Έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης του Καλλιστώ του Πολεμικού Ναυτικού με εμπορικό πλοίο έξω από Πειραιά - Δύο τραυματίες - Περιπαικτικό δημοσίευμα από Yeni Safak

Έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης του Καλλιστώ του Πολεμικού Ναυτικού με εμπορικό πλοίο έξω από Πειραιά - Δύο τραυματίες - Περιπαικτικό δημοσίευμα από Yeni Safak
Άγνωστα τα αίτια της σύγκρουσης - Απαγορεύθηκε ο απόπλους του εμπορικού φορτηγού πλοίου
(upd6) Τα αίτια για την πρωτοφανή σύγκρουση του ναρκοθηρευτικού σκάφους του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» με το τεράστιο εμπορικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MAERSK LAUNCESTON, που έγινε νωρίς σήμερα Τρίτη 27/10 το πρωί έξω από το λιμάνι του Πειραιά, αναζητούν οι αρμόδιες αρχές.
Το σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού λόγω της σύγκρουσης, κόπηκε στα δύο, άρχισε να παίρνει κλίση και προς στιγμή κινδύνευσε ακόμα και να βυθιστεί.
Ωστόσο χάρη στις άμεσες ενέργειες, το «Καλλιστώ» ρυμουλκήθηκε έστω και με κλίση και μεταφέρθηκε στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας από όπου και είχε αναχωρήσει νωρίτερα σήμερα το πρωί και πριν το εμπορικό φορτηγό πλοίο πέσει στην πρύμνη του.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τη σύγκρουση η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε.
Μάλιστα η ζημιά που προκλήθηκε στο ναρκοθηρευτικό ήταν μεγάλη, καθώς το «Καλλιστώ» είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) προκειμένου να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος.
Το συγκεκριμένο υλικό είναι υψηλής αντοχής αλλά δεν είναι λαμαρίνα.
Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών ενώ συνελήφθη και ο πολωνικής καταγωγής καπετάνιος του.
Σημειώνεται ότι στο σημείο όπου σημειώθηκε η σύγκρουση προκλήθηκε μικρή θαλάσσια ρύπανση κυρίως από τις μικρές ποσότητες συντριμμιών του πολεμικού πλοίου και μικρής ποσότητας καυσίμων που διέρρευσε.
Ωστόσο, ιδιωτικά σκάφη αντιρρυπαντικής εταιρείας με πλωτό φράγμα πραγματοποίησαν έλξη των συγκεκριμένων υλικών και των καυσίμων προκειμένου να τα συγκεντρώσουν και να τα απομακρύνουν.
Σημειώνεται ότι για το θέμα έχει ενημερωθεί ήδη η εισαγγελική Αρχή, δεν έχει υπάρξει καμία σύλληψη προς το παρόν ενώ επισημαίνεται πως στο φορτηγό πλοίο δεν υπήρχε πλοηγός καθώς είχε ήδη μπει σε πορεία έξω από λιμάνι.
Image
Image
Image
Δύο τραυματίες

Στο σημείο, αμέσως μετά τη σύγκρουση, έσπευσαν ενισχύσεις με ρυμουλκά από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας ενώ ολοκληρώθηκε και η επιχείρηση από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό για την περισυλλογή των επιβαινόντων στο πλοίο του ΠΝ.
Στο πλοίο υπήρχαν 27 άτομα πλήρωμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν δύο τραυματίες, οι οποίοι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Ο ένας φέρεται να έχει θλαστικά τραύματα και ο άλλος με ορθοπεδικά.

Άγνωστα τα αίτια της σύγκρουσης

Μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο το πώς έγινε η σφοδρή σύγκρουση μεταξύ των δύο αυτών πλοίων.
Το εμπορικό πλοίο είχε αναχωρήσει στις 07:11 το πρωί από την Ψυττάλεια με προορισμό το Τσανακάλε της Τουρκίας.
Κάτω από συνθήκες που παραμένουν αδιευκρίνιστες χτύπησε το Καλλιστώ, το οποίο είχε μόλις αποπλεύσει από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας.
Από τη σύγκρουση, το Καλλιστώ έχασε την πρύμνη του με αποτέλεσμα να υπάρξει εισροή υδάτων.
Image
Τι αναφέρει το υπ.Ναυτιλίας και το Πολεμικό Ναυτικό

Στη σύγκρουση αναφέρεται τόσο το υπουργείο Ναυτιλίας όσο και το Πολεμικό Ναυτικό με μια λιτή ανακοίνωση του.
«Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ.
Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Από την πλευρά του το υπουργείο Ναυτιλίας υποστηρίζει ότι:
«Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.
Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ.
Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας».
Image

Image

Image

Το περιπαικτικό δημοσίευμα της Yeni Safak

Όπως ήταν αναμενόμενο η Τουρκία δεν άφησε... αναξιοποίητο το ατύχημα, ανοιχτά του Πειραιά, μεταξύ του ναρκοθηρευτικού Καλλιστώ με εμπορικό πλοίο.
«Η θλιβερή κατάσταση του ελληνικού ναυτικού: Το ναρκοθηρευτικό καταστάφηκε από ένα ατύχημα» είναι ο τίτλος της τουρκικής εφημερίδας Yeni Safak.
Image
Στο δημοσίευμα γίνεται λόγος για «αδύναμο» ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
«Το ελληνικό πλοίο χωρίστηκε στα δύο μετά τη σύγκρουση.
Ο διαχωρισμός του πλοίου σε δύο μέρη αποκάλυψε την αδυναμία του ελληνικού ναυτικού» σχολιάζει η τουρκική εφημερίδα.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS