Πολιτική

Στον Τασούλα η ετήσια Έκθεση του «Συνήγορου του Καταναλωτή» - Ενέργεια και τράπεζες οι βασικές αιτίες αναφορών

Στον Τασούλα η ετήσια Έκθεση του «Συνήγορου του Καταναλωτή» -  Ενέργεια και τράπεζες οι βασικές αιτίες αναφορών
Οι αναφορές για τον κλάδο της ενέργειας αυξάνονται σχεδόν κατά 300% το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τον Λ. Ζαγορίτη

Στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Κωνσταντίνο Τασούλα, παρέδωσε την ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή», για τα πεπραγμένα του 2021, ο Πρόεδρός της, Λευτέρης Ζαγορίτης.
Ο Πρόεδρος της Βουλής παραλαμβάνοντας την Έκθεση ευχαρίστησε τον κ. Λ. Ζαγορίτη, όπως και την Αναπληρώτρια Συνήγορο κ. Βασιλική Μπώλου και τον Βοηθό Συνήγορο κ. Ευθύμιο Τσίγκα, που τον συνόδευαν, για την παράδοση της Έκθεσης υπογραμμίζοντας, ότι θα διανεμηθεί τόσο στις αρμόδιες Κοινοβουλευτικές Επιτροπές, όπως και του Βουλευτές για την ενημέρωσή τους.

Ζαγορίτης: Σχεδόν 300% αύξηση των αναφορών για τον κλάδο ενέργειας το πρώτο εξάμηνο του 2022

Στη συνοπτική παρουσίαση της Έκθεσης ο κ. Ζαγορίτης τόνισε ότι το 2021 χαρακτηρίστηκε από την μεγάλη αύξηση, κατά 77%, στις χρεώσεις από τους παρόχους ενέργειας.
Τα πιο πολλά ζητήματα αφορούσαν σε θέματα πλημμελούς προσυμβατικής ενημέρωσης και αδιαφάνειας χρεώσεων, εξαιτίας, όπως ανέφερε, του ανεξέλεγκτου και αυθαίρετου τρόπου ενεργοποίησης της λεγόμενης ρήτρας αναπροσαρμογής από αρκετούς προμηθευτές ενέργειας στις συνδέσεις κυμαινόμενου τιμολογίου.
«Το πρόβλημα διογκώθηκε όχι μόνο επειδή εκτοξεύτηκαν οι χρεώσεις κατανάλωσης προς τα πάνω, προκαλώντας ιδιαίτερες δυσκολίες στα νοικοκυριά για την εξόφληση υπέρογκων λογαριασμών, αλλά και διότι επήλθε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού» υπογράμμισε ο κ. Ζαγορίτης.
Πρόσθεσε πως η κατάσταση επιδεινώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022, αφού οι αναφορές για τον κλάδο της ενέργειας αυξάνονται σχεδόν κατά 300% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Πολλές είναι οι καταγγελίες που έφτασαν στην Αρχή και για τον τραπεζικό τομέα, όπου εμφανίζεται, σύμφωνα με τον κ. Ζαγορίτη, μια ανησυχητική αύξηση μη εγκεκριμένων - παράνομων ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών, μέσω phishing.

Συνολικά 11.916 αναφορές το 2021- Το 2022 αύξηση 29%

Συνολικά η Έκθεση του 2021 καταγράφει 11.916 αναφορές που δέχθηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, εκ των οποίων οι 509 απευθύνθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, ενώ η επίλυση των υποθέσεων ανέρχεται στο 83%.
Παρότι παρατηρήθηκε μια συγκράτηση στις αναφορές το 2021 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ήδη το 2022 με τα μέχρι τώρα στοιχεία οι αναφορές παρουσιάζουν αύξηση 29%.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης