Η σχέση χρηματιστηριακής αξίας προς κεφάλαια της Tesla είναι 48 φορές… ενώ η χρηματιστηριακή της αξία είναι… 1032 φορές τα κέρδη 2020 ανά μετοχή ή P/E.
Ο Elon Musk ο επικεφαλής της αμερικανικής βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla και βασικός μέτοχος με ποσοστό 20%, που κατασκευάζει καθαρά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με υψηλό κόστος παραγωγής και ζημίες ανά παραγόμενο αυτοκίνητο… έσπασε ένα ρεκόρ…
Η τρέχουσα περιουσία του ανέρχεται στα 185 δισεκ. δολάρια όσο είναι περίπου το ΑΕΠ της Ελλάδος με όρους δολαρίου περίπου 200 δισεκ. δολάρια... και καθίσταται πλέον ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη..
Η Tesla έφθασε να έχει χρηματιστηριακή αξία 774 δισεκ. δολάρια στον δείκτη S&P 500 με τιμή 817 δολάρια, ορισμένοι μάλιστα βλέπουν την φούσκα της Tesla να φθάνει στο 1 τρισεκ. δολάρια χρηματιστηριακή αξία.
H βασική κινητήριος δύναμη στο ράλι της Tesla είναι οι επιθετικές αγορές μικροεπενδυτών που έχουν αυξηθεί στα 13 εκατ το τελευταίο διάστημα στην Wall Street καθώς και οι κινήσεις θεσμικών χαρτοφυλακίων και κάποιων Hedge funds.
Η αύξηση του πλούτου του Musk κατά το 2020 σηματοδοτεί την ταχύτερη άνοδο στην ιστορία... στην κορυφή της λίστας των πλουσίων.
Οι κεντρικές τράπεζες ενισχύουν τους πλούσιους, αποδεκατίζοντας τη μεσαία τάξη και επιβραβεύοντας εταιρείες χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την ικανότητά τους να παράγουν κέρδη.
Η Tesla είναι μια εταιρία αυτοκινήτων, νέα σχετικά με τραγικά χαμηλή κερδοφορία.
Και τώρα, λόγω του κακώς ρυθμιζόμενου συστήματος της ανελεύθερης αγοράς στο οποίο ο Musk είχε την πολυτέλεια να ξεκινήσει την εταιρεία αυτοκινήτων του, τον καθιστά τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο.
Το συνεχιζόμενο ράλι των τιμών της Tesla αποτελεί μυστήριο έχει ωθήσει τον Musk στην κορυφή της λίστας των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο.
Μόνο το 2020, ο Elon Musk αύξησε την περιουσία του κατά 146 δισεκατομμύρια δολάρια, που κατά το Bloomberg είναι «πιθανώς η πιο γρήγορη περίπτωση δημιουργίας πλούτου στην ιστορία».
Εν τω μεταξύ, τα έσοδα και το καθαρό εισόδημα στην Tesla δεν δείχνουν σχεδόν μια παρόμοια ιστορία για αυτό που ο Musk αναμφίβολα θα αποκαλούσε «εκθετική ανάπτυξη».
Ο Musk έχει επί του παρόντος κέρδη 41,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ 2012 και το 2018.
Κατέχει επίσης περίπου το 20% της Tesla, το οποίο τώρα αποτιμάται σε ανώτατο όριο αγοράς 774 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Musk θα μπορούσε να ξεπεράσει την καθαρή αξία του Bezos της Amazon εάν η τιμή της Tesla ανεβεί στο εύρος των 790 δολαρίων έως 800 δολαρίων ανά μετοχή, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Celebrity Net Worth.
Οι δισεκατομμυριούχοι έγιναν πλουσιότεροι
Δεν είναι ο μόνος δισεκατομμυριούχος που είδε την περιουσία – φούσκα να αυξάνεται ενώ ο υπόλοιπος κόσμος υπέστη οικονομική ύφεση πρωτοφανή.
Ενώ η απώλεια θέσεων εργασίας συνεχίζεται για τους Αμερικανούς που κερδίζουν λιγότερα από 20 δολάρια την ώρα, οι πλούσιοι έχουν γίνει πλουσιότεροι.
Πιο συγκεκριμένα, οι πιο πλούσιοι Αμερικανοί δισεκατομμυριούχοι έχουν δει την καθαρή τους αξία να ανακάμπτει εντυπωσιακά, χάρη στην ισχυρή απόδοση του χρηματιστηρίου.
Η Musk σημείωσε την υψηλότερη αύξηση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με αύξηση 129 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην καθαρή αξία, δηλαδή 523% αύξηση.
Ο Bezos σημείωσε τη δεύτερη υψηλότερη αύξηση καθαρής αξίας με 74 δισεκ. δολάρια.
Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι η τιμή της μετοχής της Amazon έχει αυξηθεί κατά 69% από τις αρχές του 2020.
Δεν είναι μόνο οι δισεκατομμυριούχοι σε αυτήν τη λίστα που έχουν αυξήσει τον πλούτο τους.
Στην πραγματικότητα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο πλούτος των δισεκατομμυριούχων κατά μέσο όρο αυξήθηκε κατά 27% παγκοσμίως.
Η αύξηση - πλούτου ήταν εξαιρετικά ισχυρή στον τομέα της τεχνολογίας και της υγειονομικής περίθαλψης.
Η Tesla είναι 14 φορές μεγαλύτερη χρηματιστηριακά από την Ferrari
Συγκρίνοντας την Ferrari με την Tesla... θα πουν πολλοί ιεροσυλία αλλά έχει ενδιαφέρον όχι να δούμε τις τελικές ταχύτητες αλλά τις οικονομικές και χρηματιστηριακές τους επιδόσεις.
Η Ferrari είναι ιταλική εταιρία supercars υπερ-πολυτελών αυτοκινήτων που πουλάει σχεδόν 2.400 αυτοκίνητα σε τριμηνιαία βάση, οι κινητήρες της είναι κατά βάση εσωτερικής καύσης αν και εσχάτως υποστηρίζεται και από ηλεκτροκινητήρες.
Συμμετέχει στην Formula 1 και μαζί με McLaren και Mercedes είναι οι πιο ιστορικές ομάδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η Tesla είναι αμερικανική εταιρία που ειδικεύεται σε αυτοκίνητα που φέρουν αποκλειστικά ηλεκτροκινητήρες, ενώ οι πωλήσεις της σε τριμηνιαία βάση ανέρχονται σε 400 χιλιάδες οχήματα.
Η σύγκριση
Η Ferrari στο 9μηνο του 2020 πέτυχε 346 εκατ κέρδη με τα EBITDA δηλαδή τα προ φόρων τόκων προβλέψεων και αποσβέσεων κέρδη να διαμορφώνονται στα 771 εκατ ευρώ.
Το συνολικό ενεργητικό, η συνολική περιουσία της Ferrari που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα είναι 6 δισεκ. ευρώ ενώ τα κεφάλαια ανέρχονται σε 1,5 δισεκ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά η Tesla με όρους ευρώ έχει συνολικό ενεργητικό - total assets - περίπου 37 δισεκ. ευρώ ή 45,6 δισεκ. δολάρια.
Τα κέρδη στο 9μηνο του 2020 ανήλθαν σε 368 εκατ ευρώ ή 450 εκατ δολάρια και τα συνολικά κεφάλαια ανέρχονται σε 13 δισεκ. ευρώ ή 16 δισεκ. δολάρια.
Ferrari και Tesla επιτυγχάνουν τα ίδια κέρδη αλλά έχουν μεγάλες διαφορές στα κεφάλαια και στο ενεργητικό.
Το brand name
Είναι προφανές ότι το brand name της Ferrari είναι πολλαπλάσιας αξίας και βαρύτητας.
Βέβαια υπάρχουν διαφορές, η Ferrari δεν παράγει αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής σε αντίθεση με την Tesla που ουσιαστικά παράγει αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.
Με οικονομικούς όρους οι δύο εταιρίες έχουν παραπλήσια κέρδη με την Ferrari να αποδεικνύει σταθερότητα ενώ η Tesla να ποντάρει στην προοπτική.
Ωστόσο έχει υπολογιστεί ότι η Ferrari επιτυγχάνει κέρδη 30 χιλιάδες ευρώ ανά αυτοκίνητο ενώ η Tesla βρίσκεται περίπου στο μηδέν.
Στην σύγκριση λαμβάνεται υπόψη ότι η Tesla ανοίγει νέα εργοστάσια οπότε έχει αυξημένο κόστος και αποσβέσεις.
Χαοτική η διαφορά χρηματιστηριακά
Με χρηματιστηριακούς όρους η Ferrari έχει αποτίμηση στο χρηματιστήριο 55 δισεκ. ευρώ και η Tesla 634 δισεκ. ευρώ ή 774 δισεκ. δολάρια δηλαδή με όρους αποτίμησης στο χρηματιστήριο και συγκρινόμενες στο ίδιο νόμισμα το ευρώ η Ferrari είναι 12 φορές μικρότερη από την Tesla.
Η Tesla είναι φούσκα;
Υπάρχουν φούσκες και φούσκες στην χρηματιστηριακή ιστορία, αλλά η Tesla η εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων που μονοπωλεί το ενδιαφέρον… δεν έχει προηγούμενο.
Εισήλθε στον δείκτη βαρόμετρο S&P 500 στις 21 Δεκεμβρίου 2020 και η ένταξη αυτή… προκάλεσε το προηγούμενο διάστημα ντελίριο αγορών οδηγώντας την χρηματιστηριακή τιμή στα... 817 δολάρια ή 774 δισεκ. δολάρια συνολική αποτίμηση στην Wall.
Ως μέτρο σύγκρισης η Daimler που παράγει τα αυτοκίνητα Mercedes έχει χρηματιστηριακή αξία 62 δισεκ. ευρώ και η Ferrari έχει συνολική χρηματιστηριακή αξία 55 δισεκ. ευρώ.
Επίσης η γερμανική Volkswagen έχει χρηματιστηριακή αξία 81,4 δισεκ. ευρώ.
Η Tesla έχει συνολικό ενεργητικό 45,6 δισεκ. δολάρια, τα κέρδη για το 2020 εκτιμώνται σε 750 εκατ από 450 εκατ στο 9μηνο του 2020 και συνολικά κεφάλαια 16 δισεκ. δολάρια.
Με βάση αυτά τα δεδομένα η σχέση χρηματιστηριακής αξίας προς κεφάλαια είναι 48 φορές… ενώ η χρηματιστηριακή της αξία είναι… 1032 φορές τα κέρδη της ανά μετοχή ή P/E.
Στην απλή καθομιλουμένη αυτό ονομάζεται ακραία φούσκα, αλλά παρ΄ όλα αυτά οι επενδυτές έχουν πάθει φρενίτιδα και αγοράζουν μετοχές, επηρεαζόμενοι από την ιστορία που πουλάει ο Elon Musk o διευθύνων σύμβουλος.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με ηλεκτρικά moter η Tesla έχει πάρει το όνομα της από τον ηλεκτρολόγο μηχανικό και φυσικό Νίκολα Τέσλα.
Η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί 800% από τα χαμηλά του Μαρτίου 2020.
Κατά ειρωνικό τρόπο, η μετοχή αυξήθηκε κατά περίπου 50% ακριβώς με την είδηση της προσθήκης στον δείκτη S&P.
Με βάση την Goldman, «όταν η Tesla ενταχθεί στην S&P 500, θα αυξήσει τον δείκτη P/E κατά 0,4 φορές , πολύ λιγότερο από ό, τι περιμένουν οι περισσότεροι επενδυτές.
Σύμφωνα με την Goldman, η Tesla διαπραγματεύεται επί του παρόντος (μόνο) 170 φορές τα κέρδη του 2021 και 870 φορές τα κέρδη του 2020.
Με βάση την τρέχουσα κεφαλαιοποίησή της, η εταιρεία εντάχθηκε στον δείκτη με βάρος περίπου 1,5%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Goldman και δεδομένου του μεγάλου μεγέθους της Tesla θα διαμορφώσει το δείκτη κέρδη ανά μετοχή του S&P 500 στο 22.
Ωστόσο το σταθμισμένο P / E θα αυξηθεί από 28,9x σε 31,0x.
Το 2000, η GE διαπραγματευόταν με P/E 40 φορές.
Σήμερα, η Amazon διαπραγματεύεται με P/E 70 και η Tesla διαπραγματεύεται 170 φορές τα κέρδη του 2021.
Δεδομένου ότι η Tesla (σύμβολο στο χρηματιστήριο TSLA) έχει αυξηθεί κατά 657% το 2020, ξεπερνώντας το S&P 500.
Η μετοχή της Tesla καθοδηγείται από μια αέναη μηχανή κίνησης ροής διαφημίσεων και προώθησης και τίποτα περισσότερο.
Και όλοι το γνωρίζουν.
Όμως τι δεν γνωρίζουν όλοι:
Όταν μια μετοχή εντάσσεται στο S&P 500, γίνεται μέρος ενός τεράστιου συστήματος μεταβλητότητας, το οποίο είναι ένα τρομακτικό πλέγμα σχέσεων arbitrage και ψευδο-arbitrage.
Για πολλούς η Tesla είναι μια από τις μεγαλύτερες φούσκες στην ιστορία των αυτοκινητοβιομηχανιών... αλλά αυτό θα αποδειχθεί ή όχι μετά την ένταξη στον δείκτη S&P 500 της Wall Steet και σε βάθος χρόνου.
www.bankingnews.gr
Η τρέχουσα περιουσία του ανέρχεται στα 185 δισεκ. δολάρια όσο είναι περίπου το ΑΕΠ της Ελλάδος με όρους δολαρίου περίπου 200 δισεκ. δολάρια... και καθίσταται πλέον ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη..
Η Tesla έφθασε να έχει χρηματιστηριακή αξία 774 δισεκ. δολάρια στον δείκτη S&P 500 με τιμή 817 δολάρια, ορισμένοι μάλιστα βλέπουν την φούσκα της Tesla να φθάνει στο 1 τρισεκ. δολάρια χρηματιστηριακή αξία.
H βασική κινητήριος δύναμη στο ράλι της Tesla είναι οι επιθετικές αγορές μικροεπενδυτών που έχουν αυξηθεί στα 13 εκατ το τελευταίο διάστημα στην Wall Street καθώς και οι κινήσεις θεσμικών χαρτοφυλακίων και κάποιων Hedge funds.
Η αύξηση του πλούτου του Musk κατά το 2020 σηματοδοτεί την ταχύτερη άνοδο στην ιστορία... στην κορυφή της λίστας των πλουσίων.
Οι κεντρικές τράπεζες ενισχύουν τους πλούσιους, αποδεκατίζοντας τη μεσαία τάξη και επιβραβεύοντας εταιρείες χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την ικανότητά τους να παράγουν κέρδη.
Η Tesla είναι μια εταιρία αυτοκινήτων, νέα σχετικά με τραγικά χαμηλή κερδοφορία.
Και τώρα, λόγω του κακώς ρυθμιζόμενου συστήματος της ανελεύθερης αγοράς στο οποίο ο Musk είχε την πολυτέλεια να ξεκινήσει την εταιρεία αυτοκινήτων του, τον καθιστά τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο.
Το συνεχιζόμενο ράλι των τιμών της Tesla αποτελεί μυστήριο έχει ωθήσει τον Musk στην κορυφή της λίστας των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο.
Μόνο το 2020, ο Elon Musk αύξησε την περιουσία του κατά 146 δισεκατομμύρια δολάρια, που κατά το Bloomberg είναι «πιθανώς η πιο γρήγορη περίπτωση δημιουργίας πλούτου στην ιστορία».
Εν τω μεταξύ, τα έσοδα και το καθαρό εισόδημα στην Tesla δεν δείχνουν σχεδόν μια παρόμοια ιστορία για αυτό που ο Musk αναμφίβολα θα αποκαλούσε «εκθετική ανάπτυξη».
Ο Musk έχει επί του παρόντος κέρδη 41,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ 2012 και το 2018.
Κατέχει επίσης περίπου το 20% της Tesla, το οποίο τώρα αποτιμάται σε ανώτατο όριο αγοράς 774 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Musk θα μπορούσε να ξεπεράσει την καθαρή αξία του Bezos της Amazon εάν η τιμή της Tesla ανεβεί στο εύρος των 790 δολαρίων έως 800 δολαρίων ανά μετοχή, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Celebrity Net Worth.
Οι δισεκατομμυριούχοι έγιναν πλουσιότεροι
Δεν είναι ο μόνος δισεκατομμυριούχος που είδε την περιουσία – φούσκα να αυξάνεται ενώ ο υπόλοιπος κόσμος υπέστη οικονομική ύφεση πρωτοφανή.
Ενώ η απώλεια θέσεων εργασίας συνεχίζεται για τους Αμερικανούς που κερδίζουν λιγότερα από 20 δολάρια την ώρα, οι πλούσιοι έχουν γίνει πλουσιότεροι.
Πιο συγκεκριμένα, οι πιο πλούσιοι Αμερικανοί δισεκατομμυριούχοι έχουν δει την καθαρή τους αξία να ανακάμπτει εντυπωσιακά, χάρη στην ισχυρή απόδοση του χρηματιστηρίου.
Η Musk σημείωσε την υψηλότερη αύξηση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με αύξηση 129 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην καθαρή αξία, δηλαδή 523% αύξηση.
Ο Bezos σημείωσε τη δεύτερη υψηλότερη αύξηση καθαρής αξίας με 74 δισεκ. δολάρια.
Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι η τιμή της μετοχής της Amazon έχει αυξηθεί κατά 69% από τις αρχές του 2020.
Δεν είναι μόνο οι δισεκατομμυριούχοι σε αυτήν τη λίστα που έχουν αυξήσει τον πλούτο τους.
Στην πραγματικότητα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο πλούτος των δισεκατομμυριούχων κατά μέσο όρο αυξήθηκε κατά 27% παγκοσμίως.
Η αύξηση - πλούτου ήταν εξαιρετικά ισχυρή στον τομέα της τεχνολογίας και της υγειονομικής περίθαλψης.
Η Tesla είναι 14 φορές μεγαλύτερη χρηματιστηριακά από την Ferrari
Συγκρίνοντας την Ferrari με την Tesla... θα πουν πολλοί ιεροσυλία αλλά έχει ενδιαφέρον όχι να δούμε τις τελικές ταχύτητες αλλά τις οικονομικές και χρηματιστηριακές τους επιδόσεις.
Η Ferrari είναι ιταλική εταιρία supercars υπερ-πολυτελών αυτοκινήτων που πουλάει σχεδόν 2.400 αυτοκίνητα σε τριμηνιαία βάση, οι κινητήρες της είναι κατά βάση εσωτερικής καύσης αν και εσχάτως υποστηρίζεται και από ηλεκτροκινητήρες.
Συμμετέχει στην Formula 1 και μαζί με McLaren και Mercedes είναι οι πιο ιστορικές ομάδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η Tesla είναι αμερικανική εταιρία που ειδικεύεται σε αυτοκίνητα που φέρουν αποκλειστικά ηλεκτροκινητήρες, ενώ οι πωλήσεις της σε τριμηνιαία βάση ανέρχονται σε 400 χιλιάδες οχήματα.
Η σύγκριση
Η Ferrari στο 9μηνο του 2020 πέτυχε 346 εκατ κέρδη με τα EBITDA δηλαδή τα προ φόρων τόκων προβλέψεων και αποσβέσεων κέρδη να διαμορφώνονται στα 771 εκατ ευρώ.
Το συνολικό ενεργητικό, η συνολική περιουσία της Ferrari που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα είναι 6 δισεκ. ευρώ ενώ τα κεφάλαια ανέρχονται σε 1,5 δισεκ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά η Tesla με όρους ευρώ έχει συνολικό ενεργητικό - total assets - περίπου 37 δισεκ. ευρώ ή 45,6 δισεκ. δολάρια.
Τα κέρδη στο 9μηνο του 2020 ανήλθαν σε 368 εκατ ευρώ ή 450 εκατ δολάρια και τα συνολικά κεφάλαια ανέρχονται σε 13 δισεκ. ευρώ ή 16 δισεκ. δολάρια.
Ferrari και Tesla επιτυγχάνουν τα ίδια κέρδη αλλά έχουν μεγάλες διαφορές στα κεφάλαια και στο ενεργητικό.
Το brand name
Είναι προφανές ότι το brand name της Ferrari είναι πολλαπλάσιας αξίας και βαρύτητας.
Βέβαια υπάρχουν διαφορές, η Ferrari δεν παράγει αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής σε αντίθεση με την Tesla που ουσιαστικά παράγει αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.
Με οικονομικούς όρους οι δύο εταιρίες έχουν παραπλήσια κέρδη με την Ferrari να αποδεικνύει σταθερότητα ενώ η Tesla να ποντάρει στην προοπτική.
Ωστόσο έχει υπολογιστεί ότι η Ferrari επιτυγχάνει κέρδη 30 χιλιάδες ευρώ ανά αυτοκίνητο ενώ η Tesla βρίσκεται περίπου στο μηδέν.
Στην σύγκριση λαμβάνεται υπόψη ότι η Tesla ανοίγει νέα εργοστάσια οπότε έχει αυξημένο κόστος και αποσβέσεις.
Χαοτική η διαφορά χρηματιστηριακά
Με χρηματιστηριακούς όρους η Ferrari έχει αποτίμηση στο χρηματιστήριο 55 δισεκ. ευρώ και η Tesla 634 δισεκ. ευρώ ή 774 δισεκ. δολάρια δηλαδή με όρους αποτίμησης στο χρηματιστήριο και συγκρινόμενες στο ίδιο νόμισμα το ευρώ η Ferrari είναι 12 φορές μικρότερη από την Tesla.
Η Tesla είναι φούσκα;
Υπάρχουν φούσκες και φούσκες στην χρηματιστηριακή ιστορία, αλλά η Tesla η εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων που μονοπωλεί το ενδιαφέρον… δεν έχει προηγούμενο.
Εισήλθε στον δείκτη βαρόμετρο S&P 500 στις 21 Δεκεμβρίου 2020 και η ένταξη αυτή… προκάλεσε το προηγούμενο διάστημα ντελίριο αγορών οδηγώντας την χρηματιστηριακή τιμή στα... 817 δολάρια ή 774 δισεκ. δολάρια συνολική αποτίμηση στην Wall.
Ως μέτρο σύγκρισης η Daimler που παράγει τα αυτοκίνητα Mercedes έχει χρηματιστηριακή αξία 62 δισεκ. ευρώ και η Ferrari έχει συνολική χρηματιστηριακή αξία 55 δισεκ. ευρώ.
Επίσης η γερμανική Volkswagen έχει χρηματιστηριακή αξία 81,4 δισεκ. ευρώ.
Η Tesla έχει συνολικό ενεργητικό 45,6 δισεκ. δολάρια, τα κέρδη για το 2020 εκτιμώνται σε 750 εκατ από 450 εκατ στο 9μηνο του 2020 και συνολικά κεφάλαια 16 δισεκ. δολάρια.
Με βάση αυτά τα δεδομένα η σχέση χρηματιστηριακής αξίας προς κεφάλαια είναι 48 φορές… ενώ η χρηματιστηριακή της αξία είναι… 1032 φορές τα κέρδη της ανά μετοχή ή P/E.
Στην απλή καθομιλουμένη αυτό ονομάζεται ακραία φούσκα, αλλά παρ΄ όλα αυτά οι επενδυτές έχουν πάθει φρενίτιδα και αγοράζουν μετοχές, επηρεαζόμενοι από την ιστορία που πουλάει ο Elon Musk o διευθύνων σύμβουλος.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με ηλεκτρικά moter η Tesla έχει πάρει το όνομα της από τον ηλεκτρολόγο μηχανικό και φυσικό Νίκολα Τέσλα.
Η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί 800% από τα χαμηλά του Μαρτίου 2020.
Κατά ειρωνικό τρόπο, η μετοχή αυξήθηκε κατά περίπου 50% ακριβώς με την είδηση της προσθήκης στον δείκτη S&P.
Με βάση την Goldman, «όταν η Tesla ενταχθεί στην S&P 500, θα αυξήσει τον δείκτη P/E κατά 0,4 φορές , πολύ λιγότερο από ό, τι περιμένουν οι περισσότεροι επενδυτές.
Σύμφωνα με την Goldman, η Tesla διαπραγματεύεται επί του παρόντος (μόνο) 170 φορές τα κέρδη του 2021 και 870 φορές τα κέρδη του 2020.
Με βάση την τρέχουσα κεφαλαιοποίησή της, η εταιρεία εντάχθηκε στον δείκτη με βάρος περίπου 1,5%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Goldman και δεδομένου του μεγάλου μεγέθους της Tesla θα διαμορφώσει το δείκτη κέρδη ανά μετοχή του S&P 500 στο 22.
Ωστόσο το σταθμισμένο P / E θα αυξηθεί από 28,9x σε 31,0x.
Το 2000, η GE διαπραγματευόταν με P/E 40 φορές.
Σήμερα, η Amazon διαπραγματεύεται με P/E 70 και η Tesla διαπραγματεύεται 170 φορές τα κέρδη του 2021.
Δεδομένου ότι η Tesla (σύμβολο στο χρηματιστήριο TSLA) έχει αυξηθεί κατά 657% το 2020, ξεπερνώντας το S&P 500.
Η μετοχή της Tesla καθοδηγείται από μια αέναη μηχανή κίνησης ροής διαφημίσεων και προώθησης και τίποτα περισσότερο.
Και όλοι το γνωρίζουν.
Όμως τι δεν γνωρίζουν όλοι:
Όταν μια μετοχή εντάσσεται στο S&P 500, γίνεται μέρος ενός τεράστιου συστήματος μεταβλητότητας, το οποίο είναι ένα τρομακτικό πλέγμα σχέσεων arbitrage και ψευδο-arbitrage.
Για πολλούς η Tesla είναι μια από τις μεγαλύτερες φούσκες στην ιστορία των αυτοκινητοβιομηχανιών... αλλά αυτό θα αποδειχθεί ή όχι μετά την ένταξη στον δείκτη S&P 500 της Wall Steet και σε βάθος χρόνου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών