Τελευταία Νέα
Πολιτική

Στην «πράσινη ανάπτυξη» επενδύει η κυβέρνηση

Στην «πράσινη ανάπτυξη» επενδύει η κυβέρνηση
Ο Κ. Μητσοτάκης έθεσε ως εθνικό στόχο, ένα στα τρία νέα οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτρικό
Η μετάβαση στην «πράσινη οικονομία» βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης με τον πρωθυπουργό να εκφράζει την πεποίθηση ότι η πράσινη στροφή αποτελεί πρώτα απ’ όλα πολιτική επιλογή και αφορά στο σύνολό της την ελληνική κοινωνία.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε ως εθνικό στόχο στην παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και στην υπογραφή της «Πράσινης Συμφωνίας», ένα στα τρία νέα οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτρικό.
Μάλιστα εξέφρασε την ευχή η τεχνολογία αλλά και η επιθυμία των καταναλωτών να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση βοηθώντας να αναθεωρηθεί αυτός ο στόχος σε ακόμη πιο φιλόδοξη κατεύθυνση.
O Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι η μετάβαση σε αυτόν τον νέο πιο πράσινο τρόπο ζωής, μας επιτρέπει να διαμορφώσουμε και ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής συμπεριφοράς αλλά και πολιτισμού της καθημερινότητας που θα προδιαγράφει την ατμόσφαιρα στην Ελλάδα των επόμενων δεκαετιών.
Στο πλαίσιο αυτό, άμεσος στόχος είναι καλυφθεί ένα μεγάλο άλμα ανάπτυξης, να γίνει δηλαδή, η προσέλκυση επενδύσεων στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.
Προκειμένου να υπάρξει ενδιαφέρον για επενδύσεις στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, θεσπίζονται κίνητρα για την εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και της Αρκαδίας, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση, με σημαντική μείωση φόρων και άλλων βαρών.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μονάδες που θα εγκατασταθούν στους τόπους αυτούς, θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% και για πέντε κερδοφόρες χρήσεις, μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας την οποία ιδρύουν, αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες γι΄ αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους, προσαυξημένες μάλιστα κατά 15%.
Η μεγάλη συνεισφορά των μεταφορών στην ατμοσφαιρική πίεση αλλά και στην ποιότητα ζωής ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις διαφάνηκε τους τελευταίους τρεις μήνες, όταν περιορίστηκαν σημαντικά οι μεταφορές λόγω του covid, τόνισε ο πρωθυπουργός «και διαπιστώσαμε πόσο γρήγορα βελτιώθηκε η ποιότητα του αέρα στις μεγάλες πόλεις, ειδικά στην Αθήνα».
Για το λόγο αυτό, πολλές χώρες υλοποιούν πολύ δραστικές πολιτικές που μειώνουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό, ήδη, στη Νορβηγία, τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της είναι ηλεκτρικά.
Από το 2035, στην Αγγλία δεν θα πωλούνται, πλέον, οχήματα παλαιάς τεχνολογίας ενώ η Νορβηγία έχει θέσει αυτό το όριο ακόμα πιο νωρίς το 2025.
«Έχει ενδιαφέρον ότι πολύ μεγάλες χώρες οι οποίες οικονομικά βρίσκονται πιο πίσω και από την Ελλάδα, όπως η Ινδία, έχουν θέσει ως όριο απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.
Στη χώρα μας σήμερα, το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με δυσκολία ξεπερνά το 0,33%.
«Ένας τόπος με τόσο μεγάλες δυνατότητες στην πράσινη ενέργεια έχει τόσο μικρή διείσδυση στην ηλεκτροκίνηση», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
Σε κάθε περίπτωση, στην κυβέρνηση χαρακτηρίζουν το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση ως έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής της αντίληψης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων.
Μάλιστα, εκεί αναμένεται να κατευθυνθεί και μέρος από τα ευρωπαϊκά χρήματα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης