Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Σωτήρης Μπάτος: Στόχος μας η διαρκής ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα σε συνδυασμό με τον τουρισμό

tags :
Σωτήρης Μπάτος: Στόχος μας η διαρκής ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα σε συνδυασμό με τον τουρισμό
Στον Χάρη Ντιγριντάκη
Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο Σωτήρης Μπάτος βρίσκεται στη νευραλγική θέση του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Με πλούσιο ακαδημαϊκό υπόβαθρο τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ο Σ. Μπάτος βάζει, μιλώντας στον Ελεύθερο Τύπο, στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων της περιφέρειας τον αγροδιατροφικό τομέα και τη σύνδεσή του με τον τουρισμό, δύο βασικούς, όπως τους χαρακτηρίζει ο ίδιος, πυλώνες ανάπτυξης της οικονομίας της ΠΚΜ.

Η αγροτική οικονομία και ο πρωτογενής τομέας είναι δεδομένο ότι αποτελούν την αναπτυξιακή βάση περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Τι ποσοστό των προϊόντων που παράγονται στην περιφέρειά σας κατευθύνεται σε εξαγωγές;

Ο αγροδιατροφικός τομές αποτελεί την αιχμή του δόρατος της οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και στόχος μας είναι να χτίσουμε πάνω στα γερά θεμέλια που διαθέτουμε και να κεφαλαιοποιήσουμε την ισχυρή δυναμική του αγροτικού τομέα.
Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καλλιεργείται το 85% του ρυζιού, το 70% των οπωροφόρων και το 30% του βαμβακιού και των σιτηρών της χώρας. Επίσης η ΠΚΜ έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή μυδιών το 90% των οποίων εξάγονται, τη μεγαλύτερη κονσερβοποιία ιχθυηρών με 75% εξαγωγές και δυναμικές μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας με περίπου 50% εξαγωγές. Αντίστοιχα, στην περιοχή μας παράγεται το 35% του βόειου κρέατος, το 45% του αγελαδινού και το 20% του αιγοπρόβειου γάλακτος, καθώς και το 29% των αλιευμάτων και το 25% του μελιού.

Σε ποιους άξονες βασίζεται η στρατηγική σας για την προώθηση των προϊόντων;

Η πολιτική μας στηρίζεται στη δημιουργία ενός ισχυρού διεθνούς brand name για την Κεντρική Μακεδονία, κάτι που υποστηρίζουμε με τη μεγάλη καμπάνια προβολής και την προώθηση των ποιοτικών προϊόντων μας σε δεκάδες εκθέσεις σε όλον τον κόσμο, αλλά και εξειδικευμένες εξωστρεφείς δράσεις. Την περίοδο 2014-2019 έχουμε συμμετάσχει σε περισσότερες από 70 εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δίνοντας έτσι την δυνατότητα σε περίπου 1.100 επιχειρήσεις να προβάλουν τα προϊόντα τους σε νέες αγορές και σε αγοραστές από όλο τον κόσμο και να κάνουν τα πρώτα τους βήματα προς την εξωστρέφεια χωρίς ρίσκο.
Η πανδημία δυστυχώς δεν μας επέτρεψε φέτος να συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς τον προγραμματισμό μας για την προώθηση των προϊόντων και μας αναγκάζει να στραφούμε σε νέους τρόπους προβολής. Όπως επιχειρηματικές αποστολές προς το εξωτερικό σε συνεργασία με τις πρεσβείες και τους εμπορικούς ακολούθους των χωρών,  συμμετοχή σε ψηφιακές εκθέσεις και ψηφιακές επιχειρηματικές συναντήσεις (Β2Β) με αγοραστές του εξωτερικού όπως επίσης και φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων του αγροδιατροφικού τομέα.

Πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα για τον κλάδο της αγροτικής παραγωγής/αγροδιατροφής; Μπορεί η υγειονομική κρίση να λειτουργήσει ως ευκαιρία;

Ο κλάδος της αγροδιατροφής κατάφερε να σταθεί στα πόδια του στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης που περνάμε και να αναδείξει την δυναμική του σε δύσκολους καιρούς. Αντιμετώπισε βέβαια πολλά προβλήματα, δεδομένου ότι αρκετούς μήνες τα περισσότερα ξενοδοχεία είναι κλειστά και για αρκετούς μήνες δεν λειτουργούσαν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Παρόλα αυτά όμως οι εξαγωγές μας, σε πολλά προϊόντα, ανέβηκαν, όπως επίσης και η εγχώρια κατανάλωση ελληνικών προϊόντων αυξήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Μπορεί να λειτουργήσει η κρίση αυτή σαν ευκαιρία αλλά υπό προϋποθέσεις. Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουμε, τόσο η πολιτεία όσο κυρίως οι ίδιοι οι παραγωγοί.
Επίσης θα πρέπει να επενδύσουμε στον πρωτογενή τομέα. Να δώσουμε περεταίρω κίνητρα ώστε να δημιουργηθούν περισσότερες, καλύτερες και πιο οργανωμένες γεωργικές εκμεταλλεύσεις οι οποίες με την σειρά τους θα παράγουν ιδιαίτερα και ακόμη πιο ποιοτικά προϊόντα τα οποία θα μπορέσουν να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο της εγχώριας και της διεθνούς αγοράς.

Πώς μπορούν οι νέοι γεωργοί να δώσουν περαιτέρω ώθηση και υπεραξία στην πρωτογενή παραγωγή;

Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο στην πορεία του πρωτογενούς τομέα όπου συνυπάρχουν η γνώση και η εμπειρία των παλαιότερων του κλάδου αλλά ταυτόχρονα βλέπουμε και επιστροφή των νέων στην αγροτική παραγωγή και την κτηνοτροφία τα τελευταία χρόνια. Ο συνδυασμός λοιπόν της εμπειρίας με τις καινούριες ιδέες, την φρέσκια οπτική, την μόρφωση και την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες μπορεί να είναι πολύ δημιουργικός.
Το βλέπουμε πλέον σε καθημερινά παραδείγματα, σε περιπτώσεις αγροτών που χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες για να βελτιώσουν την ποσότητα και την ποιότητα της παραγωγής τους μειώνοντας ταυτόχρονα τα έξοδά τους και το ενεργειακό αποτύπωμα. Βλέπουμε να δημιουργούνται πρωτοποριακά προϊόντα, με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, έξυπνες συσκευασίες τα οποία ανοίγουν τον δρόμο σε νέες αγορές και σε νέο καταναλωτικό κοινό δίνοντας έτσι υπεραξία στα προϊόντα τους αλλά και στον κλάδο της αγροδιατροφής γενικότερα.

Θα μπορούσε η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό να δώσει μεγαλύτερη ώθηση και στους δύο αυτούς νευραλγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας;

Ο αγροδιατροφικός τομές και ο τουρισμός είναι οι δύο βασικοί πυλώνες ανάπτυξης της οικονομίας της Περιφέρειας μας. Είναι κεντρικός στόχος μας η διαρκής ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα σε συνδυασμό με τον τουρισμό, ώστε οι δύο αυτοί τομείς, μέσα από συνεχή και πολύπλευρη συνέργεια να αξιοποιηθούν στο έπακρο και να μεγιστοποιηθεί η προστιθέμενη αξία τους.
Στο πλαίσιο αυτό έχουμε δημιουργήσει την «Μακεδονική Κουζίνα». Μία πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του αγροδιατροφικού τομέα και του τομέα Τουρισμού της Περιφέρειας.
Έτσι στηρίζουμε και οργανώνουμε τον Γαστρονομικό Τουρισμό, προτείνοντας στους επισκέπτες μας ένα απολαυστικό ταξίδι στις γεύσεις, τα υλικά και τις συνταγές ενός τόπου, πλούσιου σε παραδόσεις και γεμάτου αγάπη για καθετί αυθεντικό μεταλλάσσοντας ταυτόχρονα το ταξίδι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από έναν απλό προορισμό σε μία εμπειρία.
 
Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης