Κυριάκος Κώτσογλου: Η επιμήκυνση της σαιζόν είναι ένας θελκτικός στόχος για την Κρήτη

Κυριάκος Κώτσογλου: Η επιμήκυνση της σαιζόν είναι ένας θελκτικός στόχος για την Κρήτη
του Χάρη Ντιγριντάκη
Προσωπικότητα με πολυσχιδείς γνώσεις και δραστηριότητες ο Κυριάκος Κώτσογλου, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση δεδομένης της εμπειρίας που διαθέτει στο τουριστικό τομέα γεγονός που προσδίδει υπεραξία στον προορισμό της Κρήτης ειδικά στη δύσκολη φάση της πανδημίας.
Με ιδιαίτερες καλλιτεχνικές ευαισθησίες, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κρήτης είναι επίσης διδάκτωρ του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Στην συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής, σκιαγραφεί τις δράσεις της περιφέρειας για την αντιμετώπιση της κρίσης, ιχνηλατώντας τα επόμενα βήματα της Κρήτης αφενός για την ενδυνάμωση του προορισμού στις διεθνείς αγορές και αφετέρου την προσπάθεια που καταβάλει η περιφέρεια για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Ποια η εκτίμηση σας για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν; Ποιο το ποσοστό των καταλυμάτων που άνοιξαν τελικά; Υπάρχει το ενδεχόμενο αν δεν συμβεί κάτι απρόοπτο η περίοδος να τραβήξει μέχρι Νοέμβριο;

Μιλώντας για Τουρισμό και Κρήτη, αναφερόμαστε σε μια «βιομηχανία» που – κατά το 2019 – ξεπέρασε τα 5 εκατομμύρια επισκέπτες, τα 3 δις τζίρου και «άγγιξε» τα 45 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, με μια μέση διάρκεια διαμονής περίπου 8,5 μέρες. Για να καταλάβετε το μέγεθος και τη σημασία του Τουρισμού, θα αναφέρω συγκριτικά, ότι ο αντίστοιχος κύκλος εργασιών από το ελαιόλαδο, του προϊόντος που χαρακτηρίζει την Κρητική Δίαιτα, φτάνει τα 300 εκατ. τζίρου.
Η εκτίμησή μας περιλαμβάνει 3 σενάρια, ένα λογικό, που περιλαμβάνει το 1/3 των περυσινών μεγεθών και άλλα δύο, ένα ευνοϊκό που θα έφερνε ποσοστά πάνω από το 30% και ένα δυσμενές για ποσοστά κάτω από αυτό. Αντιλαμβάνεσθε ότι μιλάμε για ελαχιστοποίηση των συνεπειών και προς τα ‘κει κατευθύνονται οι ενέργειές μας, αλλά την ίδια στιγμή αντιλαμβάνεσθε τι σημαίνει η «απώλεια» 2 δις για την Τοπική Οικονομία, τις Επιχειρήσεις και τους Ανθρώπους, του Τουρισμού.
Σε μια αγορά που αυτορυθμίζεται, το ποσοστό των καταλυμάτων που θα ανοίξουν θα είναι περίπου το ποσοστό του τζίρου που αναμένουμε, με μικρές αποκλίσεις. Όμως, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει ολοκληρωθεί ο χάρτης του ανοίγματος. Δύο μεγάλοι παίκτες του Κρητικού Τουρισμού δεν έχουν ακόμα επιβεβαιωθεί και μιλάμε για τους Βρετανούς και τους Σκανδιναβούς με προεξάρχοντες των δεύτερων τους Σουηδούς. Η συμπεριφορά αυτών θα αποσαφηνίσει τα δεδομένα.
Αν το ποσοστό των καταλυμάτων που θα ανοίξουν είναι μεγαλύτερο από το ποσοστό της ζήτησης, θα δημιουργηθεί μια θετική συγκυρία απασχόλησης που όλοι θέλουμε, αλλά θα τεθεί σε κίνδυνο το οικονομικό αποτέλεσμα. Κανείς ξενοδόχος δεν «απαιτεί» κερδοφορία φέτος, θέλει να παραμείνει στον Τουριστικό χάρτη, να αντιμετωπίσει τα νέα υγειονομικά δεδομένα από φέτος και να καλύψει προσωπικό και προμηθευτές, λειτουργία γενικά. Πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία, μια «Χρυσή Τομή».
Τέλος, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, αυτή τη στιγμή, 10 μέρες πριν αποσαφηνιστεί το Βρετανο-Σκανδιναβικό μέτωπο, εξελίσσεται μια «μάχη χαρακωμάτων» μεταξύ Tour Operator και ξενοδόχων, αφού η περιορισμένη ζήτηση οδηγεί σε πιέσεις για μια – λογική λόγω Force Majeure – απαλλαγή από δεσμεύσεις (Guarantees) αλλά και μειώσεις τιμών και πτωτικές απαιτήσεις στις συμφωνίες των επόμενων χρόνων. Όσο λάθος είναι ο ξενοδόχος να μείνει «κολλημένος» σε ένα Guarantee συμβόλαιο εν μέσω Πανδημίας, τόσο λάθος είναι ο Τ.Ο. να μην θέλει την παραμικρή συμμετοχή στο ρίσκο. Αυτό, θα καταλήξει θετικά ή αρνητικά μέχρι την αρχή του Αυγούστου, μετά δεν έχει πλέον νόημα ένα άνοιγμα καταλύματος. Όμως, θα αποτελέσει ρυθμιστικό παράγοντα για τα επόμενα έτη.

Ποιες οι ενέργειες της Περιφέρειας Κρήτης για τη θωράκιση του τουριστικού προϊόντος της εν μέσω COVID 19;
  • Εκπαιδεύσαμε κοντά 100.000 επαγγελματίες του Τουρισμού και όχι μόνο, στα Υγειονομικά Πρωτόκολλα, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και την Ιατρική Σχολή. Πάνω από όλα παρείχαμε δωρεάν μια ενέργεια που χαιρετίστηκε από όλη τη χώρα και ενεργοποίησε την κοινωνία.
  • Ξεκινήσαμε την διαφημιστική μας καμπάνια, με τίτλο «Αυθεντική Κρήτη» και μια ολόκληρη λογική (365) ημερών και (5) αισθήσεων. Τα δύο πρώτα σποτ μας από τις 16.07 έχουν εκατομμύρια views. Θα ακολουθήσουν και άλλα, σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής που θα τραβήξει μέχρι το 2023.
  • Φιλοξενήσαμε και συνεχίζουμε να φιλοξενούμε κάθε press, κάθε promo trip με ευλάβεια και την ευαισθησία που μας χαρακτηρίζει. Δημοσιογράφοι και «ηγέτες γνώμης» σε πρώτο πλάνο προβολής.
  • Παράγουμε μελέτη σε συνεργασία με Διεθνή Μελετητική Εταιρεία για την αξιοπιστία της Κρήτης ως προορισμού, ως συνέπεια των υποδομών της, της φέρουσας ικανότητας και του Covid Free Profile της.
  • Θα χρειαζόμαστε πολλές σελίδες για να μιλήσουμε για τις ενέργειες κατά τη διάρκεια της Πανδημίας (Crete From Home, Κέντρα Αιμοληψίας, Εθελοντικές Δράσεις κ.λπ.) αλλά και τις ενέργειες προς την θωράκιση των μονάδων υγείας μας που θα ξεπεράσουν σε υλικό και υποδομές τα 20 εκ. € διαχρονικά.

Ποιες οι ενέργειες σας για την μετά COVID 19 εποχή και πως σκέφτεστε να επιμηκύνεται την περίοδο δεδομένου ότι η Κρήτη δύναται να έχει τουρίστες όλο το χρόνο;

Η επιμήκυνση της σαιζόν είναι ένας θελκτικός στόχος, ειδικά για ένα νησί με 320 μέρες ηλιοφάνειας. Είναι επίσης μια λογική στρατηγική για μια Περιφέρεια που θέλει να μετατρέψει το πρόβλημα σε ευκαιρία. Στο πλαίσιο αυτό, η Κρήτη είναι απόλυτα έτοιμη σε υποδομές, διαδικασίες και καταλύματα. Έχουμε ήδη καμπάνια που αφορά την συγκεκριμένη αρχιτεκτονική του Χειμερινού Τουρισμού που τρέχει από πέρυσι, μιλάμε με τις Αεροπορικές για την προοπτική επέκτασης των προγραμμάτων τους. Όμως απομένουν οι προθέσεις των επισκεπτών να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους για διακοπές και να ταξιδέψουν οι αεροπορικές εταιρείες. Για να είμαι ειλικρινής, μέχρι στιγμής μόνο προθέσεις υπάρχουν. Όλα θα εξαρτηθούν από το πως θα πάει η Πανδημία σε εκείνο το χρονικό σημείο, η πορεία θεραπείας και κυρίως εμβολίου, οι προθέσεις των επισκεπτών και τα πτητικά προγράμματα βάσει της ζήτησης. Η Κρήτη είναι απόλυτα προετοιμασμένη για Χειμερινό Τουρισμό.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS