Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Επί ξηρού ακμής ο ελληνικός τουρισμός - Το θαύμα του Elounda Peninsoula, η Condor και οι Δανοί

tags :
Επί ξηρού ακμής ο ελληνικός τουρισμός - Το θαύμα του Elounda Peninsoula, η Condor και οι Δανοί
Οι αποφάσεις Βρετανίας και Ολλανδίας προκάλεσαν ακόμη μία γκρίζα πινελιά στο κάδρο της διαχείρισης της ζημιάς των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων
του Χάρη Ντιγριντάκη

Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες εξελίσσεται η πορεία του τουριστικού 2020, ενώ σύννεφα αβεβαιότητας αρχίζουν να διαφαίνονται και για το τουριστικό 2021.
Κοινός τόπος είναι ότι η πρόσφατη απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης καθώς αυτή της Ολλανδικής προκάλεσαν ακόμη μία γκρίζα πινελιά στο κάδρο της διαχείρισης της ζημιάς των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων όμως το λυκαυγές του τουριστικού 2020 κρύβει και ευχάριστες εκπλήξεις που ως μεγάλη εικόνα δεν αποτελούν τίποτα παραπάνω από ορισμένες αναλαμπές.
Η επιμήκυνση των δρομολόγιων της Condor έως τον Νοέμβριο για την Καλαμάτα, η επί θύραις συμφωνία με την Περιφέρεια Κρήτης για συνέχιση των πτήσεων της ίδιας εταιρείας τον Νοέμβριο, η έλευση Δανών στα Χανιά από το Σεπτέμβριο έως το Νοέμβριο αλλά και success story ορισμένων μονάδων πολυτελείας αποτελούν ενδεχομένως σταγόνα στον Ωκεανό αλλά καταδεικνύουν παράλληλα τη δυναμική του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Την ίδια ώρα από σύγχυση και άγχος είναι πιθανόν να υποφέρουν οι Βρετανοί παραθεριστές λόγω της διαφορετικού καθεστώτος καραντίνας στις περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η έλλειψη «ενοποιημένης» προσέγγισης μεταξύ βρετανικής κυβέρνησης και αποκεντρωμένων διοικήσεων σε Σκωτία και Ουαλία έχει μπλοκάρει τους βρετανούς δίχως να αποκλείεται να αλλάξει άρδην η εικόνα από τον Οκτώβριο. Αυτό αναφέρει η ερευνητική εταιρεία GlobalData.
Υπενθυμίζεται ότι η Αγγλία, η Σκωτία και η Ουαλία λειτουργούν πλέον με διαφορετικές απαιτήσεις καραντίνας για ορισμένους προορισμούς, όπως η Πορτογαλία και η Ελλάδα.
Εύκολα διακριτό πάντως είναι ότι η εξερχόμενη αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου θα αποδεκατιστεί το 2020. Αιτία είναι η συνεχιζόμενη ρευστότητα των αεροπορικών του Ηνωμένου Βασιλείου, σε συνδυασμό με τους οικονομικούς περιορισμούς. Πιθανότατα μάλιστα θα επηρεαστεί περαιτέρω το 2021. Αυτό αναφέρει η Johanna Bonhill-Smith, αναλύτρια ταξιδιών και τουρισμού της GlobalData.
Το ισχυρό «χτύπημα» που δέχεται ο ελληνικός τουρισμός εξαιτίας των αποφάσεων της Βρετανίας και της Ολλανδίας να θέσουν σε καθεστώς καραντίνας όσους ταξιδιώτες επιστρέφουν από ελληνικά νησιά αποτυπώνεται πλήρως στην επιβατική κίνηση που καταγράφηκε στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία διαχειρίζεται η Fraport Greece για τον Αύγουστο.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η βρετανική αγορά τερμάτισε πρώτη στη λίστα με τις περισσότερες αφιξο-αναχωρήσεις, με τη Γερμανία να ακολουθεί και την Πολωνία να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.
Οι αφιξο-αναχωρήσεις των Βρετανών ταξιδιωτών μόνο στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχει υπό τον έλεγχό της η Fraport ξεπέρασαν τις 595.000, με τον αριθμό των αφίξεων να φτάνει τις 315.840.
Στην τρίτη θέση κατατάσσονται οι Βρετανοί τουρίστες και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ δυναμική είναι η παρουσία τους στη Ζάκυνθο, αποτελώντας παραδοσιακά τη μεγαλύτερη τουριστική αγορά για το νησί των Επτανήσων. Ψηλά στη λίστα με τον μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών βρίσκονται οι Βρετανοί τόσο στη Σαντορίνη όσο και στη Μύκονο, κάτι που αποτυπώθηκε και στα στοιχεία του Αυγούστου.
Υπενθυμίζεται ότι το 2019 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από τη Βρετανία, τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, διαμορφώθηκαν στα 2,564 δισεκατομμύρια ευρώ (δηλαδή το 14,5% των συνολικών εσόδων) και οι αφίξεις πέρυσι έφτασαν τους 3,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Μάλιστα, οι αφίξεις τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο και οι τουριστικές εισπράξεις της Ελλάδας από τουρίστες-κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου σημείωσαν το 2019 εντυπωσιακή αύξηση κατά 18,9% και 32,4% αντίστοιχα, έναντι του ελαφρά μειωμένου επιπέδου τους το 2018 λόγω του Brexit.
Ολλανδικό «χτύπημα»
Την ίδια στιγμή, μείζονος σημασίας είναι και το πλήγμα που επιφέρει στον ελληνικό τουρισμό η ταξιδιωτική οδηγία που εξέδωσε η ολλανδική κυβέρνηση, σύμφωνα με την οποία, συμπεριελήφθησαν στην «κόκκινη» λίστα της Ολλανδίας όλα τα ελληνικά νησιά, επιτρέποντας μόνο τα ταξίδια στην ηπειρωτική Ελλάδα με τη σύσταση, ωστόσο, στους Ολλανδούς ταξιδιώτες να τηρούν τα μέτρα ασφαλείας και να συμμορφώνονται με τις οδηγίες.
Η ολλανδική αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece, βρέθηκε στην πέμπτη θέση (μετά τη Βρετανία, τη Γερμανία, την Πολωνία και την Ιταλία) στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ως προς τη συνολική επιβατική κίνηση, με τους Ολλανδούς τουρίστες να ανέρχονται σε 52.299.
Σημειώνεται ότι το 2019 επισκέφτηκαν την Ελλάδα 817,8 χιλ. τουρίστες από την Ολλανδία και δαπάνησαν 533,8 εκατ. ευρώ έναντι 615 εκατ. ευρώ το 2018.
Η αεροπορική κίνηση τον Αύγουστο
Τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης που έχει πλήξει καίρια τον κλάδο των αερομεταφορών μετρά η Fraport Greece και τον Αύγουστο, μήνα αιχμής της καλοκαιρινής σεζόν, λόγω των περιορισμένων πτητικών προγραμμάτων των εταιρειών, καταγράφοντας στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται πτώση στον αριθμό των ξένων τουριστών κατά 56,7% και αντίστοιχη μείωση του αριθμού των εγχώριων ταξιδιωτών σε ποσοστό 48,3%.
Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε στη Σκιάθο, όπου η συνολική πτώση στην επιβατική κίνηση προσέγγισε το 69% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ενώ με τους ίδιους ρυθμούς και μείωση 66% και 64% ολοκληρώθηκε ο Αύγουστος για την Καβάλα και τη Σάμο αντίστοιχα.
Η μικρότερη μείωση καταγράφηκε στη Μυτιλήνη και στην Κέρκυρα, όπου η επιβατική κίνηση για τον Αύγουστο ήταν μειωμένη κατά 48,5% και 49.7% αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα, για τον Αύγουστο καταγράφηκαν 2.012.927 αφιξο-αναχωρήσεις ξένων επιβατών έναντι 4.651.890 τον ίδιο μήνα του 2019, με τη συνολική επιβατική κίνηση εξωτερικού και εσωτερικού στα αεροδρόμια της Fraport να ανέρχεται τον Αύγουστο στα 2.442.679 έναντι 5.483.489 πέρυσι. Οι αφιξο-αναχωρήσεις εσωτερικού ήταν 429.752 έναντι 831.599 πέρυσι (-48,3%).
Σε επίπεδο οκταμήνου Ιανουαρίου – Αυγούστου η διεθνής επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη και Σκιάθος) που διαχειρίζεται η Fraport Greece κατέγραψε μείωση σε ποσοστό 78,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τη συνολική κίνηση να έχει περιοριστεί κατά 74,5%.

Οι κινήσεις της Condor

Τα αμφίσημα μηνύματα της φετινής σεζόν επιτείνει η απόφαση της γερμανικής Condor.
Και τούτο διότι η αεροπορική εταιρεία πτήσεων αναψυχής ανακοίνωσε ότι τα δρομολόγια του Μονάχου και του Ντίσελντορφ από/προς την Καλαμάτα θα παραμείνουν στο πτητικό πρόγραμμά της έως και το Νοέμβριο του 2020, για πρώτη φορά, λόγω της αυξημένης ζήτησης από τη Γερμανία.

Συγκεκριμένα, ο γερμανικός αερομεταφορέας έχει επεκτείνει τις πτήσεις σύμφωνα με τις παρακάτω συχνότητες:

Ντίσελντορφ: Κάθε Δευτέρα και Παρασκευή (έως τις 19 Οκτωβρίου) και κάθε Παρασκευή (από 23 Οκτωβρίου)
Μόναχο: Κάθε Δευτέρα και Παρασκευή (έως τις 23 Οκτωβρίου) και κάθε Κυριακή (από 1η Νοεμβρίου).

Κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, εκτός της Καλαμάτας, η Condor είχε απευθείας πτήσεις από 8 γερμανικά αεροδρόμια προς: Ηράκλειο, Καβάλα, Κεφαλονιά Κω, Μύκονο, Μυτιλήνη, Πρέβεζα, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο, Βόλο και Ζάκυνθο, καθώς και προς Λάρνακα και Πάφο.
Η Condor ενημερώνει ότι η ποιότητα του αέρα επί του πλοίου αντιστοιχεί σε εκείνη σε χειρουργεία γερμανικού νοσοκομείου, λόγω της κατεύθυνσης της ροής του αέρα και των φίλτρων που έχουν εγκατασταθεί.

Στα Χανιά

Ακολούθως ευχάριστη έκπληξη για τα Χανιά αποτέλεσε η άφιξη των τελευταίων τουριστών για τη σεζόν από τη Δανία. Ως αποτέλεσμα ξενοδοχεία του Πλατανιά άνοιξαν για πρώτη ημέρα στις 6 Σεπτεμβρίου για να τους υποδεχθούν.
Πρόκειται για τουρίστες που είχαν προγραμματίσει τις διακοπές τους για τον Ιούλιο. Ωστόσο, λόγω των μέτρων για τον Covid 19 τις μετέθεσαν για τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με δηλώσεις υψηλόβαθμου στελέχους του El Greco Tours, πρόκειται για δύο πτήσεις την εβδομάδα, με περίπου 350 τουρίστες από την Δανία οι οποίες θα συνεχιστούν μέχρι τις 18 Οκτωβρίου. Συνολικά για να τους υποδεχτούν άνοιξαν 13 μεγάλα και μικρότερα ξενοδοχεία.

Το success story του Elounda Peninsoula

Αίσθηση τέλος προκαλεί το γεγονός ότι το Elounda Peninsula All Suite Hotel, συμφερόντων της οικογένειας Σπύρου Κοκοτού, σημείωσε τον Αύγουστο του 2020 αύξηση τζίρου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ενώ οι επιδόσεις του ήταν κι από τις καλύτερες την τελευταία δεκαετία στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Με μέση πληρότητα 84% το Elounda Peninsula είναι το μοναδικό ίσως ξενοδοχείο της Ευρώπης που εν μέσω της πανδημίας είδε τα έσοδα του να αυξάνονται αντί να μειώνονται.
“Όταν τον Μάρτιο του 2020 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε την πανδημία, πήραμε τη στρατηγική απόφαση να στοχεύσουμε στα πολύ υψηλά εισοδήματα”, σημειώνει ο επικεφαλής πωλήσεων και marketing της εταιρείας κ.Ηλίας Κοκοτός.
“Δεν προχωρήσαμε σε προσφορές και εκπτώσεις, αλλά αντίθετα προσελκύσαμε τους επισκέπτες αυτούς που είχαν μεν προτεραιότητα την ασφάλεια αλλά και την οικονομική δυνατότα να χρησιμοποιούν ιδιωτικά αεροσκάφη για τις μετακινήσεις τους.”
Συνεχίζει “Χαρακτηριστικό είναι πως, τόσο στο Elounda Peninsula, όσο και στο άλλο μας ξενοδοχείο Elounda Mare, όλες οι ακριβές σουίτες και βίλες σημείωσαν εξαιρετικά υψηλές πληρότητες τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Αύγουστο ” καταλήγει.
Υπογραμμίζεται ότι το 2020 το Elounda Peninsula All Suite Hotel, ολοκλήρωσε την πρώτη φάση της πλήρους ανακαίνισής του (ύψους 7εκατ. ευρώ), ενώ η οικογένεια Κοκοτού σχεδιάζει μεθοδικά τη συνέχεια του επενδυτικού της σχεδίου τόσο στο ίδιο ξενοδοχείο όσο και στα άλλα δύο καταλύματα συμφερόντων της, του Porto Elounda Golf & Spa Resort και του Elounda Mare Hotel, Relais & Châteaux.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης