Λίγο μετά το κλείσιμο του ΧΑ – Προκάλεσαν αναταράξεις οι μετοχές των Aegean και Autohellas

Λίγο μετά το κλείσιμο του ΧΑ – Προκάλεσαν αναταράξεις οι μετοχές των Aegean και Autohellas
ΑΓΟΡΑ: Η συνεδρίαση σήμερα κύλησε γύρω από τις εταιρείες του κ.Βασιλάκη, την Autohellas και την Aegean. Δημιουργήθηκε αρκετός θόρυβος και φόβος στην αγορά και κάποιοι απέδιδαν την πτώση του ΧΑ στην πορεία των συγκεκριμένων μετοχών. Μετά τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης κάπως ηρέμησαν τα πράγματα.

Βοήθησε και το καλύτερο κλίμα στις ξένες αγορές και έτσι περιορίσαμε τις απώλειες και ίσως κάποιες πωλήσεις πανικού. Χρειάζεται προσοχή και όσο γίνεται καθαρό μυαλό. Το ΧΑ σήμερα είχε μικρό τζίρο και κατάφερε να κρατήσει ξανά τις 600 μονάδες. Οι προκλήσεις παραμένουν.

Βλέπουμε ως θετική εξέλιξη την παύση των μεγάλων πωλήσεων στις τράπεζες και μία προσπάθεια να αντιδράσουν. Ίσως η τελευταία συνεδρίαση του μήνα, όπου θα γίνει και η αναδιάρθρωση των δεικτών MSCI, να μην είναι σκληρή, αφού όπως φαίνεται από τους όγκους σε επιλεγμένες μετοχές, μεγάλο μέρος των κινήσεων μάλλον έχει γίνει.

AEGEAN: Με υψηλό όγκο η μετοχή έκλεισε στα 4,43 ευρώ και στο -8,66%. Το κλείσιμο ήταν και χαμηλό ημέρας. Το θέμα είναι εδώ πως θα γίνει η «διάσωση» και αν θα περιλαμβάνει συμμετοχή του κράτους. Το άλλο που επίσης είναι σημαντικό είναι το ύψος της διάσωσης. Ο κ.Βασιλάκης είχε πει πως δε θα χρειαστούμε πολλές φορές την κεφαλαιοποίησή μας. Τι εννοεί τώρα, μία, δύο, τρεις; Που είναι το «πολλές».

AUTOHELLAS: Πήγε μέχρι και το -15% η μετοχή με πολύ μεγάλο όγκο συναλλαγών. Λίγο κάτω από 2% του μετοχικού κεφαλαίου πέρασε από το ταμπλό σήμερα. Η μετοχή έκλεισε στα 3,4950 ευρώ με απώλειες 9,22% και όγκο 883 χιλ. τεμάχια. Χαμηλό ημέρας στα 3,27 ευρώ.

Σήμερα δηλαδή η μετοχή έγραψε τιμή πιο χαμηλή από αυτή που έγραψε στην κρίση. Αυτή και κάποιες τράπεζες το έχουν κάνει. Να πάνε δηλαδή πιο κάτω από εκεί που ήταν όταν ο Γ.Δ. ήταν 470 μονάδες και σήμερα είναι 610 μονάδες περίπου. Καλό θα ήταν η διοίκηση να κάνει μία ενημέρωση και για τη συγκεκριμένη, για να υπάρξει καλύτερη πληροφόρηση.

Γιατί όταν βλέπει κανείς την πίεση που ασκείται στη μετοχή ή σε οποιαδήποτε μετοχή, ανοίγει ισολογισμούς και αναρωτιέται: Τα δάνεια αυτά μπορούν να πληρωθούν; Το ταμείο φτάνει; Που μπαίνει φέτος ο πήχης; Πως πήγε στους πρώτους πέντε μήνες;

ΦΟΥΡΛΗΣ: Θεωρούμε λογική την άνοδο της μετοχής σήμερα, καθώς η χθεσινή τηλεδιάσκεψη ήταν εξαιρετικά κατατοπιστική και θετική για την πορεία του ομίλου. Ναι, τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου δεν ήταν καλά, αλλά το θέμα είναι πως θα αντέξει στην κρίση και πως πήγαν πολύ καλά οι πωλήσεις μέσω internet, ενώ εξαιρετικά πάει στις πρώτες μέρες η επαναλειτουργία των καταστημάτων. Στο +8,79% και στα 3,90 ευρώ.

ΤΙΤΑΝ: Συνεχίζει την αντίδρασή του και πέρασε πάνω από τα 11 ευρώ.

ΚΑΝΟΝΙΑ: Αρκετοί επιχειρηματίες αναφέρουν στις τηλεδιασκέψεις ότι δε θα αντέξουν όλοι και πως αυτή η κρίση θα φέρει πτωχεύσεις. Θα μας πείτε αναμενόμενο, που είναι το νέο; Όντως. Το θέμα που απασχολεί εμάς είναι μην υπάρξουν επισφάλειες και δούμε νέες διαγραφές απαιτήσεων από εταιρείες.

Σε αυτή την κρίση πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να προφυλαχτούμε. Έχουμε γράψει αρκετές φορές πως καλό είναι να αποφεύγουμε αυτές που έχουν πολλά δάνεια. Και δεν κοιτάζουμε τα δάνεια με βάση τα EBITDA, γιατί αυτά θα καταρρεύσουν. Θα πρέπει να τα δούμε με βάση τη ρευστότητα και τις δυνατότητες βραχυπρόθεσμα να αντέξουν.

Τώρα θα πρέπει να δούμε και σε ποιες εταιρείες χρωστάνε πολλά. Βάζουμε και αυτόν τον παράγοντα στην εξίσωση. Μην ξεχνάμε φυσικά και τα άυλα γιατί αν κάποιες χρειαστεί να τα μειώσουν τότε μπορεί να δούμε μεγάλη υποχώρηση στα ίδια κεφάλαια. Να επιλέγετε μόνοι σας τις μετοχές, χωρίς να παρασύρεστε. Κοιτάτε τα θεμελιώδη και χρησιμοποιείτε όσα διαβάζεται ως τροφή για σκέψη.

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Χαμηλός ο όγκος και κλείσιμο στο χαμηλό ημέρας και στα 0,82 ευρώ.

UNIBIOS (απάντηση): Τι εννοείτε πλησιάζει η ώρα; Είναι κάπως αόριστο ξέρετε. Η στήλη δεν ακούει και δε κοιτάζει επενδυτικά μετοχές με ΘΑ και άλλα τέτοια. Θέλουμε ανακοινώσεις και θέλουμε καλούς ισολογισμούς.

ΑΒΑΞ: Έτοιμη η κοινοπραξία να παραδώσει 3 σταθμούς της γραμμής 3 (Αγ.Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια). Συνεχίστηκαν οι εργασίες εν μέσω πανδημίας και βέβαια θεωρούμε πως οι περιοχές αυτές θα ωφεληθούν και το κυκλοφοριακό θα μειωθεί.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com 
www.bankingnews.gr 

Γιώργος Κατικάς

BREAKING NEWS