επίκληση–υποτίθεται του επείγοντος η κυβέρνηση αποφάσισε να αναθέσει (χωρίς διαγωνισμό) την ενημερωτική εκστρατεία για την πανδημία σε συγκεκριμένη διαφημιστική εταιρεία της αρεσκείας της.
Η ίδια εταιρεία (Ιnitiative Media) έχει αφανώς συμμετάσχει σε προεκλογικές καμπάνιες της ΝΔ επί  Κ. Μητσοτάκη και σήμερα ακούγεται ότι διαχειρίζεται τους λογαριασμούς προβολής διαφόρων ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΔΕΠΑ) και αρκετών Υπουργείων όπως αυτά των Εσωτερικών και των Οικονομικών.


-Το κονδύλιο δεν ήταν καθόλου ευκαταφρόνητο, 11 ολόκληρα εκατομμύρια ευρώ για δύο μήνες.
Και η σχετική απόφαση, κατά μάλλον ανορθόδοξο τρόπο, υπογράφεται από τον διευθυντή και ανιψιό του πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη (με πίστωση από λογαριασμό δαπανών σε κωδικό «Προεδρίας της Κυβέρνησης») περιλαμβάνοντας καταχωρίσεις σε εφημερίδες, «μπανεράκια» σε διαδίκτυο, και σποτ σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις.

-Μόνο που η διανομή έγινε κατά το δοκούν.
Αποκλείστηκαν  «εχθροί» της πρωθυπουργικής οικογένειας, πετάχθηκαν «ξεροκόμματα» για τα μάτια του κόσμου σε άλλους «ενοχλητικούς», αγνοήθηκαν μεγάλοι ιστότοποι που δεν «λιβανίζουν» καθημερινά τη κυβέρνηση, ενώ πριμοδοτήθηκαν γενναία, όλα τα ημέτερα μέσα, ακόμη και site μηδαμινής απήχησης και ενημερωτικής επιρροής.

-Φτάσαμε λοιπόν στο ανεκδίηγητο ένας «εθνικός διαφημιστής» (Μιχάλης Γκάλκος στις μέρες μας…) να μοιράζει κρατικό χρήμα σε συνεννόηση με τον διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου. Χωρίς καμία διαφάνεια και χωρίς καμία λογοδοσία.
Χρήμα του Ελληνα φορολογούμενου για ενημερωτική καμπάνια γύρω από μείζον ζήτημα δημόσιας υγείας!

-Προσέξτε: Οι τράπεζες που δεν είναι πλέον κρατικές (πλην Εθνικής) υποχρεώθηκαν από τον Δραγασάκη να δημοσιοποιούν κάθε τρίμηνο αναλυτικά τα στοιχεία από τις διαφημιστικές τους δαπάνες, ακόμη και τις πρωτοβουλίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Τι δίνουν σε κάθε μέσο ενημέρωσης, σε σωματεία, φιλανθρωπικές οργανώσεις κλπ.
Αυτό το στοιχειώδες δεν προβλέπεται όμως για την πλουσιοπάροχη καμπάνια ενημέρωσης σχετικά με το Covid-19.
Αντιθέτως στην περίπτωση της καμπάνιας κατά της πανδημίας προκύπτουν κάποια πρόσθετα ερωτήματα:

-Γιατί τα κανάλια που ευνοήθηκαν με την επίσης σκανδαλώδη πρόνοια «παγώματος» της ετήσιας δόσης για τις άδειες, συνολικού ύψους 21 εκ. ευρώ, περιλαμβάνονται σε αυτή την ρύθμιση με ευνοικότατους όρους (όπως η άμεση προκαταβολή 35% του ποσού για τα σποτ που θα εκπέμψουν);
Δεν γνωρίζει ο κύριος Δημητριάδης ότι έχουν υποχρέωση  να προβάλουν ΔΩΡΕΑΝ τα κοινωνικά μηνύματα βάσει της ΚΥΑ αριθμ. 1686/2018;

-Οι ίδιοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί δεν θα έπρεπε να έχουν αναλάβει την καμπάνια δωρεάν, ως ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής προσφοράς σε τόσο ακραίες-όχι μόνο για την υγεία, αλλά και για την εθνική οικονομία-περιστάσεις;

-Γιατί δεν δημοσιεύονται βήμα - βήμα στη Διαύγεια οι συμβάσεις της Initiative με κάθε μέσο ενημέρωσης ξεχωριστά, δεδομένου μάλιστα ότι τα έξοδα εμφανίζονται να βαρύνουν το υπουργείο οικονομικών;
Γιατί δεν ενημερώνεται η κοινή γνώμη, όπως στην περίπτωση των τραπεζών, με ποιόν τρόπο και με ποια κριτήρια κατανέμεται η διαφήμιση;

-Και μία τελευταία ερώτηση…kinder bueno από το data room:
Αληθεύει ότι το κεντρικό λογότυπο του «μένουμε σπίτι»…αλιεύθηκε στο διαδίκτυο από την δωρεάν πλατφόρμα γραφικών «freepik»;
Και αν το logo είναι…δανεικό για ποια δημιουργική «σύλληψη» θα αμειφθεί η εταιρεία με το 3% της σύμβασης των 11 εκατομμυρίων; Μήπως για την…δημιουργικότητα στην μέθοδο κατανομής των διαφημίσεων;…

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης