Τελευταία Νέα
Διεθνή

Το ιαπωνικό κατάστημα ηλικίας... 1.020 ετών που δεν ανησυχεί για καμία κρίση

tags :
Το ιαπωνικό κατάστημα ηλικίας... 1.020 ετών που δεν ανησυχεί για καμία κρίση
Η συνταγή επιτυχίας των παραδοσιακών οικογενειακών επιχειρήσεων στην Ιαπωνία που μετρούν εκατοντάδες έτη ζωής
Η οικογένεια της Naomi Hasegawa πουλάει μόκι (ένα ιαπωνικό κέικ ρυζιού) από ένα μικρό κατάστημα με ξύλα δίπλα σε ένα παλιό ιερό στην πόλη του Κιότο.
Η εν λόγω επιχείρηση ξεκίνησε τη δραστηριότητα της, προσφέροντας αναψυκτικά σε κουρασμένους ταξιδιώτες από όλη την Ιαπωνία για να προσευχηθούν για ανακούφιση από πανδημία - το έτος 1000, γράφουν σε αφιέρωμα τους οι New York Times!
Τώρα, περισσότερο από μια χιλιετία αργότερα, μια νέα ασθένεια (ο κορωνοϊός) έχει καταστρέψει την οικονομία στην αρχαία πρωτεύουσα, καθώς η κάποτε αξιόπιστη ροή τουριστών της έχει σχεδόν εξαφανιστεί.
Αλλά η κα Hasegawa δεν ανησυχεί για τα οικονομικά της επιχείρησής της.
merlin_179075826_cba38bd7-1c71-4b74-9542-b95538434be1-superJumbo.jpg
Όπως πολλές επιχειρήσεις στην Ιαπωνία, το κατάστημα της οικογένειάς της, το Ichiwa, έχει μια απέραντη θέα.
Βάζοντας την παράδοση και τη σταθερότητα έναντι του κέρδους και της ανάπτυξης, το Ichiwa έχει ξεπεράσει πολέμους, φυσικές καταστροφές, την άνοδο και την πτώση των αυτοκρατοριών.
Μέσα από όλα αυτά, τα κέικ αλεύρου ρυζιού παρέμειναν τα ίδια.
Τέτοιες επιχειρήσεις μπορεί να είναι λιγότερο δυναμικές από αυτές σε άλλες χώρες.
Όμως, η ανθεκτικότητά τους προσφέρει μαθήματα σε επιχειρήσεις σε μέρη όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπου ο κορωνοϊός ανάγκασε δεκάδες χιλιάδες σε πτώχευση.

merlin_179075910_ff0310f3-91af-4ebe-9589-75a81b2a1414-superJumbo.jpg

«Αν κοιτάξετε τα βιβλία οικονομικών, οι επιχειρήσεις υποτίθεται ότι μεγιστοποιούν τα κέρδη, αυξάνοντας το μέγεθος, το μερίδιο αγοράς και το ρυθμό ανάπτυξης.
Αλλά οι αρχές λειτουργίας αυτών των εταιρειών είναι εντελώς διαφορετικές », δήλωσε ο Kenji Matsuoka, ομότιμος καθηγητής επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Ryukoku στο Κιότο.

Το μυστικό της επιτυχίας

Η Ιαπωνία είναι μια υπερδύναμη όσον αφορά τις παλιές επιχειρήσεις.
Η χώρα φιλοξενεί περισσότερα από 33.000 καταστήματα με τουλάχιστον 100 χρόνια ιστορίας - πάνω από το 40% του συνόλου του κόσμου.
Ενώ πάνω από 3.100 λειτουργούν για τουλάχιστον δύο αιώνες.
Περίπου 140 υπάρχουν για περισσότερα από 500 χρόνια.
Και τουλάχιστον 19 ισχυρίζονται ότι λειτουργούν συνεχώς από την πρώτη χιλιετία.
(Ορισμένες από τις παλαιότερες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Ichiwa, δεν μπορούν να εντοπίσουν οριστικά την ιστορία τους πίσω από την ίδρυσή τους, αλλά τα χρονοδιαγράμματα τους γίνονται αποδεκτά από την κυβέρνηση, τους μελετητές και - στην περίπτωση του Ichiwa - το ανταγωνιστικό κατάστημα mochi απέναντι.)
Οι εν λόγω επιχειρήσεις,αποτελούν πηγή υπερηφάνειας και γοητείας.
Οι περιφερειακές κυβερνήσεις προωθούν τα προϊόντα τους.
Τα βιβλία διαχείρισης επιχειρήσεων εξηγούν τα μυστικά της επιτυχίας τους.
Και ολόκληροι οι ταξιδιωτικοί οδηγοί είναι αφιερωμένοι σε αυτές τις επιχειρήσεις.
Οι περισσότερες από αυτές τις παλαιές επιχειρήσεις είναι, όπως το Ichiwa, δηλαδή μικρές, οικογενειακές επιχειρήσεις ασχολούνται με παραδοσιακά αγαθά και υπηρεσίες.
Για να επιβιώσει για μια χιλιετία, είπε η κα Hasegawa, μια επιχείρηση δεν μπορεί απλώς να κυνηγήσει τα κέρδη. Πρέπει να έχει υψηλότερο σκοπό. Στην περίπτωση του Ichiwa, αυτό ήταν θρησκευτικό κάλεσμα: εξυπηρέτηση των προσκυνητών του ιερού.


Screenshot_4.png
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης