Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταλυμάτων: Τι σκέφτονται οι ξενοδόχοι - Οι νέες προκλήσεις

Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταλυμάτων: Τι σκέφτονται οι ξενοδόχοι - Οι νέες προκλήσεις
Σε όλη την Ευρώπη, τα καταλύματα είχαν μια ισχυρή καλοκαιρινή σεζόν με υψηλά επίπεδα πληρότητας και τιμές
Με νέες προκλήσεις έρχονται πλέον αντιμέτωποι οι ξενοδόχοι, τρία σχεδόν χρόνια μετά την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Το 2019, έτος αναφοράς για τον κλάδο, πριν αυτός αποδεκατιστεί από την πανδημία, ο τουριστικός τομέας της Ευρώπης αποτελούσε πάνω από το 9% του ΑΕΠ και απασχολούσε 37.820.000 άτομα, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC).
Την ίδια στιγμή, ο κλάδος είναι εξαιρετικά επιβαρυμένος και οι οικονομικές προκλήσεις και ευκαιρίες του συχνά παραβλέπονται. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το ποικιλόμορφο οικοσύστημα φιλοξενίας της Ευρώπης.
Φέτος, η Booking.com και η Statista Inc. συνεργάστηκαν για να δώσουν φωνή στους ξενοδόχους που διαχειρίζονται μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Το πρώτο στο είδος του European Accommodation Barometer (Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταλυμάτων) παρέχει πληροφορίες για την οικονομική απόδοση των ξενοδοχείων και άλλων καταλυμάτων της Ευρώπης.
Ειδικότερα, ο νέος δείκτης επιχειρηματικού κλίματος, χαρτογραφεί τις επιδόσεις του κλάδου των καταλυμάτων, τις προκλήσεις, τις προσδοκίες για το μέλλον και τα σημεία όπου χρειάζεται βοήθεια από τις κυβερνήσεις και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Η έρευνα σε επίπεδο Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης της Ελβετίας, είναι αντιπροσωπευτική όλων των ευρωπαϊκών καταλυμάτων, με πρόσθετες πληροφορίες σε επίπεδο χώρας διαθέσιμες για μια σειρά από αγορές, όπως Σκανδιναβικές χώρες, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα.

Τα τουριστικά σκαμπανεβάσματα

Σε όλη την Ευρώπη, τα καταλύματα είχαν μια ισχυρή καλοκαιρινή σεζόν με υψηλά επίπεδα πληρότητας και τιμές. Αυτή ήταν μια ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη βελτίωση, μετά από δύο καταστροφικά χρόνια κορωνοϊού. Ως αποτέλεσμα, πολλά καταλύματα αντιλαμβάνονται τις τρέχουσες οικονομικές τους συνθήκες ως αρκετά θετικές. Όσον αφορά το μέλλον, οι ξενοδόχοι είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι. Το 38% των καταλυμάτων στην ΕΕ πιστεύει ότι η οικονομική τους κατάσταση θα εξελιχθεί θετικά τους επόμενους 6 μήνες, ενώ το 17% πιστεύει ότι θα επιδεινωθεί.
Η έρευνα διαπίστωσε και σημαντικές διαφορές μεταξύ των εθνικών κρατών και των τύπων καταλυμάτων. Η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελβετία και η Ολλανδία είχαν τόσο ισχυρές επιδόσεις τους τελευταίους 6 μήνες, όσο και αισιόδοξη προοπτική για το μέλλον. Αντίθετα, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι και οι Αυστριακοί ξενοδόχοι αντιλαμβάνονται την τρέχουσα οικονομική τους κατάσταση σημαντικά λιγότερο θετική και έχουν επίσης χαμηλότερες μελλοντικές προσδοκίες.
Υπάρχει επίσης μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ μεμονωμένων ξενοδοχείων και εκείνων που ανήκουν σε αλυσίδες, καθώς τα μεμονωμένα ξενοδοχεία βαθμολογούνται χαμηλότερα σε κάθε μέτρηση του βαρομέτρου διαμονής. Οι τιμές πληρότητας και διανυκτέρευσης έχουν αναπτυχθεί λιγότερο θετικά τους τελευταίους έξι μήνες, δυσκολεύονται περισσότερο να αποκτήσουν πρόσβαση σε κεφάλαια και δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την ψηφιοποίηση. Ως αποτέλεσμα, είναι γενικά λιγότερο αισιόδοξοι για το μέλλον.
Επιπλέον, υπάρχει ένα αποτέλεσμα μεγέθους. Τα μικρότερα ξενοδοχεία, δηλαδή αυτά με λιγότερα δωμάτια, τα πήγαν χειρότερα από τα μεγαλύτερα. Πράγματι, τα μικρά και ανεξάρτητα ξενοδοχεία έχουν πληγεί τελικά περισσότερο από τον κορωνοϊό και πιστεύουν ότι το μέλλον θα είναι πιο δύσκολο.

Βοήθεια από τις κυβερνήσεις

Τα καταλύματα σε όλη την Ευρώπη θεωρούν ότι οι κυβερνητικές πολιτικές έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην επιχειρηματική τους επιτυχία, με το 62% των καταλυμάτων να δηλώνουν ότι ο αντίκτυπος ήταν σημαντικός ή πολύ σημαντικός.
Ταυτόχρονα, η αναμενόμενη επίδραση είναι μάλλον αρνητική. Το 1/3 των ξενοδόχων πιστεύει ότι ο αντίκτυπος θα είναι επιβλαβής ή πολύ επιζήμιος. Όταν ρωτήθηκαν για τις προσδοκίες τους, είναι σαφές ότι τα καταλύματα αναζητούν περισσότερη υποστήριξη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου κόστους ενέργειας και άλλων εισροών, αντιμετώπιση οικονομικών αβεβαιοτήτων και πιθανού επόμενου κύματος κορωνοϊού, καθώς και πιο παραδοσιακά ζητήματα όπως η φορολογία και οι επενδύσεις.
Τέλος, όπως διαπιστώνεται, η γνώση είναι δύναμη και, δίνοντας φωνή στους Ευρωπαίους ξενοδόχους, στόχος ήταν να δημιουργήσει γνώσεις και να ενισχύσει τη λήψη αποφάσεων από τους ενδιαφερόμενους του κλάδου των ταξιδιών και του τουρισμού. Τα καταλύματα της Ευρώπης εξακολουθούν να βρίσκονται σε μια εύθραυστη κατάσταση ανάκαμψης και χρειάζονται κάθε βοήθεια που μπορούν να λάβουν, εφόσον είναι και σημαντικοί συντελεστές στην οικονομική επιτυχία της Ευρώπης.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης