Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Motor Oil: Πού θα πάνε τα 200 εκατ. ευρώ - Επενδύσεις στην ταχεία φόρτιση και φυσικό αέριο

Motor Oil: Πού θα πάνε τα 200 εκατ. ευρώ - Επενδύσεις στην ταχεία φόρτιση και φυσικό αέριο
Μετά την παρέλευση της έκτης Περιόδου Εκτοκισμού η Motor Oil έχει δικαίωμα να προβεί στην πρόωρη εξόφληση του συνόλου του κεφαλαίου των Ομολογιών
Σχετικά Άρθρα

Σε τρεις κατευθύνσεις θα διοχετευθούν τα 200 εκατ. ευρώ που θα αντλήσει σε λίγες μέρες μέσω έκδοσης ομολογιακού δανείου, το οποίο θα διαπραγματεύεται στην αγορά ομολόγων του ΧΑ.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων θα πάει στην επένδυση που έχει ήδη ξεκινήσει.
Πιο αναλυτικά τα κεφάλαια θα κατευθυνθούν:

  1. Χρηματοδότηση μέρους της επένδυσης του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας (New Naphtha Treatment Complex) 137 εκατ. ευρώ.
  2. Χρηματοδότηση επενδύσεων στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, σύμφωνα με την κρίση της Διοίκησης της Εταιρείας 20 εκατ. ευρώ.
  3. Κάλυψη αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης 39,4 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως οι εκτιμώμενες δαπάνες της έκδοσης είναι 3,6 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να τονιστεί πως τα πραγματικά σταθμισμένα μέσα επιτόκια των δανείων του Ομίλου στις 30.09.2020 είναι 2,59%, το οποίο θα μπορούσε να δώσει μία πρώτη εικόνα για το που θα διαμορφωθεί το επιτόκιο του ομολόγου.
Σχετικά με το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας υπενθυμίζεται ότι η επένδυση ανακοινώθηκε στις 30.05.2019, με συνολικό προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ και θα συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και κηροζίνης και υδρογόνου.
Δεδομένου ότι η αγοραία αξία των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων υπερβαίνει την αγοραία αξία της νάφθας, από τη συγκεκριμένη επένδυση η Εταιρεία αναμένεται να επωφεληθεί από την εκάστοτε διάφορα τιμής μεταξύ της νάφθας και των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων.
Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του συγκροτήματος αναμένεται να είναι περίπου 1.000 χιλ. μετρικοί τόνοι.
Η επένδυση, κατά την Ημερομηνία του Ενημερωτικού Δελτίου, βρίσκεται στη φάση της κατασκευής, έχοντας απορροφήσει 10 εκατ. το 2019 και περίπου 110 εκατ. το 2020.
Η επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το α’ τρίμηνο του 2022.

Εξετάζει νέες επενδύσεις

Η κατανάλωση βενζίνης και πετρελαίου κίνησης για τις οδικές μεταφορές μακροπρόθεσμα εκτιμάται ότι θα μειωθεί λόγω της συνεχούς ανάπτυξης νέων μοντέλων αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης ή/και προηγμένων τεχνολογιών που αξιοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, γεγονός που απορρέει από τις περιβαλλοντικές ανησυχίες των καταναλωτών και τις νομοθετικές ρυθμίσεις για περαιτέρω περιορισμό των εκπομπών ρύπων.
Η ζήτηση για υβριδικά οχήματα (οχήματα τα οποία περιλαμβάνουν έναν ηλεκτρικό κινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα και καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα σε σχέση με τα αμιγώς βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα) ή οχήματα που κινούνται αμιγώς με ηλεκτροκινητήρες, αναφέρεται ότι αυτή αυξάνεται συνεχώς.
Ειδικότερα, το ποσοστό των νέων υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη ανήλθε σε 3,46% το 2019 έναντι 2% το 2018 (ως ποσοστά των ταξινομημένων αυτοκινήτων σε EU-27, Ισλανδία, Νορβηγία και Ηνωμένο Βασίλειο).
Επιπρόσθετα, αρκετές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά τέτοιων οχημάτων - ανάμεσά τους και η Ελλάδα.
Η διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά οχημάτων (υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα), δεν υπερβαίνει το 0,33% της συνολικής αγοράς έως τον Αύγουστο του 2019, ενώ βάσει του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (Δεκέμβριος 2019) έχει τεθεί ως στόχος κατά το έτος 2030 το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις να ανέρχεται στο 30%.
Στα ανωτέρω πλαίσια, η Εταιρεία εξετάζει επενδύσεις στην αγορά ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων (“Electric Vehicle Fast Charging”) και επενδύσεις για την κάλυψη αναγκών χρηστών φυσικού αερίου (LNG, CNG).

Δικαίωμα επαναγοράς

Στους όρους του κοινού ομολογιακού δανείου προβλέπεται ότι, μετά την παρέλευση της ημερομηνίας λήξης της έκτης Περιόδου Εκτοκισμού μέχρι και την δέκατη τρίτη, η Εκδότρια έχει δικαίωμα, κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια, να προβεί στην πρόωρη εξόφληση του συνόλου του κεφαλαίου των Ομολογιών, μαζί με τους δεδουλευμένους τόκους αυτών καθώς και τα έξοδα και τους φόρους που αναλογούν, μετά από έγγραφη ενημέρωση του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων και συνακόλουθα των Ομολογιούχων μέσω ανακοίνωσης της Εκδότριας στο Χ.Α., τουλάχιστον τριάντα ημέρες και όχι περισσότερο από σαράντα ημέρες νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία πρόωρης εξόφλησης, η οποία θα δεσμεύει ανέκκλητα την Εκδότρια να προπληρώσει το ποσό του Χρέους κατά το χρόνο και υπό τους όρους που αναφέρονται στην εν λόγω ανακοίνωση.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης