Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Το success story της Tesla

Το success story της Tesla
Χρειαζόμαστε περισσότερους Elon Musk
Υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι που κάνουν την αλλαγή: οι μικροί αφανείς ήρωες της καθημερινότητας και οι διάσημοι οραματιστές.
Στη δεύτερη κατηγορία υπήρξαν επιστήμονες, αρχηγοί κρατών, φιλάνθρωποι και λοιποί άνθρωποι που άλλαξαν -με τη θετική έννοια φυσικά- τον κόσμο όπως τον ξέρουμε. Στην κορυφή αυτών τοποθετείται κατά τη γνώμη μου ο Alan Turing. Και πολλές φορές διερωτήθηκα, θα υπάρξει κάποιος που να μπορέσει να τον φθάσει; Πλέον ίσως υπάρχει: ο Elon Musk.

Δεν υπήρξα φανατικός θαυμαστής του στο παρελθόν, ωστόσο η επιμονή που δείχνει στο όνειρο που μόνο αυτός «βλέπει», κέρδισε εμένα και εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια άλλους.

Η «εκτόξευση» της Tesla τις τελευταίες εβδομάδες όχι απλά δεν αποτελεί μία «φούσκα», αλλά είναι η λογική συνέχεια και το pay-out για έναν συνδυασμό που πρέπει να αμείβεται καλά: το ρίσκο και την καινοτομία.

Ο εκκεντρικός Elon, έχοντας ήδη καταφέρει να γεμίσει τις τσέπες του από τη δημιουργία της Paypal, έκανε το εξής: ύψωσε το μεσαίο δάκτυλο στις κολοσσιαίες αυτοκινητοβιομηχανίες που όχι απλά δεν πήραν ως όφειλαν το ρίσκο για πιο «καθαρή» μετακίνηση μέσω ηλεκτροκίνησης, αλλά είχαν ξεγραμμένη την Tesla μέχρι πρότινος. Οι επικριτές της ηλεκτροκίνησης και ειδικά της Tesla, μεταξύ αυτών αξιωματούχοι αυτοκινητοβιομηχανιών, αναλυτές, επενδυτές, έκαναν λόγο εδώ και χρόνια για μία μη βιώσιμη οικονομικά εταιρεία. Οι οίκοι αξιολόγησης είχαν σταθερή «πελάτισσα» την εταιρεία στα «junk» ομόλογα. Έπρεπε να φθάσει το 2013 για να εμφανιστούν τα πρώτα τριμηνιαία κέρδη και μετέπειτα το 2018.

Τώρα όμως οι περισσότεροι άνθρωποι θα σου πουν «αν είχα χρήματα, θα αγόραζα Tesla». Αυτή τη στιγμή η Tesla εισέρχεται στον S&P 500, με χρηματιστηριακή αξία κατά πολύ υψηλότερη από τους Αμερικανούς ανταγωνιστές, με χρηματιστηριακή αξία που ξεπερνά το σύνολο της κεφαλαιοποίησης για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η πορεία της Tesla από το 2003 μέχρι τώρα, μπορεί εύλογα να χαρακτηριστεί «success story». Και αυτό γιατί δικαιώνεται πανηγυρικά· ανέλαβε το ρίσκο που καμία άλλη εταιρεία δεν τόλμησε: μία άκρως «καθαρή» μετακίνηση και εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης σε τέτοιο βαθμό, που να βοηθά ολόκληρη την επιστήμη της Βιωσιμότητας.

Και ο Elon δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό. Ταυτόχρονα προσπαθούσε να λύσει ένα ενεργειακό πρόβλημα στην Αυστραλία (και το έλυσε), έστειλε το… roadster μέσω του «Falcon Heavy» στον Άρη, όταν άλλες εταιρείες μπλέκονταν σε «dieselgates», απέλυαν εργαζόμενους και δανείζονταν από τις κεφαλαιαγορές για να πληρώσουν μερίσματα. Οι SolarCity, SpaceX, Boring, έχουν έρθει για να μείνουν -όπως καθιερώθηκε με το παραπάνω η PayPal.

Ο Elon χαρακτηρίζεται από αυτήν την ιδιορρυθμία που παρουσιάζουν πολλοί ιδιοφυείς και καινοτόμοι άνθρωποι.
Ωστόσο έναν τέτοιο, διαφορετικό και πετυχημένο καπιταλιστή χρειαζόμασταν: που να καπνίζει μαριχουάνα στις συνεντεύξεις του, να έχει ένα διαφορετικό όραμα κάθε χρόνο, να παίρνει ρίσκα που δεν τολμά να πάρει κανείς, να μην ενδιαφέρεται για τις σπουδές των υπαλλήλων του αλλά μόνο για τη δουλειά τους, να τολμά να αμφισβητεί και τελικά να βάζει τα «γυαλιά» ακόμη και τον Bill Gates.

Αν και είμαι κατά του καπιταλισμού και φανατικά κατά της μεγαλύτερης συμφοράς που βρήκε το οικονομικό σύστημα από την αρχή της ανθρωπότητας (ναι, εννοώ τον νεοφιλελευθερισμό), ο Elon δικαιούται να είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη.
Γιατί έχει όραμα, εμπνέει άλλους. Δεν είναι Jeff Bezos· στην πραγματικότητα είναι κατά πολύ ανώτερος του Jeff Bezos. Ο Elon Musk μπορεί να συγκριθεί με τον Bill Gates.
Και η πορεία θα δείξει αν σε κάποιες δεκαετίες θα μπορούμε να τον συ-γκρίνουμε με τον Alan Turing.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης