Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η νίκη Άβαξ με 0,6% για τη γραμμή 4 του Μετρό και η σκληρή γραμμή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ

tags :
Η νίκη Άβαξ με 0,6% για τη γραμμή 4 του Μετρό και η σκληρή γραμμή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ
Εκείνο που απομένει να δούμε στην επόμενη φάση είναι αν θα κατατεθούν προσφυγές καθώς σύμφωνα με τον νόμο ακολουθεί μία δεκαήμερη περίοδος στην οποία μπορούν να κατατεθούν ενστάσεις
Mε διαφορά μόλις 0,6% (αν ληφθεί υπόψη και η τεχνική προσφορά) προκρίθηκε τελικώς η κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA–ALSTOM για την γραμμή 4 του μετρό, ένα έργο προϋπολογισμού ύψους 1,8 δισ. ευρώ, αφήνοντας εκτός της κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ–ANSALDO– HITACHI.
Εκείνο που απομένει να δούμε στην επόμενη φάση είναι αν θα κατατεθούν προσφυγές καθώς σύμφωνα με τον νόμο ακολουθεί μία δεκαήμερη περίοδος στην οποία μπορούν να κατατεθούν ενστάσεις.
Αναφορικά πάντως με τις φήμες που υπήρξαν το προηγούμενο διάστημα για συμφωνία μεταξύ των δύο κοινοπραξιών για το έργο, ο ισχυρός άνδρας της Ελλάκτωρ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, σε άτυπη ενημέρωση δημοσιογράφων στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου, ανέφερε: “Περιμένουμε το νέο πρακτικό να εκδοθεί από την Αττικό Μετρό.
Σε κάθε περίπτωση, ή θα είμαστε καθολικοί ανάδοχοι, ή όχι στη Γραμμή 4 του Μετρό, εμείς δεν κάνουμε συμφωνίες κάτω από το τραπέζι».
Ο κ.Καλλιτσάντσης μιλώντας για το θέμα σημείωσε πως, στην περίπτωση που η Άκτωρ δεν βγει μειοδότρια και της ζητηθεί να μην προσφύγει για λόγους δημοσίου συμφέροντος, τότε θα εξετάσει τη στάση του ομίλου».
Να σημειωθεί ότι στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι οι σχετικές διαδικασίες (να σταλεί η σύμβαση για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εν συνεχεία στη Βουλή κλπ) να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2021 και η συμβασιοποιήση του έργου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του ίδιου έτους.
Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Νέα έργα για Avax

Σημαντικά είναι τα έργα που ανέλαβε μέσα στους τελευταίους μήνες ο Όμιλος.
Το πρώτο αφορά τη σύμβαση Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων του Νομού Ηλείας, ως μέλος ένωσης εταιριών με την ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ και την ΑΑΓΗΣ ΑΕ.
Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 39,5 εκατ. και το έργο αποσκοπεί στην παροχή ενός αποτελεσματικού συστήματος επεξεργασίας των αστικών στερεών αποβλήτων που παράγονται στο νομό, με μέγιστη δυναμικότητα 80.000 τόνων/έτος.
Η μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων χωροθετείται σε κτηματική περιοχή της κοινότητας Κορυφής, στα όρια των Δήμων ‘Ηλιδας και Πύργου.    
Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 22 μήνες, συμπεριλαμβανομένων 4 μηνών δοκιμαστικής λειτουργίας, ενώ η περίοδος λειτουργίας του είναι 25 έτη και 2 μήνες.
Επίσης ανέλαβε την κατασκευή του συγκροτήματος ξενοδοχείου και καζίνο “City of Dreams Mediterranean” στη Λεμεσό της Κύπρου, σε κοινοπραξία με τον όμιλο ΓΕΚ‐Τέρνα σύμβαση με την Κινεζικών συμφερόντων εταιρεία "ICR CYPRUS RESORT DEVELOPMENT CO LIMITED".  
Στην κοινοπραξία συμμετέχουν οι εταιρείες ΑΒΑΞ AE και ΤΕΡΝΑ ΑΕ με ποσοστό συμμετοχής 60% και 40%,  αντίστοιχα.    
Η σύμβαση, συνολικής αξίας περίπου 270 εκατ. ευρώ με ορίζοντα  ολοκλήρωσης 30 μηνών, αφορά στην κατασκευή μεγάλου ξενοδοχειακού θέρετρου και καζίνο 12 συνολικής δομημένης έκτασης περίπου 96.000τμ επί  οικοπέδου έκτασης 370 στρεμμάτων.
Το συγκρότημα θα περιλαμβάνει καζίνο, εστιατόρια, εμπορικές χρήσεις, spa, 16όροφο ξενοδοχείο περίπου 500 δωματίων, εκθεσιακό χώρο, εκτεταμένες αθλητικές εγκαταστάσεις με εσωτερικές και εξωτερικές πισίνες, πλήθος άλλων κύριων και βοηθητικών χώρων & εγκαταστάσεων, και χώροι πρασίνου μεγάλης έκτασης.
Την κατασκευή του Έργου «Μελέτη, προμήθεια υλικών και κατασκευή αγωγού διασύνδεσης φυσικού αερίου Ελλάδα ‐ Βουλγαρία (Έργο IGB)», ύψους 145 εκ, με την εταιρεία ICGB στη Σόφια της Βουλγαρίας.
Πρόκειται για ένα πολυσύνθετο έργο υψηλής σημασίας, καθώς ο αγωγός IGB θα συνδέσει τον υφιστάμενο εθνικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου στην Κομοτηνή και το ελληνικό τμήμα του αγωγού Trans Adriatic (TAP) με τον υπάρχοντα αγωγό μεταφοράς και διανομής φυσικού αερίου κοντά στη Βουλγαρική πόλη της Stara Zagora.  
Η διάρκεια του έργου είναι 18 μήνες.
Τέλος στο εξωτερικό ο Όμιλος ανέλαβε τη μελέτη,  κατασκευή και  θέση σε λειτουργία ενός νέου σταθμού ενέργειας στην Bismayah του Ιράκ, ισχύος 1.650ΜW και αξίας 533 εκατομμυρίων, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανατέθηκε ποτέ σε εταιρεία Ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό.
Το έργο, διάρκειας 32 μηνών, ανατέθηκε από τον όμιλο Mass Global Holdings για λογαριασμό του οποίου αυτό το διάστημα η Εταιρεία ολοκληρώνει τη μελέτη, κατασκευή και    θέση σε λειτουργία ανάλογου σταθμού ισχύος 1.500MW στην ίδια περιοχή, στα περίχωρα της Βαγδάτης.
Επίσης την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ston Bypass (DC414) της Κροατίας, και συγκεκριμένα τα τμήματα  Sparagovici / Zaradeze ‐ Prapratnoκαι Prapratno – Doli, συνολικού  προϋπολογισμού 68,8 εκ. και διάρκειας 28 μηνών. Το έργο βρίσκεται στην δυτική ακτή της Κροατίας και περιλαμβάνει την κατασκευή Εθνικής Οδού, μήκους 18 χιλιομέτρων.
Το έργο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα, καθώς θα προσφέρει πρόσβαση στην υπό κατασκευή γέφυρα Peljesac, για την σύνδεση της περιοχής του Dubrovnik με την υπόλοιπη Κροατία, χωρίς την ανάγκη διέλευσης μέσω Βοσνίας‐Ερζεγοβίνης.
Yπενθυμίζεται ότι ο τομέας της κατασκευής της Άβαξ εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς έσοδα της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ και λειτουργική κερδοφορία (Ebitda) 15,7 εκατ. ευρώ.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης