Η ενίσχυση της θέσης της στο ράφι, με τοποθέτηση νέων προϊόντων, η αύξηση της δυναμικότητάς της στην πρωτογενή παραγωγή και οι εξαγωγές, κυρίως σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή, με «οδηγό» το Ελαιοπουλάκι, αποτελούν τους βασικούς μεσοπρόθεσμους στόχους της Αγγελάκης, από τις μεγαλύτερες καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής κοτόπουλου στην Ελλάδα.
Η εταιρεία άντεξε στην πανδημία, την ώρα που πολλές πτηνοτροφικές μονάδες αναζητούν « σανίδα σωτηρίας» στον πτωχευτικό νόμο, μετά την καθίζηση των πωλήσεων και τις συσσωρευμένες υποχρεώσεις.
Η πανδημία, λόγω κυρίως της επίπτωσης των μέτρων στη ho.re.ca., έχει επιφέρει ισχυρό πλήγμα στον κλάδο ενώ η αύξηση των τιμών στο ηλεκτρικό ρεύμα απειλεί τη βιωσιμότητα πολλών μονάδων.
Αυτό οδήγησε άλλωστε σε ανατιμήσεις, της τάξης του 6-7% στο κρέας κοτόπουλου στα super market, με τους επιχειρηματίες να προειδοποιούν για δεύτερο κύμα αυξήσεων του ίδιου ύψους το επόμενο εξάμηνο, εάν δεν ληφθούν μέτρα.
Στο θέμα αναφέρθηκε, στο πλαίσιο δημοσιογραφικού γεύματος, ο Θάνος Αγγελάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αγγελάκης ΑΕ, που είναι επίσης πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Πτηνοτροφίας Ελλάδος.
Η πτηνοτροφία είναι μια αγορά με τζίρο στη λιανική περί τα 2 δισ. ευρώ, η οποία βαίνει σε αναδιάρθρωση μετά την κρίση, με την Αγγελάκης να ενισχύει το μερίδιό της, που κυμαίνεται σε 3-4%, αν και δεν θεωρείται απόλυτα ενδεικτικό λόγω της πολυπλοκότητας των μετρήσεων σε διάφορα στάδια της αλυσίδας παραγωγής και εμπορίας.
Στοχεύει πάντως σε τζίρο 27 εκατ. ευρώ το 2021 από περίπου 20 εκατ. ευρώ πέρυσι (χρονιά που εμφάνισε επίσης καθαρά κέρδη 26.146 ευρώ από ζημιές 1.439 ευρώ το 2019).
Ο κ. Αγγελάκης επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία του βρίσκεται στην τελική φάση υπογραφών για την αναδιάρθρωση των δανείων, που θα διαμορφωθούν σε περίπου 6-6,5 εκατ. ευρώ μετά από «κούρεμα» 38-40%.
Θα προωθήσει επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ την περίοδο 2021-2026 και σχεδιάζει ενίσχυση της θέσης της στον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής, με απόκτηση μικρότερων μονάδων αλλά και συνεργαζόμενους παραγωγούς.
Σήμερα συνεργάζεται με 15 παραγωγούς αλλά σχεδόν 60% της δυναμικότητας της εταιρείας είναι ιδιοπαραγωγή.
Αναφορικά με τον νέο κύκλο ανάπτυξης στη μετά Covid εποχή προκρίνει αυτόνομη πορεία, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, αν και έχει δεχθεί προτάσεις από funds και επίδοξους αγοραστές.
Ο κ. Αγγελάκης, δουλεύοντας από τα 11 χρόνια του στην εταιρεία και εκπροσωπώντας τη δεύτερη γενιά της επιχειρηματικής οικογένειας Αγγελάκη στο τιμόνι της εταιρείας (μαζί με τον Ταξιάρχη και τη Νεκταρία Αγγελάκη), σχεδιάζει στρατηγική διατηρώντας ψηλά τον πήχη της ποιότητας, από την πρώτη ύλη μέχρι το τελικό προϊόν.
«Αν δεν μπορώ να πιω εγώ από το νερό που πίνει το κοτόπουλο, κάτι δεν γίνεται καλά», αναφέρει χαρακτηριστικά μιλώντας για τη σημασία που αποδίδει η εταιρεία του στους ελέγχους σε όλα τα στάδια της παραγωγής.
Ταυτόχρονα η εταιρεία συνεργάζεται με πανεπιστήμια και επενδύει σε R&D ενώ ετοιμάζεται να λανσάρει νέα προϊόντα το 2022.
Η Αγγελάκης, με δραστηριότητα από το 1962, έχει σήμερα παρουσία σε πάνω από 10 χώρες, κυρίως στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις για επέκταση στο Ντουμπάι και άλλες αγορές, κυρίως αραβικές και ευρωπαϊκές.
Στις τελευταίες μάλιστα στέλνει νωπά προϊόντα δύο φορές την εβδομάδα.
Οι εξαγωγές της τρέχουν με αύξηση 35% ενώ αποτελούν σήμερα το 8% του τζίρου.
Στόχος είναι το μερίδιο να αυξηθεί σε 50%.
Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει περί τους 200 κωδικούς και οι τιμές είναι medium, σύμφωνα με τον κ. Αγγελάκη.
Πέρα από το οργανωμένο λιανεμπόριο, η εταιρεία διατηρεί συνεργασίες με την εστίαση, με αλυσίδες όπως KFC και TGI Fridays, ενώ είναι σε συζητήσεις με τη Βενέτης.
www.bankinngews.gr
Σχόλια αναγνωστών