Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Stanphyl Capital: Επενδυτές προετοιμαστείτε, ανοίξτε short θέσεις για τον δείκτη S&P 500 έως τις 2.700 μον ή πτώση -35%

Stanphyl Capital: Επενδυτές προετοιμαστείτε, ανοίξτε short θέσεις για τον δείκτη S&P 500 έως τις 2.700 μον ή πτώση -35%
Οι αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες για ολόκληρο τον δυτικό κόσμο θα διαγράψουν το λεγόμενο «μέρισμα ειρήνης» αναφέρει η Stanphyl Capital
Σχετικά Άρθρα

Επενδυτές προετοιμαστείτε, ανοίξτε short θέσεις για τον δείκτη S&P 500 έως τις 2.700 μον ή πτώση -35% αναφέρει μεταξύ άλλων η Stanphyl Capital και ο Mark B. Spiegel ο οποίος θεωρείται από τους γκουρού της Wall Street.

Σε έκθεση για την πορεία των χρηματιστηριακών αγορών αναφέρει ότι η μεγαλύτερη φούσκα περιουσιακών στοιχείων στην ιστορία των ΗΠΑ εκτινάχθηκε με τη Fed να εκτυπώνει 120 δισεκατομμύρια δολάρια το μήνα έχοντας τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια στο μηδέν.
Ταυτόχρονα η κυβέρνηση εμφάνισε δημοσιονομικό έλλειμμα ρεκόρ.
Τώρα η Fed έχει αλλάξει στρατηγική και μειώνει το ισολογισμό της, τα μεσοπρόθεσμα και τα μακροπρόθεσμα ομόλογα εμφανίζουν απόδοση κοντά στο 3% και θα κινηθούν ακόμη υψηλότερα, χωρίς πρόσθετα δημοσιονομικά κίνητρα και τον υψηλότερο πληθωρισμό τα τελευταία 40 χρόνια.
Οι αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες για ολόκληρο τον δυτικό κόσμο θα διαγράψουν το λεγόμενο «μέρισμα ειρήνης».
Με άλλα λόγια, η φούσκα σκάει και οι επενδυτές πρέπει να είναι προετοιμασμένοι.

Η τελευταία φορά που η απόδοση του 10ετούς Δημοσίου ήταν εκεί που είναι τώρα (περίπου 2,9%) ήταν ο Δεκέμβριος του 2018 όταν ο S&P 500 ήταν περίπου 2700 μονάδες (περίπου 35% χαμηλότερα από σήμερα), ωστόσο ο πληθωρισμός ήταν πολύ χαμηλότερος (επιτρέποντας πολύ υψηλότερο PE) ενώ και οι προοπτικές ανάπτυξης ήταν πολύ καλύτερες.
Και παρόλο που τα εταιρικά κέρδη είναι υψηλότερα τώρα από ότι ήταν τότε, οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό θα μειώσουν τον πολλαπλασιαστή κερδών PE στα κέρδη των εταιριών όπως συνέβη στην εποχή του πληθωρισμού μεταξύ 1973 και 1975, όταν το PE του S&P 500 κατέρρευσε από το 18x στο 8x.
Για την τρέχουσα συγκυρία μια πτώση από πολλαπλασιαστή κερδών 30x στο 15x θα μπορούσε να είναι ενδεδειγμένη.
Όταν λέμε πολλαπλασιαστής κερδών 30x σημαίνει ότι μια μετοχή π.χ. διαπραγματεύεται 30 φορές τα κέρδη της.

Έρχεται μεγάλη πτώση στην Wall Street

Με βάση την Stanphyl Capital το αμερικανικό χρηματιστήριο θα υποχωρήσει πολύ χαμηλότερα, και έτσι συνεχίζουμε να έχουμε μια μεγάλη short θέση στον S&P 500 μέσω του SPY ETF (αν και μείωσε προσωρινά το μέγεθος της θέσης στα τέλη Απριλίου, καθώς η αγορά φαίνεται βραχυπρόθεσμα λίγο υπερπουλημένη).
Η Stanphyl Capital υποστηρίζει ότι θα υπάρξουν ανοδικές αναλαμπές στην Wall Street αλλά η βασική τάση είναι πτωτική και short.

Εντυπωσιακή αύξηση του κόστους για την εξυπηρέτηση του χρέους 

Εν τω μεταξύ, το 2021, όταν τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια ήταν μόλις στο 0,125% και ομόλογα μεσοπρόθεσμης περιόδου είχαν επιτόκια 1,5%, οι τόκοι για τα 30 τρισεκατομμύρια δολάρια του αμερικανικού χρέους ήταν 562 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το κόστος των τόκων προσεχώς θα διπλασιαστεί στο 1 τρισεκ. δολάρια αλλά ακόμη και τότε θα εξακολουθεί να είναι πολύ κάτω από το αναμενόμενο ποσοστό πληθωρισμού.
Πιστεύει κανείς σοβαρά ότι η Fed μπορεί να αντιμετωπίσει την πολιτική καταιγίδα του Κογκρέσου που πρέπει να περικόψει το ιατρικό πρόγραμμα Medicare, τον αμυντικό προϋπολογισμό κ.λπ. προκειμένου να πληρώσει το ακόμη υψηλότερο κόστος τόκων;
Η FED δεν έχει την δύναμη, ούτε κανείς άλλος στην Ουάσιγκτον. Έτσι, αυτή η Fed πιθανότατα θα βρίσκεται πίσω από την καμπύλη πληθωρισμού για τουλάχιστον μια δεκαετία .

Η Tesla είναι η επόμενη Netflix

Ο επικεφαλής της Tesla Elon Musk γνωρίζει ότι η Tesla είναι «η επόμενη Netflix».
Πολλές εταιρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μειώνουν το μερίδιο της Tesla και τελικά θα ρίξουν την τιμή της μετοχής της κάτω κατά 95% περίπου από τις τρέχουσες τιμές.
Να σημειωθεί ότι η Tesla αποτιμάται 875 δολάρια ή 906 δισεκ. δολάρια συνολική αποτίμηση.
Πτώση 95% σημαίνει 50 δισεκ. δολάρια.
Στην πραγματικότητα, τον Απρίλιο, η Tesla ανέφερε ότι οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου 2022 ήταν σχεδόν σταθερές (μόλις 1.398 επιπλέον αυτοκίνητα) σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί στην «ιστορία της Tesla» είναι όταν τα εργοστάσιά του στη Γερμανία και στο Τέξας είναι πλήρως λειτουργικά και η επακόλουθη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα τερματίσει τον μύθο της «απεριόριστης ζήτησης» (ειδικά με βάση τις αυξημένες τιμές, όπου το φθηνότερο μοντέλο 3 ξεκινά τώρα από 47.000 δολάρια και το φθηνότερο μοντέλο Y ξεκινά από 63.000 δολάρια).

Εν τω μεταξύ, τα κέρδη «ρεκόρ» που συνόδευσαν τον σχεδόν σταθερό αριθμό πωλήσεων του πρώτου τριμήνου αποκτήθηκαν μέσω εφάπαξ εσόδων, συμπεριλαμβανομένων 679 εκατομμυρίων δολαρίων εκπομπών.

Η Tesla εμφανίζει PE περίπου 117 έναντι ενός ποσοστού κάτω του 10 σε ολόκληρο τον κλάδο.
Επίσης, η ελεύθερη ταμειακή ροή του πρώτου τριμήνου της Tesla ήταν μόνο περίπου 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια, πτώση σχεδόν 1 δισεκ. δολάρια σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Και για όσους από εσάς πιστεύετε ότι η Tesla είναι «πραγματικά μια εταιρεία ενέργειας», στο 1ο τρίμηνο η «Tesla Energy» είχε έσοδα μόλις 616 εκατομμυρίων δολαρίων (μείωση 10,5% διαδοχικά) και κόστος εσόδων 688 εκατομμυρίων δολαρίων, που σημαίνει ότι είχε αρνητικό περιθώριο
Εν τω μεταξύ, πολλοί υποστηρικτές της Tesla πιστεύουν ειλικρινά ότι σε δέκα χρόνια από τώρα η εταιρεία θα έχει διπλάσιο μέγεθος από τη Volkswagen ή την Toyota, πουλώντας έτσι περίπου 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως σε σχέση με τα 1,3 εκατ αυτοκίνητα που πουλάει.

Ο παραλογισμός

Για να μπορέσει η Tesla να πουλήσει από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο τα 20 εκατομμύρια σε δέκα χρόνια σημαίνει ότι εκτός από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως τελικής παραγωγής από τα νέα εργοστάσια της Γερμανίας και του Τέξας, η Tesla θα έπρεπε να προσθέσει άλλα 35 ολοκαίνουργια εργοστάσια που θα παράγουν 500.000 αυτοκινήτων ανά έτος και θα τα πουλάνε όλα.
Δηλαδή, ένα νέο εργοστάσιο σχεδόν κάθε τρίμηνο για δέκα χρόνια!
Και μετά τι θα συνέβαινε;
Λοιπόν, τότε θα είχαμε μια εταιρεία αυτοκινήτων περίπου διπλάσια από την Toyota (τρέχουσα κεφαλαιοποίηση: 239 δισεκατομμύρια δολάρια) ή τη Volkswagen (τρέχουσα κεφαλαιοποίηση: 97 δισεκατομμύρια δολάρια).
Ωστόσο και στο σενάριο αυτό η Tesla θα άξιζε, 500 δισεκατομμύρια δολάρια σε 10 χρόνια, από τα 906 δισεκ. της τρέχουσας περιόδου.
d1.png

d2.png

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης