
Την παραχώρηση της Εγνατίας για 35 έτη διεκδικούν επτά κοινοπραξίες
Νέα σύννεφα φαίνονται πως μαζεύονται και πάλι πάνω από το διαγωνισμό της Εγνατίας, καθώς μεγάλες ξένες εταιρείες που συμμετέχουν στο διεθνή διαγωνισμό (μεμονωμένα ή και σε σχήματα με ελληνικούς ομίλους) «κατηγορούν» το ΤΑΙΠΕΔ για αναπροσαρμογή των όρων και του χρονοδιαγράμματος του διαγωνισμού κατά τρόπο που ευνοεί συγκεκριμένα ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
Οι διεθνείς όμιλοι μετά τις πρώτες διαμαρτυρίες προς το ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με την ευαισθησία που επιδεικνύει κατά το δοκούν στα αιτήματα συγκεκριμένων συμμετεχόντων στο διαγωνισμό για την Εγνατία, φαίνεται πως προχωρούν ένα βήμα παραπέρα.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, εκπρόσωπος διεθνούς κοινοπραξίας «Αν η Ελλάδα επιθυμεί να μοιράζει διαγωνισμούς και έργα μεταξύ των εθνικών της παιχτών, ας μην αναρωτιέται μετά γιατί δεν έρχονται ξένες επενδύσεις και εταιρείες στη χώρα.
Τέτοιες πρακτικές δεν είναι αποδεκτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση», αφήνοντας σαφείς αιχμές για κλιμάκωση των ενεργειών.
Πιο συγκεκριμένα, το θέμα φαίνεται πως λαμβάνει διαστάσεις και σε υψηλότερο επίπεδο έχοντας πάρει πλέον και την διπλωματική οδό, με υπομνήματα και παραστάσεις πρεσβευτών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και προειδοποιήσεις στις Βρυξέλλες για απόπειρα «de facto διαγωνιστικού εθνικισμού» εκ μέρους των ελληνικών αρχών.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Νοεμβρίου το ΤΑΙΠΕΔ «ανταποκρίθηκε» άμεσα στις έντονες αντιδράσεις συγκεκριμένου υποψήφιου, προσαρμόζοντας συγκεκριμένους όρους τους διαγωνισμού παρά το γεγονός πως οι όροι αυτοί φαίνεται πως θα ευνοούσαν τον ανταγωνισμό και θα εξασφάλιζαν μεγαλύτερο όφελος στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα τώρα, σημαντικοί ανταγωνιστές του διαγωνισμού εμφανίζονται εξαιρετικά ανήσυχοι με την αδιαλλαξία του Ταμείου όσον αφορά στην ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, την 11η Δεκεμβρίου, παρά τα πολλαπλά αιτήματα που φτάνουν σωρηδόν σε αυτό από τους συμμετέχοντες για παράταση λόγω της πανδημίας.
Η απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ πως η 11η Δεκεμβρίου ήταν γνωστή ως ημερομηνία ήδη από τον Σεπτέμβριο και άρα υπήρχε επαρκής χρόνος προετοιμασίας, δεν καλύπτει την καχυποψία των διεθνών επενδυτών που κάνουν λόγο για προφάσεις. Για την ακρίβεια διερωτώνται πως είναι δυνατόν σε ένα διαγωνισμό που το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ άλλαζε όρους του διαγωνισμού ακόμα κι ένα μήνα πριν την καταληκτική προθεσμία- πως είναι δυνατόν να μην επηρεαστεί ο προγραμματισμός και η προετοιμασία των προσφορών εκ μέρους των υποψηφίων.
Επιπλέον, σημειώνουν ξαφνικά για ένα διαγωνισμό που λόγω ελλιπούς προετοιμασίας εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, πολλαπλών ζητημάτων εκ μέρους της Εγνατίας αλλά και ελληνικών επιχειρηματικών «μεσολαβήσεων», να έχουν δοθεί 7 παρατάσεις σε 2,5 χρόνια, αλλά ξαφνικά εν μέσω πανδημίας και με lockdown στις χώρες των περισσότερων από τους συμμετέχοντες, το ΤΑΙΠΕΔ να απορρίπτει μία παράταση με δικαιολογία την καθυστέρηση του διαγωνισμού.
Την παραχώρηση της Εγνατίας για 35 έτη διεκδικούν επτά κοινοπραξίες: ANAS International Enterprise S.p.A., η Macquarie, Roadis με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με Egis Projects, Vinci σε συνεργασία με την Μυτιληναίος, η Sichuan Communications Investment Group με την Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου και η Διόλκος Κατασκευαστική.
www.bankingnews.gr
Οι διεθνείς όμιλοι μετά τις πρώτες διαμαρτυρίες προς το ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με την ευαισθησία που επιδεικνύει κατά το δοκούν στα αιτήματα συγκεκριμένων συμμετεχόντων στο διαγωνισμό για την Εγνατία, φαίνεται πως προχωρούν ένα βήμα παραπέρα.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, εκπρόσωπος διεθνούς κοινοπραξίας «Αν η Ελλάδα επιθυμεί να μοιράζει διαγωνισμούς και έργα μεταξύ των εθνικών της παιχτών, ας μην αναρωτιέται μετά γιατί δεν έρχονται ξένες επενδύσεις και εταιρείες στη χώρα.
Τέτοιες πρακτικές δεν είναι αποδεκτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση», αφήνοντας σαφείς αιχμές για κλιμάκωση των ενεργειών.
Πιο συγκεκριμένα, το θέμα φαίνεται πως λαμβάνει διαστάσεις και σε υψηλότερο επίπεδο έχοντας πάρει πλέον και την διπλωματική οδό, με υπομνήματα και παραστάσεις πρεσβευτών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και προειδοποιήσεις στις Βρυξέλλες για απόπειρα «de facto διαγωνιστικού εθνικισμού» εκ μέρους των ελληνικών αρχών.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Νοεμβρίου το ΤΑΙΠΕΔ «ανταποκρίθηκε» άμεσα στις έντονες αντιδράσεις συγκεκριμένου υποψήφιου, προσαρμόζοντας συγκεκριμένους όρους τους διαγωνισμού παρά το γεγονός πως οι όροι αυτοί φαίνεται πως θα ευνοούσαν τον ανταγωνισμό και θα εξασφάλιζαν μεγαλύτερο όφελος στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα τώρα, σημαντικοί ανταγωνιστές του διαγωνισμού εμφανίζονται εξαιρετικά ανήσυχοι με την αδιαλλαξία του Ταμείου όσον αφορά στην ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, την 11η Δεκεμβρίου, παρά τα πολλαπλά αιτήματα που φτάνουν σωρηδόν σε αυτό από τους συμμετέχοντες για παράταση λόγω της πανδημίας.
Η απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ πως η 11η Δεκεμβρίου ήταν γνωστή ως ημερομηνία ήδη από τον Σεπτέμβριο και άρα υπήρχε επαρκής χρόνος προετοιμασίας, δεν καλύπτει την καχυποψία των διεθνών επενδυτών που κάνουν λόγο για προφάσεις. Για την ακρίβεια διερωτώνται πως είναι δυνατόν σε ένα διαγωνισμό που το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ άλλαζε όρους του διαγωνισμού ακόμα κι ένα μήνα πριν την καταληκτική προθεσμία- πως είναι δυνατόν να μην επηρεαστεί ο προγραμματισμός και η προετοιμασία των προσφορών εκ μέρους των υποψηφίων.
Επιπλέον, σημειώνουν ξαφνικά για ένα διαγωνισμό που λόγω ελλιπούς προετοιμασίας εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, πολλαπλών ζητημάτων εκ μέρους της Εγνατίας αλλά και ελληνικών επιχειρηματικών «μεσολαβήσεων», να έχουν δοθεί 7 παρατάσεις σε 2,5 χρόνια, αλλά ξαφνικά εν μέσω πανδημίας και με lockdown στις χώρες των περισσότερων από τους συμμετέχοντες, το ΤΑΙΠΕΔ να απορρίπτει μία παράταση με δικαιολογία την καθυστέρηση του διαγωνισμού.
Την παραχώρηση της Εγνατίας για 35 έτη διεκδικούν επτά κοινοπραξίες: ANAS International Enterprise S.p.A., η Macquarie, Roadis με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με Egis Projects, Vinci σε συνεργασία με την Μυτιληναίος, η Sichuan Communications Investment Group με την Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου και η Διόλκος Κατασκευαστική.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών