Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Για έργα 13 δισ ευρώ προετοιμάζονται οι κατασκευαστικοί όμιλοι της Ελλάδος - Προβληματισμός για τη στήριξη του κλάδου

Για έργα 13 δισ ευρώ προετοιμάζονται οι κατασκευαστικοί όμιλοι της Ελλάδος - Προβληματισμός για τη στήριξη του κλάδου
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Αβαξ και Ιντρακόμ Κατασκευές, είναι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι που διεκδικούν μερίδιο από την πίτα της νέας γενιάς έργων υποδομής
Στην ανάγκη επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας συμφωνούν οι επικεφαλής των μεγαλύτερων κατασκευαστικών Ομίλων της χώρας, οι οποίοι μέσα από μία σειρά ενεργειών, που έχουν να κάνουν τόσο με την ενίσχυση της ρευστότητας τους, όσο και με την αναδιάρθρωση της δομής τους για να γίνουν αποτελεσματικότεροι, προετοιμάζονται για τη νέα γενιά δημοσίων έργων, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Αβαξ και Ιντρακόμ Κατασκευές, είναι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι που διεκδικούν μερίδιο από την πίτα της νέας γενιάς έργων υποδομής που θα δώσουν μεγάλη ώθηση τόσο στην απασχόληση όσο και στο ΑΕΠ της χώρας.
Και η αλήθεια είναι ότι ο κατασκευαστικός κλάδος είναι τώρα περισσότερος ώριμος για την επόμενη γενιά έργων καθώς η εξωστρέφεια του περιορίστηκε στα αμιγώς αναγκαία και κερδοφόρα έργα, η δραστηριότητα στην Ελλάδα ομαλοποιήθηκε χωρίς τεράστιες εκπτώσεις αφού ο ανταγωνισμός πλέον είναι πιο ώριμος σε θέματα βιωσιμότητας έργων.
Εντούτοις, δεν λείπουν και οι φωνές που εκφράζουν τον έντονο προβληματισμό τους για την στήριξη του κλάδου και την χρηματοδότηση από το τραπεζικό σύστημα, το οποίο χαρακτηρίζουν ελλειπές.
«Τα εθνικά σχέδια ανάκαμψης δεν είναι έτοιμα, δεν υπάρχουν ώριμες προτάσεις, ενώ παράλληλα οι Ελληνικές Τράπεζες παρά την στήριξη και τα κονδύλια που τους διετέθησαν, εμφανίζονται από απρόθυμες έως αρνητικές να στηρίξουν με ευέλικτες διαδικασίες την πραγματική οικονομία.», τόνισε προ ημερών στη γενική συνέλευση της Ιντρακατ, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Πέτρος Σουρέτης.
Η συγκυρία για την υλοποίηση των μεγάλων έργων, όπως τονίζουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου είναι κομβική, καθώς οι περισσότεροι Όμιλοι καταγράφουν σημαντική μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας τους από τις κατασκευές, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους τομείς, όπως οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και οι Παραχωρήσεις, όπου σημειώνουν σημαντική άνοδο.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Επενδύσεις της τάξεως των 3,5-4 δισ. ευρώ δρομολογεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ύστερα και από την επιτυχημένη Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ), ύψους 500 εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε, κατά την ετήσια γενική συνέλευση του κατασκευαστικού – ενεργειακού ομίλου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιώργος Περιστέρης.
Οι επενδύσεις που δίνουν εγχώρια προστιθέμενη αξία, όπως είναι οι Υποδομές, η καθαρή ενέργεια και οι παραχωρήσεις, θα πρέπει να είναι προτεραιότητες για τη χώρα, επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Χαρακτήρισε ακόμη, ως «ιστορική ευκαιρία» αλλά και πρόκληση για τη χώρα το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το οποίο η Ελλάδα θα έχει στη διάθεσή της κεφάλαια ύψους 60 δισ. ευρώ μαζί με τη μόχλευση.
Η χώρα μας έχει μπροστά της μια τεράστια ευκαιρία, αλλά και μια πολύ δύσκολη πρόκληση. Οι πόροι που θα εισρεύσουν στην Ελλάδα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, του νέου ΕΣΠΑ, κι άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων μαζί με την μόχλευση με ιδιωτικά κεφάλαια, αθροίζουν ένα πρωτοφανές πακέτο που ξεπερνά τα 60 δις. ευρώ. Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα που πρέπει οπωσδήποτε να κερδίσουμε για να αλλάξουμε σελίδα, να αφήσουμε πίσω την πολυετή κρίση και να διαμορφώσουμε ένα νέο σύγχρονο κράτος, που θα προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες και δυνατότητες στους πολίτες του αλλά και ασφάλεια κι ευημερία στις επόμενες γενιές.
Προτεραιότητα, όπως ανέφερε, θα πρέπει να έχουν οι επενδύσεις που χρησιμοποιούν την μεγαλύτερη δυνατή εγχώρια προστιθέμενη αξία, διαθέτοντας μεγάλη πολλαπλασιαστική επίδραση στην οικονομία.
Σημείωσε ακόμη, ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατά τη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης, στήριξε το τραπεζικό σύστημα, διατηρώντας το σύνολο των καταθέσεών της σε αυτές.

EΛΛΑΚΤΩΡ

Σε μείωση του λειτουργικού κόστους της Ακτωρ, θυγατρική του Ομίλου, προχωρά η διοίκηση της Ελλάκτωρ. Η αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων, όπως ακίνητα και η μείωση του κόστους των προμηθειών, σε συνδυασμό με τον περιορισμό του μισθολογικού κόστους αποτελούν τα μέτρα που υλοποιεί η κατασκευαστική εταιρεία για τον περιορισμό δαπανών, συνολικού ύψους έως 100 εκατ. ευρώ, μέσα στα επόμενα χρόνια.
Όπως ανέφερε πρόσφατα ο Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου «Έχουμε περιορίσει δραστικά τη διεθνή μας έκθεση, έχουμε προχωρήσει αυστηρά με πρωτοβουλίες stop loss και αναδιαρθρώσαμε τον τρόπο με τον οποίο η ΑΚΤΩΡ αξιολογεί, υποβάλλει προσφορές και εκτελεί έργα.
Πρόκειται για μια εν εξελίξει διαδικασία και ανεξάρτητα από τον χρόνο τον οποίο παίρνει, προχωράει σταθερά μπροστά και δεν θα σταματήσουμε μέχρι να φτάσουμε στο σημείο στο οποίο η Κατασκευή θα έχει αναδιαταχθεί ουσιαστικά.
Όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, βλέπουμε την Κατασκευή ως έναν enabler στο να μας παράσχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις τρεις υπόλοιπες αναπτυξιακές μηχανές του Ομίλου, Παραχωρήσεις, ΑΠΕ και Διαχείριση Απορριμμάτων.
Οι προσπάθειες μας εστιάζονται στην αποτελεσματική αναδιάταξη της Κατασκευής, έτσι ώστε να λειτουργεί κερδοφόρα με μια στοχευμένη, περισσότερο εστιασμένη γεωγραφικά στρατηγική. Πιστεύουμε πως μπορεί ξανά να φέρει προστιθέμενη αξία, όπως το έχει κάνει στο παρελθόν όταν μας επέτρεψε να χτίσουμε το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων μας, το οποίο έφερε μακροπρόθεσμες, ισχυρές και σταθερές ταμειακές ροές για τον Όμιλο».  

ΑΒΑΞ

Σε εκτενή αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της στο έχει προχωρήσει η ΑΒΑΞ, λόγω και των πρόσφατων δικαστικών εμπλοκών που είχε με την μητρική J&P Overseas.
Όπως ανέφερε πρόσφατα η διοίκηση της ΑΒΑΞ, ο Όμιλος βασιζόμενος στη μακροπρόθεσμη στρατηγική του, εστιάζει στους επιχειρησιακούς άξονες των Κατασκευών, των Παραχωρήσεων και της Ενέργειας, ενώ αποσκοπεί στη βελτίωση της οργανικής κερδοφορίας από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες του και την εδραίωση της ανταγωνιστικής θέσης στις αγορές.
Παρά την ύπαρξη σημαντικού υπολοίπου έργων, το επίπεδο δραστηριότητας το 2020 εκτιμάται από τη διοίκηση του Ομίλου ότι τελικά θα διαμορφωθεί σε χαμηλότερα από τα αρχικώς αναμενόμενα επίπεδα.
Οι ελπίδες της κατασκευαστικής για ανάκαμψη μεταφέρονται για το 2021 και έπειτα και βασίζονται στις δηλώσεις της κυβέρνησης για άμεση και κατά προτεραιότητα υλοποίηση μεγάλου πακέτου κατασκευαστικών έργων, υπολογιζόμενης αξίας 13 δις ευρώ, προκειμένου να ενισχυθεί η δυναμική επανεκκίνησης της οικονομίας.

INTRAKAT

Στην ανάγκη άμεσης επανεκκίνησης της Ελληνικής οικονομίας με επενδύσεις αλλά και έργα προκειμένου να αντιμετωπιστούν τάχιστα οι επιπτώσεις από την πανδημία, που έπληξε όλο τον πλανήτη, αναφέρθηκε η Διοίκηση του Ομίλου κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Τακτικής Συνέλευσης.
Ειδικότερα ο Πέτρος Σουρέτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, αναφορικά με την ελληνική οικονομία τόνισε ότι έχουμε υποχώρηση του ΑΕΠ λόγω του υγειονομικού φαινομένου COVID 19 καθώς και ότι οι επιπτώσεις σε μια χώρα σαν την Ελλάδα έρχονται με χρονική καθυστέρηση και οι προβλέψεις - παρά τις δημοσιονομικές παρεμβάσεις στήριξης – μοιάζουν δυσοίωνες. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους τρεις πυλώνες στους οποίους θα κατευθυνθεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση προς τα κράτη μέλη: στήριξη των κρατών μελών για να ανακάμψουν, δηλαδή ενίσχυση των δημοσίων επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων με αύξηση των πόρων του Ταμείου Συνοχής, παροχή πόρων για ιδιωτικές επενδύσεις με εργαλεία όπως η ανακεφαλαιοποίηση υγιών εταιρειών και η ενίσχυση προγραμμάτων στον τομέα της Έρευνας και Καινοτομίας, με διάρκεια από το 2021 μέχρι το 2027 και με προτεινόμενο προϋπολογισμό 100 δισ. Ευρώ, που ενεργοποιεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διευκρινίζοντας όμως ότι: «Τα εθνικά σχέδια ανάκαμψης δεν είναι έτοιμα, δεν υπάρχουν ώριμες προτάσεις, ενώ παράλληλα οι Ελληνικές Τράπεζες παρά την στήριξη και τα κονδύλια που τους διετέθησαν, εμφανίζονται από απρόθυμες έως αρνητικές να στηρίξουν με ευέλικτες διαδικασίες την πραγματική οικονομία.»

Ελένη Μπότα
elenimpota@yahoo.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης