Ασφαλιστικά Νέα

Τρομάζουν τα ποσοστά των ανασφάλιστων επιχειρήσεων

Τρομάζουν τα ποσοστά των ανασφάλιστων επιχειρήσεων
Δεν πείθονται να ασφαλιστούν ενώ κινδυνεύουν

Τα λάθη στην επικοινωνία από τις ασφαλιστικές, η άγνοια του κινδύνου από τους επιχειρηματίες, ο φόβος μήπως δεν λάβουν αποζημίωση σε περίπτωση ζημίας, ακόμα και η υπερβολική σιγουριά ότι ‘σε εμάς’ δεν θα συμβεί αλλά και η έλλειψη ρευστότητας είναι οι λόγοι που κρατούν ανασφάλιστες τις ελληνικές επιχειρήσεις;
Προκαλούν τρόμο τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών για τα ποσοστά ασφάλισης των επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Το 59% των επιχειρήσεων δεν είναι ασφαλισμένο έναντι φυσικών καταστροφών, ενώ διόλου αμελητέο δεν είναι το ποσοστό αυτών που δεν γνωρίζουν για τι θέμα τους ρωτούν ή δεν απαντούν.
Διψήφιο στο 14%. Το 74% των επιχειρήσεων δεν είναι ασφαλισμένο.

Ο τουρισμός είναι δεν είναι ασφαλισμένος

Την μεγαλύτερη προσέγγιση στη συγκεκριμένη ασφάλιση την έχει η εστίαση-τρόφιμα-ποτά-τουρισμός δηλώνοντας ότι το 32% των επιχειρήσεων είναι ασφαλισμένο .
Αντίθετα το μικρότερο ποσοστό το κατέχουν οι κατηγορίες: μάρκετινγκ-φωτογραφία-διαφήμιση-κομμωτήρια με 7% να δηλώνουν ασφαλισμένες.
Άκρως ανησυχητικό είναι ότι το μόνο 28% των επιχειρήσεων σκοπεύουν στο μέλλον και αν να μελλοντικά να προχωρήσουν στην κάλυψή τους.
Τρομάζουν αυτοί που δηλώνουν ότι δεν θα ασφαλιστούν στο μέλλον και το ποσοστό αυτό φτάνει στο 70%.

Προτιμούν να πληρώνουν από την τσέπη τους

Οι ανασφάλιστες επιχειρήσεις, είτε κλείνουν είτε, αν διαθέτουν ρευστότητα τα βγάζουν από την τσέπη τους για να συνεχίσουν να λειτουργούν αν υποστούν σωρεία ζημιών.
Οι ασφαλισμένες χρησιμοποιούν τις αποζημιώσεις των ασφαλιστικών ως πρώτα κεφάλαια κίνησης.

Οι απειλές

Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν σωρεία κινδύνων. Από τους μεγαλύτερους κινδύνους που βίωσαν το τελευταίο χρόνο οι επιχειρήσεις είναι η διακοπή επιχειρησιακών λειτουργιών λόγω της πανδημίας.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις ήταν ανασφάλιστες.
Διακοπή επιχειρησιακών λειτουργιών μπορεί κάλλιστα να προκληθεί από τα διαδικτυακά χτυπήματα, ακόμα και από ανάκληση προϊόντων.
Στο στόχαστρο των κινδύνων και οι εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της πολυπλοκότητας τους αλλά και αιφνίδιες πτωχεύσεις εταιρειών στο εξωτερικό ή το εσωτερικό.
Στους επιχειρηματικούς κινδύνους εντάσσεται και η μεταβλητότητα των αγορών.
Η αύξηση επίσης των γεωπολιτικών κινδύνων σε συνδυασμό με την δημοσιονομική κόπωση που παρατηρείται σε αγορές του εξωτερικού.
Κάθε κίνδυνος ερμηνεύεται διαφορετικά για κάθε αγορά.
Η διόρθωση στις τιμές των ομολόγων για παράδειγμα επηρεάζει διαφορετικά τις τράπεζες και διαφορετικά τις ασφαλιστικές και διαφορετικά τον τουρισμό.
Η μεταβολή στο κλίμα επίσης είναι ένα επιχειρηματικός κίνδυνος που επιδεινώνεται στην Ελλάδα.
Οι αλλαγές στο κλίμα έχουν συνέπειες σε κλάδους όπως τα τρόφιμα, τον τουρισμό, τις (αντ)ασφάλειες.
Κάθε επιχείρηση οφείλει να γνωρίζει τους κινδύνους.
Οι γενικές ασφαλίσεις αποτελούν εργαλεία αντιστάθμισης και διαχείρισης κινδύνων.
Ωστόσο οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν ασφαλίζονται.
Ας, διερωτηθούν οι αρμόδιοι φορείς γιατί και να εξηγήσουν τους παραπάνω λόγους αντί να κάνουν συγκρίσει με τα ποσοστά της Ευρώπης γιατί εκεί διαφέρουν οι στόχοι, μέθοδοι και οι πρακτικές.

Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης