To 50% των πτήσεων της θα κάνει η Aegean

To 50% των πτήσεων της θα κάνει η Aegean
Του Χάρη Ντιγριντάκη
Σε κρίσιμη καμπή εισέρχεται η Aegean Airlines, αποδεικνύοντας ότι το απόλυτο success story στον κλάδο των αερομεταφορών, δεν μπόρεσε τελικώς να αποφύγει τον οικονομικό κλυδωνισμό, λόγω της πανδημίας του covid-19 και των ανισορροπιών που αυτή επέφερε στο παγκόσμιο επιχειρείν.
Πρόκειται για ένα εκκωφαντικό κτύπημα που καθιστά αναγκαία την κρατική ενίσχυση και για την Aegean Airlines, η οποία παρά το εξαιρετικό της ταμείο θα αναγκαστεί να ακολουθήσει την αντίστοιχη επωδό που υιοθέτησαν αερομεταφορείς κολοσσοί.
Πόσο μάλλον σήμερα δεδομένου ότι στηρίζεται και στηρίζει εδώ και χρόνια την αναρρίχηση των μεγεθών της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας.
Σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ο πρόεδρος της Aegean Airlines κ. Ευτύχιος Βασιλάκης σκιαγράφησε τη σημερινή οικονομική εικόνα της εταιρείας. Όπως τόνισε τον Ιούλιο θα ξεκινήσει σταδιακά την δραστηριοποίηση στο διεθνές της δίκτυο η Aegean με στόχο από το 25% της κίνησής της στα μέσα του θέρους, να φτάσει το 45-50% των πτήσεων της μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Κρίνοντας μάλιστα από παρόμοιες, σε περιορισμένη μεν έκταση, εμπειρίες στην Ασία ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε ότι απαιτούνται περίπου δύο έως τρεις μήνες μετά την έναρξη της δραστηριότητας προκειμένου να ξεπεράσουν έστω και ελάχιστα τα έσοδα από τα κόστη στην αεροπορική αγορά.
Ο πρόεδρος της Aegean έκανε λόγο για το πιο δύσκολο τρίμηνο που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή της πορεία η εταιρεία, ενώ σημείωσε ότι ο Ιανουάριος κατέγραψε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 11% και ο Φεβρουάριος κατά 7% επιδεικνύοντας ιδιαίτερα θετική πορεία.
Ωστόσο ύστερα από ένα πολύ πετυχημένο 2019 και ένα θετικό ξεκίνημα το 2020 ο Μάρτιος – οπότε και κηρύχθηκε επισήμως από τον ΠΟΥ η Πανδημία – κατέγραψε 56% μείωση της επιβατικής κίνησης και 30% περιορισμένες πτήσεις.
Επισημαίνεται ότι ο δείκτης πληρότητας από 82% στις αρχές του έτους, έπεσε στο 57% τον Μάρτιο, ποσοστό το οποίο η εταιρεία δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ ξανά. Τα έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους περιορίστηκαν κατά 15% σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη γεγονός το οποίο οφείλεται στην κατά 59% μείωση των εσόδων τον Μάρτιο.
Μάλιστα ο τρίτος μήνας του πρώτου τριμήνου κατέγραψε 35% μείωση επιβατών με τις ζημιές το Μάρτιο να διαμορφώνονται σε 44 εκατ. ευρώ περίπου.
Όπως τόνισε ιδιαίτερα επιβαρυντικός παράγον υπήρξε η καθήλωση των αεροσκαφών καθώς τα καύσιμα είχαν ήδη προαγοραστεί χωρίς να χρησιμοποιηθούν με αποτέλεσμα την απώλεια 100-110 εκατ. ευρώ από το πρώτο τρίμηνο.
Μέρος αυτών θα αξιοποιηθούν το προσεχές τρίμηνο εξέλιξη που έχει ως αποτέλεσμα η συρρίκνωση των μεγεθών στο δεύτερο τρίμηνο να αγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ. Ως προς τη ρευστότητά της η εταιρεία ξεκίνησε τη χρονιά με 510 εκατ. ευρώ και έφτασε τώρα στα 465 εκατ. ευρώ.
Χαρακτήρισε δε ιδιαίτερα κρίσιμο το δεύτερο τρίμηνο του έτους κατά το οποίο η πτητική δραστηριότητα θα είναι περιορισμένη. Ηδη τον Μάρτιο και τον Απρίλιο καταγράφηκε μείωση 90% στις πτήσεις και 98% στην επιβατική κίνηση.
Η εταιρεία κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης διατήρησε έναν βασικό κορμό πτήσεων εσωτερικού για το οποίο έλαβε 2 εκατ. ευρώ ως ενίσχυση ποσό το οποίο κάλυψε τα λειτουργικά της έξοδά αφήνοντάς την να διαχειριστεί τα σταθερά της έξοδα.
Τα νέα δεδομένα απαιτούν στενή συνεργασία μεταξύ του κλάδου, των εργαζομένων σε αυτόν, των προμηθευτών του αλλά και της ΕΕ, υποστήριξε ο κ. Βασιλάκης. Κατόπιν επαναδιαπραγματεύσεων με τους προμηθευτές της και έχοντας εντάξει το 70% του προσωπικού της στο κρατικό πρόγραμμα αναστολής εργασίας τα σταθερά έξοδα της Aegean διαμορφώνονται για το διάστημα Απριλίου – Μαΐου – Ιουνίου στα 26-28 εκατ. ευρώ.
Περαιτέρω αποφάσεις για το εργατικό της δυναμικό θα λάβει η εταιρεία μετά την ανακοίνωση των κρατικών προγραμμάτων στήριξης, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε πάγωμα προσλήψεων εποχικών συνεργατών και ακύρωση συμβάσεων ξένων πιλότων. Επισημαίνεται ότι η Aegean μετρά σήμερα 300 άτομα λιγότερα από ό,τι το περασμένο καλοκαίρι, ενώ υπάρχουν ακόμη 580 εργαζόμενοι σε εποχική βάση.
Καταλήγοντας ο κ. Βασιλάκης δεν παρέλειψε να υπερτονίσει την ανάγκη κρατικής ενίσχυσης του κλάδου ειδικά αφού πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθείται από άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Όπως ανέφερε σε περίπτωση που μία εταιρεία δεν λάβει κρατική ενίσχυση καταλήγει να χάνει σε επίπεδο ανταγωνισμού από τις άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες που έχουν ευνοηθεί.
Ωστόσο σημείωσε ότι τυχόν βοήθεια θα πρέπει να παρέχεται μόνο σε επιχειρήσεις που υπήρξαν υγιείς το 2019, όπως ήταν η Aegean. «Δεν ζητάμε από το κράτος να πάρει όλο το βάρος της κρίσης, αλλά να συνδράμει στην προσπάθειά μας» δήλωσε.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr



bankingnews.gr

BREAKING NEWS