Ο τρίτος μεγαλύτερος κάτοχος μετοχών της Tesla δηλώνει ότι ο Elon Musk πρέπει να παραιτηθεί από διευθύνων σύμβουλος γιατί είναι CEO... μερικης απασχόλησης
Να σημειωθεί ότι ο Leo είναι ο τρίτος μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος της Tesla που κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα οχήματα, και εκφράζει το αίτημα να παραιτηθεί ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk, σύμφωνα με δημοσίευμα του Fox News το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2022.
Κατηγορεί τον εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο ότι επικεντρώνεται υπερβολικά στο Twitter, τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης που αγόρασε πρόσφατα ο Musk για περισσότερα από 44 δισεκατομμύρια δολάρια.
Δεν είναι πλήρους απασχόλησης…
«Ο Elon εγκατέλειψε την Tesla και η Tesla δεν έχει εν ενεργεία CEO», έγραψε ο Leo την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022 στο Twitter.
«Η Tesla χρειάζεται και αξίζει να έχει CEO... πλήρους απασχόλησης».
Ο Leo συνέχισε την επίθεσή του σημειώνοντας ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Tesla είναι υποχρεωμένο να αναζητήσει αντικαταστάτη.
Ο δισεκατομμυριούχος πρότεινε να δοθεί η ευκαιρία στον Musk να βρει και να προτείνει τον δικό του διάδοχο, ο οποίος θα λειτουργήσει με την ανεξάρτητη εποπτεία του διοικητικού συμβουλίου.
Πρόσθεσε: «Ο Elon ήταν ο περήφανος πατέρας, η Tesla μεγάλωσε.
Χρειάζεται ένας δήμιος, σαν τον Tim Cook, όχι o Elon».
Ο Leo κατέχει περίπου 22 εκατομμύρια μετοχές της Tesla, συνολικής αξίας περίπου 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
H πτώση της τιμής της μετοχής
Η τιμή της μετοχής της Tesla ειχε πτώση κατά 16% τις τελευταίες πέντε συνεδριάσεις στη χειρότερη εβδομάδα από τότε που ξέσπασε η πανδημία τον Μάρτιο του 2020.
Συγκριτικά, οι δείκτες S&P 500 Index και Nasdaq 100 υποχώρησαν λιγότερο από 3%.
Η απόδοση είναι ακόμη πιο άσχημη κοιτάζοντας πίσω, με τις μετοχές να πέφτουν 43% μέχρι στιγμής αυτό το τρίμηνο, καθώς εξέχοντες αναλυτές της Wall Street δεν μειώνουν τις προσδοκίες τους για την εταιρεία του Elon Musk και τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων συνολικά.
To sell off που έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα ώθησε την εταιρεία κάτω από την αποτίμηση των 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων για πρώτη φορά σε περισσότερα από δύο χρόνια.
Οι Goldman Sachs και RBC Capital μείωσαν τους στόχους τιμών για τη μετοχή.
Στη συνέχεια, ο Musk πούλησε μετοχές αξίας σχεδόν 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Tesla, πιθανώς για να βοηθήσει στην αναχρηματοδότηση του χρέους από την αγορά του Twitter Inc.
Η λίστα των εχόντων
Επιπλέον, ο Musk ανατράπηκε από την κορυφή του Bloomberg Billionaires Index, που σημαίνει ότι δεν είναι πλέον ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο.
Και η αμφιλεγόμενη διαχείριση εκ μέρους του των κανόνων δεοντολογίας του Twitter για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που έχουν πλήξει μέρος της πελατειακής βάσης της Tesla, ενισχύθηκε την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2022 όταν ανέστειλε τους λογαριασμούς Twitter γνωστών δημοσιογράφων που εργαζόνουσαν για μέσα όπως οι New York Times και η Washington Post.
Οι σκοτεινές προοπτικές
«Ο Elon Musk έχει βλάψει τη φήμη του με αυτήν την επιχείρηση στο Twitter και όλη την αρνητική ροή ειδήσεων». δήλωσε η Catherine Faddis, ανώτερη διευθύντρια χαρτοφυλακίου στη Fernwood Investment Management.
Καθώς οι ανησυχίες για την οικονομία και την ύφεση το επόμενο έτος συνεχίζουν να αυξάνονται, οι προοπτικές της Tesla είναι πιθανό να σκοτεινιάσουν.
Η ζήτηση για τα ακριβά ηλεκτροκίνητα οχήματά της θα μπορούσε να μειωθεί καθώς ο υψηλός πληθωρισμός και η αύξηση των επιτοκίων μειώνουν τη ζήτηση από τους καταναλωτές που διστάζουν να δαπανήσουν για μεγάλα εισιτήρια.
Το φάσμα της επιβράδυνσης πιθανότατα θα κάνει τους επενδυτές μετοχών να αναζητούν ασφάλεια σε σταθερές αγορές παρά σε μετοχές ανάπτυξης (growth) όπως η Tesla.
«Όταν έχετε ένα απόθεμα ανάπτυξης, η εμπιστοσύνη είναι πολύ σημαντική και μόλις σπάσει, η μετοχή θα μπορούσε να καταρρεύσει καθώς η υποστήριξη υποχωρεί», δήλωσε ο Faddis.
Κίνδυνος για την αγορά
Με την τρέχουσα κεφαλαιοποίησή της των 474 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εξακολουθεί να είναι πάνω από τους κορυφαίους παγκόσμιους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Διαπραγματεύεται με 36 φορές μεγαλύτερα μελλοντικά κέρδη σε σύγκριση με τα μεσαία προς υψηλά μονοψήφια πολλαπλάσια για την General Motors Co., τη Ford Motor Co. και τη Honda Motor Co. Ltd., καθώς και τα πολλαπλάσια της Toyota Motor Corp. .
Η Tesla ξεπερνά ακόμη και τη μέση αναλογία τιμής προς κέρδη του Nasdaq 100 Index 22.
«Φρένο» στη ζήτηση
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas, προειδοποίησε ότι τα φρένα «τρίζουν» στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς οι τιμές ανεβαίνουν λόγω του αυξανόμενου κόστους πρώτων υλών, οδηγώντας την οικονομική προσιτότητα στο οριακό σημείο.
Ο Jonas μείωσε τις προσδοκίες του για το ποσοστό υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ο αναλυτής της Goldman Sachs, Mark Delaney, χρησιμοποίησε παρόμοιο τόνο, λέγοντας ότι οι μετριασμένοι μακροοικονομικοί δείκτες σε αρκετές περιοχές και οι πρόσφατες μειώσεις τιμών της Tesla υποδηλώνουν ότι η παγκόσμια δυναμική προσφοράς-ζήτησης είναι πλέον πιο ήπια για την εταιρεία.
«Αναμένουμε ότι το 2023 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τον κλάδο, καθώς η επιβράδυνση της ζήτησης αντιμετωπίζεται με σημαντική αύξηση της προσφοράς», δήλωσε η Ivana Delevska, επικεφαλής επενδύσεων στη SPEAR Invest.
Επιπλέον, η Tesla «εστιάζει στην αγορά πολυτελών ειδών της μεσαίας τάξης, η οποία μπορεί να πληγεί ιδιαίτερα από τις μελλοντικές οικονομικές εξελίξεις».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών