Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κίνα: Χάος, ελλείψεις και μαύρη αγορά - Έγινε «κομμάτια» η εφοδιαστική αλυσίδα

Κίνα: Χάος, ελλείψεις και μαύρη αγορά  - Έγινε «κομμάτια» η εφοδιαστική αλυσίδα
Πόσο καιρό μπορούν να δουλέψουν τα εργοστάσια με σύστημα κλειστού βρόχου; Τι θα κάνουν οι επιχειρήσεις όταν τους τελειώσουν τα μετρητά;
Σχετικά Άρθρα

Με τις κινέζικες μετοχές σε χαμηλά δύο ετών, κι ενώ καλπάζουν οι φήμες για επιβολή lockdown στο Πεκίνο, ο πληθυσμός της κινέζικης πρωτεύουσας αρχίζει να αναζητά τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης: ενδεικτικά: φρούτα, καφές, ακόμη και πάνες μιας χρήσης.
Εν τω μεταξύ, το lockdown στη Σαγκάη έχει εισέλθει ήδη στην τέταρτη εβδομάδα προκαλώντας ελλείψεις και απελπισία στους πολίτες - καθώς σε πολλούς θυμίζει τις κακές παλιές εποχές όταν η κινέζικη οικονομία λειτουργούσε ακόμη υπό καθεστώς πολιτικού σχεδιασμού, με αποτέλεσμα την άνθηση των μαύρων αγορών.
Να όμως που σήμερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα των New York Times, η μαύρη αγορά επιστρέφει στην Κίνα.
Αλλά αυτή τη φορά η κινητήριος δύναμη για την ανάπτυξή της είναι οι επιχειρήσεις που προσπαθούν να βρουν τρόπους να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους, τη στιγμή που αυτό έχει καταστεί εντελώς αδύνατο, λόγω των απίστευτα σκληρών μέτρων των αρχών για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι επιχειρήσεις φτάνουν να πληρώνουν για ένα ημερήσιο εισιτήριο που θα τους επιτρέψει να κυκλοφορήσουν στους έρημους δρόμους της Σαγκάης τρελά λεφτά – περίπου 2.000 δολάρια την ημέρα – και το κόστος αυτό φυσικά μετακυλίεται σε βασικά τρόφιμα που πληρώνουν οι καταναλωτές.

Ποτέ δεν υπήρξε τέτοιος χάος στα logistics της Κίνας

Ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας logistics που δέχτηκε να μιλήσει στους NYT υποστήριξε ότι η κατάσταση στην Κίνα είναι τόσο κακή, που δεν έχει προηγούμενο.
«Είμαι στα logistics 28 χρόνια», είπε ο 47χρονος κ. Yang. «Αλλά δεν έχω δει ποτέ τέτοιο χάος. Υπήρξαν πολλές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που έπρεπε να αντιμετωπιστούν».
Ο ίδιος υπολογίζει ότι έχασε δεκάδες χιλιάδες δολάρια τον Μάρτιο.
Για όσους αναρωτιούνται γιατί η ηγεσία της Κίνας επιλέγει να επιβάλλει τέτοιο κόστος στον πληθυσμό της ενώ οι αριθμοί κρουσμάτων και θανάτων είναι χαμηλοί, οι NYT παραπέμπουν την τελευταία θέση του Προέδρου Xi σχετικά με τα lockdown – που ίχε πει ότι θα παραμείνουν μέχρι να υποδιπλασιαστούν τα κρούσματα. 
Επί σης ουσίας η κινέζικη πολιτική ηγεσία δεν έχει υποχωρήσει από τη θέση περί μηδενικών κρουσμάτων Covid.
Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, οι γραμματείς των επαρχιακών κομμάτων και τα κατώτερα κυβερνητικά στελέχη σπεύδουν ο ένας μετά τον άλλο να δείξουν την πίστη τους.
Πολλοί τοπικοί αξιωματούχοι κλιμακώνουν τα μέτρα ελέγχου της πανδημίας, ώστε να μην διακινδυνεύσουν μια έκρηξη κρουσμάτων που θα έθετε τις θέσεις τους σε κίνδυνο.
Στην πραγματικότητα βεβαίως, οι εταιρείες στη Σαγκάη δεν μπορούν πραγματικά να λειτουργήσουν, παρεκτός αν καταφέρουν να δημιουργήσουν ένα σύστημα «κλειστού βρόχου» - που σημαίνει να υποχρεώνουν τους εργαζόμενους να ζουν στη δουλειά.

Η Tesla και άλλα εργοστάσια ξεκίνησαν εκ νέου την παραγωγή

Ορισμένα εργοστάσια στη Σαγκάη, όπως η Tesla και κάποιοι προμηθευτές της, ξεκίνησαν εκ νέου την παραγωγή.
Πρέπει όμως να εφαρμόζουν περίπλοκα και δαπανηρά μέτρα ελέγχου της πανδημίας, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας αυτού που ονομάζεται σύστημα διαχείρισης κλειστού βρόχου στο οποίο οι εργαζόμενοι ζουν επιτόπου στο εργοστάσιο και κάνουν τακτικά τεστ για τον ιό.
Προφανώς δεν είναι πολλές εταιρείες πρόθυμες ή σε θέση να το κάνουν αυτό.
Ένα ανώτερο στέλεχος μιας μεγάλης εταιρείας logistics δήλωσε ότι κρατούν στη δουλειά κάποιες χιλιάδες εργάτες που παραδίδουν εμπορεύματα επειδή δεν έχουν την ικανότητα να παρέχουν κατάλυμα σε περισσότερους.
Η εταιρεία αυτή όμως προ lockdown απασχολούσε στην παράδοση δεμάτων 60.000 εργαζομένους.

Οι επιχειρήσεις εξαντλούν τα ταμειακά τους διαθέσιμα

Καθώς παλεύουν να αντιμετωπίσουν μια κυβέρνηση που δεν δείχνει καμιά συμπάθεια προς τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει, οι επιχειρηματίες αναρωτιούνται σιωπηλά πόσο ακόμη θα μπορούσαν να αντέξουν χωρίς να εξαντλήσουν εντελώς τα ταμειακά τους αποθέματα.
Η διευθύνουσα σύμβουλος ενός brand καταναλωτών προϊόντων με υψηλές πωλήσεις αναρωτιέται επίσης πόσο καιρό μπορούν να διαρκέσουν τα μετρητά της εταιρείας της.
Η εταιρεία συγκέντρωσε 100 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι και είχε φιλόδοξα σχέδια επέκτασης, είπε σε συνέντευξή της.
Αλλά σχεδόν το ένα τρίτο των 150 καταστημάτων λιανικής υποχρεώθηκε να το κλείσει λόγω lockdown.

Κατάρρευση και των ηλεκτρονικών πωλήσεων επειδή δεν επιτρέπονται οι παραδόσεις των εμπορευμάτων

Κι ενώ τα lockdown του 2020 δεν έπληξαν τις διαδικτυακές πωλήσεις, τώρα έχουν καταρρεύσει κι αυτές επειδή οι αρχές πολλών πόλεων έχουν κλείσει τις εξόδους των αυτοκινητοδρόμων, σταματώντας τις παραδόσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τέλος, καθώς το lockdown στη Σαγκάη όλο και παρατείνεται, οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να ανησυχούν όχι μόνο για την εξάπλωση των lockdown στη χώρα, αλλά και για τη διάδοση των συνθηκών οικονομικής πίεσης που δημιουργούν.
Ο John Ji, ένας κατασκευαστής ακινήτων στο Nanjing της επαρχίας Jiangsu, παρακολουθεί με αγωνία τα lockdown στη Σαγκάη και σε άλλες πόλεις.
Πιστεύει ότι πολλοί άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους και θα δυσκολευτούν να πληρώσουν στεγαστικά δάνεια.
Όταν κανείς δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά τη στέγαση, ρώτησε, ποιος θα μπορεί να αγοράσει διαμερίσματα;
Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι πραγματικά καταστροφικά.

www.bankingnews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης