Τελευταία Νέα
Οικονομία

Το διαρκές σκάνδαλο με τα μηνύματα από πενταψήφια και οι βαριές ευθύνες ΕΕΤΤ και Επιτροπής Ανταγωνισμού

tags :
Το διαρκές σκάνδαλο με τα μηνύματα από πενταψήφια και οι βαριές ευθύνες ΕΕΤΤ και Επιτροπής Ανταγωνισμού
Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας καταναλωτή ξύπνησε μετά από 5 χρόνια για τη Dimoco, τις πρακτικές της οποίας είχε αποκαλύψει το bankingnews το Μάιο του 2016
Έχουν περάσει πάνω από πέντε χρόνια από τότε που ο πρώην υπηρεσιακός υπουργός Οικονομίας κ. Νίκος Χριστοδουλάκης, διαβίβασε φάκελο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού με τον οποίο ζήτησε τη διερεύνηση καταχρηστικών χρεώσεων και πρακτικών από εταιρίες πολυμεσικής πληροφόρησης οι οποίες λειτουργούν μέσω πενταψήφιων κωδικών αποστολής SMS σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και η καθ ύλην αρμόδια και η Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων μετά από τόσα χρόνια προφανώς συνεχίζουν τις ανασκαφές. Βέβαια η ΕΕΤΤ επί αρκετό καιρό είχε μείνει ακεφαλη με απόλυτη ευθύνη του τότε αρμόδιου Υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη.
Σε όλα αυτά τα χρόνια ακόμα και σήμερα εταιρίες που «δραστηριοποιούνται» στα πενταψήφια οργιάζουν και καθημερινά οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας γίνονται δέκτες βροχής παραπόνων που βλέπουν παραφουσκωμένους λογαριασμούς, όχι όμως γιατί παραπλανημένοι συναίνεσαν και έλαβαν μηνύματα από πενταψήφιους αριθμούς για τα οποία χρεώθηκαν αλλά γιατί πλέον έλαβαν μηνύματα χωρίς συναίνεση από πενταψήφιους αριθμούς.
Το bankingnews το Μαίο του 2016 είχε αποκαλύψει τη δράση της εταιρίας Dimoco αναφέροντας στο σχετικό ρεπορτάζ ότι:
«Σύμφωνα με καταγγελίες που έχει στην κατοχή του το bankingnews την τακτική αυτή της αποστολής μηνυμάτων που χρεώνουν τον παραλήπτη χωρίς τη συναίνεσή του εφαρμόζει η εταιρία Dimoco Greece της οποίας η έδρα βρίσκεται στην Ελλάδα, όπου Διευθύνων Σύμβουλος στην Ελλάδα η κα Λίλυ (Βασιλική) Ξένου, η οποία μεταπήδησε από την Amaze που εξαγόρασε δραστηριότητές της η Dimoco, ενώ νωρίτερα είχε περάσει από τις WIN και IMImobile όλες εταιρίες πολυμεσικής πληροφόρησης.
Βέβαια από το ΓΕΜΗ προκύπτει ότι η Dimoco Greece είναι μια Μονοπρόσωπη ΙΚΕ με κεφάλαιο 10.000 Ευρώ και η κα Ξένου είναι απλά διαχειρίστρια της ΙΚΕ.
Μοναδικός μέτοχος είναι η Dimoco Europe Gmbh που έχει έδρα στη και στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Φιλοθέη και την ίδια διεύθυνση με τη Διεύθυνση που δηλώνει η κα  Ξένου ενώ η Dimoco Greece έχει έδρα το Μαρούσι.
Η Amaze που είναι ελληνική Ανώνυμη Εταιρία με έδρα τον Άγιο Δημήτριο και πριν το Μαρούσι είχε στο τέλος του 2014 ίδια κεφάλαια 667 χιλιάδες Ευρώ και την ίδια χρονιά εμφάνισε τζίρο 3,87 εκ Ευρώ, μεικτά κέρδη1,11 εκ Ευρώ και καθαρά κέρδη 117 χιλιάδες.
Το περίεργο είναι ότι λίγο πριν κάνει τη συναλλαγή με τη Dimoco και συγκεκριμένα στο τέλος του 2014 εμφανίζει τον ισολογισμό της ποσά προοριζόμενα για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 154 χιλιάδες Ευρώ χωρίς να προκύπτει κάπου η ανάγκη ότι τα χρειάζεται η εταιρία.
Και αυτό γιατί εντός της χρήσης καλύπτει με αύξηση δανείων τη διαφορά στις απαιτήσεις της που φαίνεται να προκύπτει από τα έσοδα.
Το ζήτημα που προκύπτει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πως η παράλυτη ΕΕΤΤ με ευθύνη του κ. Σπίρτζη είναι με κατεβασμένα τα χέρια γεγονός που προφανώς οδηγεί σε αποθράσυνση εταιρίες όπως η Dimoco.»
Τότε επί υπουργίας Σπίρτζη δεν έγινε απολύτως τίποτα όπως δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα πλην του Συνηγόρου του Καταναλωτή με πέντε χρόνια καθυστέρηση.
Μάλιστα το bankingnews είχε γίνει δέκτης εξωδίκου με απειλητική διάθεση όπως η Dimoco υποστήριζε ότι  δεν υφίσταται καμία παράνομη πράξη και κανένας σχετικός λόγος αναφοράς της εταιρείας Dimoco.
Σχετικά δε τις αναφορές για τη σταδιοδρομία της κας Ξένου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η ελεύθερη ιδιωτική αγορά παρέχει σε όλους ανεξαιρέτως το δικαίωμα επιλογής της πλέον αρμόζουσας εργασίας χωρίς να τίθεται οιοσδήποτε περιορισμός.
Εφόσον η υπογράφουσα είχε τα κατάλληλα προσόντα σαφώς και την δυνατότητα να αναζητήσει εργασία σε ίδια ή ανώτερη θέση χωρίς να όφειλε λογοδοσίας σε κανέναν».
Βέβαια όλη αυτή η κατάσταση πέρα από τη Dimoco βολεύει και τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας στο σύνολό τους οι οποίες αποκομίζουν τεράστια έσοδα και την ίδια στιγμή είναι καλυμμένες δίνοντας τη δυνατότητα στον πελάτη να μπλοκάρει την λήψη μηνυμάτων από πενταψήφια στο κινητό του.
Βέβαια αυτό συνήθως γίνεται κατόπιν εορτής ενώ το μπλοκάρισμα προκαλεί άλλες δυσλειτουργίες ου σχετίζονται με την πρόσβαση σε άλλες υπηρεσίες από τον καταναλωτή.
Πέραν αυτού η ΕΕΤΤ με την τακτική της πέραν του ότι είναι ανύπαρκτη στον έλεγχο διευκολύνει την άσκηση τέτοιων πρακτικών καθώς αν ο παθών επιθυμεί να κάνει καταγγελία υποχρεούται σε δρομολόγια σε καμία δεκαριά υπηρεσίες του δημοσίου για υπερχρέωση οι οποίες στο τέλος να του κοστίσουν περισσότερα από όσα χρεώθηκε και ουσιαστικά να ζημιωθεί.
Επισημαίνεται ότι η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε πρόστιμο 250.000 ευρώ στη DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS /MMS), γιατί το 2019 ενέγραψε, καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεση τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι η Γενική Διεύθυνση ενήργησε αυτεπάγγελτα (οι καταγγελίες που γίνονται τόσα χρόνια που πήγαν;) και ότι επεβλήθη το πρόστιμο για παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι αν θα εισπραχθεί το πρόστιμο.
Από το ΓΕΜΗ προκύπτει ότι στις 26/11/2019 παραιτήθηκε ο διαχειριστής Janos Attila Basilides εμφανίζεται να είναι πλέον διαχειριστής η SOMMER Bettina Manfred αγνώστων λοιπών στοιχείων, ενώ η κα Ξένου άγνωστο από το 2017 έπαψε να είναι διαχειρίστρια της ΙΚΕ.
Επίσης με βάση τα οικονομικά στοιχεία του 2018 τα κεφάλαια της εταιρίας δεν επαρκούν να πληρώσει το πρόστιμο και είναι μια εταιρία με κεφάλαιο 129 χιλιάδων, ταμείο 3,1 εκ ευρώ, βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις 7,4 εκ ευρω, τζίρο 7,9 εκ ευρώ και ζημίες 53 χιλιάδες !!!!

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης