
Ανοδικά το ιατρικό και το κόστος επισκευής αυτοκινήτου
Το Αυτοκίνητο δεν έπαθε τόση ζημιά όσο η Ζωή στην διάρκεια της πανδημίας στην Ευρώπη και αυτό γιατί τα ασφάλιστρα στον κλάδο αυτοκινήτου προσαρμόζονται ανάλογα με τον κίνδυνο, κατά την ανανέωση των συμβολαίων που συνήθως είναι ετήσια.
Δωρεάν ασφάλιστρα και επιστροφές ασφαλίστρων
Σε πολλές Ευρωπαϊκές αγορές οι ασφαλιστικές προσέφεραν, κατά περίπτωση και για διαφορετικά χρονικά διαστήματα, δωρεάν ασφάλιστρα, δωρεάν επεκτάσεις συμβολαίων, χάρισαν τα τέλη συμβολαίων, μέχρι προέβησαν σε ολική ή μερική επιστροφή ασφαλίστρου, προκειμένου να ανταποκριθούν στους περιορισμούς χρήσης των οχημάτων που επέβαλλαν με τα lockdowns οι κυβερνήσεις.
Σε ορισμένες χώρες, η μείωση του αριθμού των πρόσφατα ταξινομημένων οχημάτων προστέθηκε στον αντίκτυπο του όγκου παραγωγής ασφαλίστρων.
Αυτό συνέβη στην Ισπανία (-2%) και στην Ιταλία (-4%).
Στη Λετονία, τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου μειώθηκαν κατά 10,1%.
Εν τω μεταξύ, στη Σουηδία, όπου δεν υπήρχαν lockdowns, οι οδηγοί συνέχισαν να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους, έτσι και τα ασφάλιστρα για αυτοκίνητα αυξήθηκαν 4%. Στην Τσεχία επίσης αυξήθηκε η παραγωγή , 8,1%.
Λιγότερες αξιώσεις για αποζημιώσεις, αλλά με αυξημένο κόστος
Η πτώση της συχνότητας των αξιώσεων για αποζημιώσεις στο αυτοκίνητο αντικατοπτρίζει πόσο αυστηροί ήταν οι περιορισμοί για κάθε αγορά της Ευρώπης το 2020.
Σύμφωνα με την Insurance Europe, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η τάση αύξηση του κόστους επισκευής των οχημάτων, του ιατρικού κόστους, συνολικά του κόστους των απαιτήσεων, κάτι που καθορίζει την διαμόρφωση της τιμής των ασφαλίστρων αυτοκινήτου.
Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών