Επανέρχεται το σχέδιο για την πίστα Formula 1 στην Ελλάδα - Που στρέφεται το ενδιαφέρον

Επανέρχεται το σχέδιο για την πίστα Formula 1 στην Ελλάδα - Που στρέφεται το ενδιαφέρον
Αν και κατά πόσο το σχέδιο αυτή τη φορά θα προχωρήσει μένει να αποδειχτεί μέσα στο επόμενο διάστημα
Η ιδέα για την πίστα Formula 1 ξεκίνησε το 2005 και μέσα σε αυτά τα χρόνια πολλές περιοχές, όπως ο Ορχομενός, η Πάτρα και η Δραπετσώνα διεκδικούσαν την κατασκευή του.
Το σχέδιο δεν προχώρησε και η μεγαλόπνοη επένδυση έμεινε στα χαρτιά.
Αίφνης το σχέδιο τη δημιουργία πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού, υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα, επανήλθε. Προ ημερών σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό TRT, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κος Αγοραστός, τόνισε ότι βρίσκεται σε αρχικό στάδιο η διερεύνηση της ιδέας δημιουργίας πίστας υψηλών προδιαγραφών στην περιοχή του Αλμυρού Βόλου.
Προκαταρκτικά, διερευνάται μια έκταση 1.000 στρεμμάτων, στην περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, καθώς κάθε πίστα που φιλοδοξεί να προσελκύσει υψηλού επιπέδου διοργανώσεις πρέπει να βρίσκεται σε κοντινή γειτνίαση με αεροδρόμιο.
Αν και κατά πόσο το σχέδιο αυτή τη φορά θα προχωρήσει μένει να αποδειχτεί μέσα στο επόμενο διάστημα. Να σημειωθεί ότι η πίστα Formula 1 δεν είναι η μόνη επένδυση που έμεινε στα χαρτιά.
Ενα από αυτά ήταν η αξιοποίηση της Αιγιλείας, τo νησιού απέναντι από τα Στύρα Ευβοίας, που θα μετατρεπόταν στο Θερινό Νταβός, δηλαδή στον τόπο όπου θα γινόταν οι συναντήσεις αρχηγών κρατών ή αξιωματούχων.
Το σχέδιο ανακοινώθηκε το 2015 από τον τότε υφυπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Μάρδα.
Μάλιστα ο κ. Μάρδας είχε προσδιορίσει το ύψος της επένδυσης στα 2 δισ ευρώ.

Η διαδρομή για τη δημιουργία πίστας Formula 1 στην Ελλάδα

Το 2005 ξέσπασε πόλεμος μεταξύ δύο ελληνικών πόλεων του Ορχομενού και της Πάτρας με αφορμή την δημιουργία πίστας Formula 1.
Η υπογραφή προσυμφώνου για την δημιουργία πίστας στην περιοχή Χαλανδρίτσα στην Πάτρα προκάλεσε την οργή των τοπικών παραγόντων του Ορχομενού, οι οποίοι αξίωσαν κρατικά κονδύλια και υλοποίηση της προηγούμενης προεκλογικής κυβερνητικής δέσμευσης για την κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου στην περιοχή τους.
Μάλιστα η κυβέρνηση τότε είχε δώσει το πράσινο φως για την κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου στον Oρχομενό, ενώ παραχωρήθηκε και έκταση 1.400 στρεμμάτων από το υπουργείο Γεωργίας στον φορέα που συστάθηκε για την υλοποίηση του έργου.
Οι Αχαιοί, από την πλευρά τους είχαν προβάλλει το επιχείρημα ότι το σχέδιο του αυτοκινητοδρομίου υπάρχει από τις αρχές της δεκαετίας του 70, αλλά πλέον είναι ώριμες οι συνθήκες για να προχωρήσει.
Μάλιστα προέβαλλαν ως επιχείρημα την πολυμετοχική εταιρεία που ίδρυσαν το 1995 περίπου 430 μέτοχοι, οι οποίοι αγόρασαν την έκταση 1.148 στρεμμάτων, 18 χλμ έξω από την πόλη της Πάτρας στην οποία είχε προγραμματιστεί η κατασκευή αυτοκινητοδρομίου προδιαγραφών F1 (Formula 1), πίστας cart διεθνών προδιαγραφών, πίστας ασφαλούς οδήγησης καθώς επίσης και Μουσείου αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας.
Η εταιρεία μάλιστα είχε λάβει την έγκριση υπαγωγής της επένδυσης στις διατάξεις του Ν.3299/2004 (ΦΕΚ Α 18/18-04-3013) με επιδότηση μέρος του έργου, συνολικού προϋπολογισμού του 94,6 εκατ. ευρώ.
Όπως είχε ανακοινωθεί τότε η έναρξη της κατασκευής του φιλόδοξου Project θα ολοκληρωνόταν στο τέλος του 2017 και θα ξεκινούσε την λειτουργία του το 2018.
Τελικά το σχέδιο για την δημιουργία πίστας, τόσο στον Ορχομενό όσο και στην Πάτρα ναυάγησαν, ενώ το 2016 το project επανήλθε στο προσκήνιο. Aυτή την φορά ακούστηκε ως περιοχή για την κατασκευή της, η Δραπετσώνα. Τελικά και αυτή η πρόταση έπεσε στο κενό.

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS