Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Άνοιγμα του αεροδρομίου Μακεδονία ζητούν οι επιχειρηματίες

tags :
Άνοιγμα του αεροδρομίου Μακεδονία ζητούν οι επιχειρηματίες
του Χάρη Ντιγριντάκη
Την δυνατότητα να προσγειώνονται πτήσεις από το εξωτερικό προς την χώρα μας από 15 Ιουνίου και στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» και όχι μόνο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, ζητά η τουριστική βιομηχανία της Βόρειας Ελλάδας.
Σήμερα πρόκειται να επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, όπου και σε ενδεχόμενες συναντήσεις με φορείς, όπως ξενοδόχους και παράγοντες του τουρισμού το θέμα θα τεθεί.
Δεν είναι κατανοητό αναφέρουν παράγοντες της αγοράς από την πόλη του Θερμαϊκού, δεδομένου ότι η Fraport δηλώνει απόλυτα προετοιμασμένη και αυστηρή προσήλωση σε ό,τι ορίζουν τα εγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα της χώρας, για ποιο λόγο ο προερχόμενος από το εξωτερικό επιβάτης να προσγειώνεται στην Αθήνα και στη συνέχεια να πετά από εκεί για την Β. Ελλάδα.
Από την πλευρά της Fraport Greece, εκπρόσωπος της τονίζει ότι, ήδη εφαρμόζονται όλα τα μέτρα και στα 14 αεροδρόμια στο πλαίσιο της προστασίας και της αποφυγής διασποράς του Covid-19.
Υπενθυμίζεται ότι, το δεύτερο μέτωπο της επανεκκίνησης της τουριστικής βιομηχανίας, σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, αφορά τις ελεύσεις επισκεπτών από το εξωτερικό, καθώς από τις 15 Ιουνίου απελευθερώνονται οι πτήσεις προς το Ελευθέριος Βενιζέλος, αλλά από χώρες με καλά επιδημιολογικά κριτήρια, και από 1η Ιουλίου απελευθερώνονται οι πτήσεις προς όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, τις δυνατότητες που παρέχει η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, προκειμένου να εξασφαλίσει στήριξη στη δύσκολη περίοδο που διέρχεται, αξιολογεί η ενεργοποιώντας συγκεκριμένη διαδικασία στο πλαίσιο της κατανομής κινδύνων, όπως αυτού της πανδημίας, που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.
Τα στοιχεία από την αεροπορική κίνηση του Απριλίου στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είναι ιδιαίτερα αρνητικά.
Η κίνηση των επιβατών μειώθηκε κατά 99,3% σε μόλις 10.000 άτομα από 1,5 εκατομμύριο περίπου τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Για ολόκληρο το πρώτο τετράμηνο, δηλαδή από την 1 Ιανουαρίου έως την 30ή Απριλίου, η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι 54,60% με τα αντίστοιχα ποσοστά για τον αριθμό των πτήσεων στο 58,8% για τις πτήσεις από το εξωτερικό και κατά 33,2% για αυτές από το εσωτερικό.
Η κατανομή κινδύνων που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης προκύπτει από τη σχετική αναφορά της σύμβασης σε γεγονότα ανωτέρας βίας.
Πρόκειται για μια πολύ συγκεκριμένη διαδικασία που αποσκοπεί να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση που θα ρυθμίζει τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19 στην εκτέλεση της σύμβασης.
Υπενθυμίζεται πως βάσει της σύμβασης παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, προβλέπεται ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ και ετήσια κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που αντιστοιχεί στο 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των αεροδρομίων.
Για αυτά τα ποσά Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπει την κατά έξι μήνες παράταση ληξιπρόθεσμων οφειλών απαιτητών εντός του έτους 2020 από συμβάσεις παραχώρησης διαχείρισης αερολιμένων.
Έτσι, η παραχωρησιούχος των 14 αεροδρομίων όφειλε αρχικά να καταβάλει το ποσό των 15,1 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο, τα οποία έχει ήδη καταβάλει, ενώ το οφειλόμενο ποσό προς το ΤΑΙΠΕΔ ανέρχεται σε 23,4 εκατ. ευρώ.
Η παράταση της εξόφλησής του επιβαρύνεται με επιτόκιο ίσο με το πληρωτέο για εξάμηνα έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου, της τελευταίας έκδοσης πριν το ληξιπρόθεσμο, προσαυξημένο κατά μισή μονάδα.
Ανεξάρτητα όμως από αυτή τη διευθέτηση οφειλών περασμένων μηνών, ενεργοποιείται και η διαδικασία που ενδεχομένως να καταλήξει σε αποζημιωτικό δικαίωμα της παραχωρησιούχου.
Επισημαίνεται ότι, από τα 14 αεροδρόμια διαχείρισης της Fraport Greece έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης σε 9, μερικά από τα οποία έχουν επεκταθεί, ενώ άλλα έχουν εκσυγχρονιστεί και ανακαινιστεί.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια σε Καβάλα, Λέσβο, Χανιά, Ζάκυνθο, Ρόδο, Άκτιο, Σάμο, Σκιάθο και Κεφαλονιά, τα κατασκευαστικά έργα των οποίων προχώρησαν με εντατικούς ρυθμούς, ενισχύοντας παράλληλα την επανεκκίνηση του Ελληνικού Τουρισμού.
Σε εξέλιξη βρίσκονται τα κατασκευαστικά έργα στα νησιά Κω, Κέρκυρα και Μύκονο, Σαντορίνη και στη Θεσσαλονίκη, που αποτελούν βασικούς πυλώνες της τουριστικής αγοράς. Τα εκσυγχρονισμένα αεροδρόμια θα διαθέτουν καινούργιες, διευρυμένες κτιριακές εγκαταστάσεις, σύγχρονο εξοπλισμό και νέας τεχνολογίας συστήματα.
Ειδικότερα, στη Μύκονο, οι εργασίες στην πρόσοψη του τερματικού σταθμού προχωρούν με ταχύτητα, αποκαλύπτοντας σταδιακά την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του, που εναρμονίζεται πλήρως με τον παραδοσιακό κυκλαδίτικο χαρακτήρα του νησιού των ανέμων.
Παράλληλα έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις των διαδρόμων προσαπογειώσεων και των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών, η ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου των τερματικών σταθμών και του χώρου στάθμευσης των οχημάτων, κ.ά.
Τέλος, οι αερολιμένες αποκτούν πλέον νέες εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίνεται μεγάλη έμφαση σε ό,τι έχει να κάνει με την ανακαίνιση των πυροσβεστικών σταθμών, οι οποίοι μάλιστα ενισχύονται και με υπερσύγχρονα πυροσβεστικά οχήματα.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης