Τελευταία Νέα
Διεθνή

Τέσσερις δείκτες στο παγκόσμιο εμπόριο δείχνουν «σκληρή προσγείωση» για την οικονομία - Επόμενο επεισόδιο... βαθιά ύφεση

Τέσσερις δείκτες στο παγκόσμιο εμπόριο δείχνουν «σκληρή προσγείωση» για την οικονομία - Επόμενο επεισόδιο... βαθιά ύφεση
Τέσσερις δείκτες από τον κόσμο του παγκόσμιου εμπορίου δείχνουν ότι το νέο έτος αρχίζει με μείωση της κατανάλωσης
Σχετικά Άρθρα
Όλοι οι επικεφαλής των επενδυτικών τραπεζών της Wall Street, από τον Jamie Dimon της JPMorgan έως τον Brian Moynihan της Bank of America, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των κερδών τριμήνου νωρίτερα σήμερα 13/1/23, ανέφεραν ότι η ύφεση είναι το «βασικό σενάριο».
Μπορεί να είναι «ήπια», όπως προβλέπει ο Moynihan, αλλά από τον κόσμο του παγκόσμιου εμπορίου, έχουμε αρκετούς δείκτες που υποστηρίζουν το σενάριο περί ύφεσης καθώς υποδεικνύουν ότι το νέο έτος αρχίζει με μείωση της κατανάλωσης.
Οι εμπορικές ροές είναι ένας δείκτης που σε πραγματικό χρόνο δηλώνει το μέλλον των καταναλωτικών δαπανών και της οικονομίας, επειδή δείχνει την προσφορά, τη ζήτηση και την κατανάλωση.
Ακολουθούν τέσσερις δείκτες του παγκόσμιου εμπορίου που υποδεικνύουν ότι έρχεται ύφεση.

Δείκτης Νο. 1: Αποθέματα και κόστος αποθήκευσης

Το αποθέματα είναι ένας καλός δείκτης για την οικονομική ευρωστία των καταναλωτών επειδή μετρούν πόσο προϊόν βρίσκεται στις αποθήκες.
Όσο υψηλότερα είναι τα αποθέματα, τόσο περισσότερο καταλαμβάνουν πολύτιμο χώρο και αυξάνουν τα κόστη αποθήκευσης.
Σύμφωνα με την έκθεση Warehouse Pricing Index της WarehouseQuote για το 1ο τρίμηνο του 2023, τα κόστη αποθήκευσης παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ως αποτέλεσμα της μη σημαντικής μείωσης των αποθεμάτων τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.

Δείκτης Νο. 2: Βιομηχανικές παραγγελίες

Ο δεύτερος δείκτης είναι οι βιομηχανικές παραγγελίες.
Οι παραγγελίες συνεχίζουν να μειώνονται, με βάση τα ρεπορτάζ του CNBC, λόγω των υψηλών αποθεμάτων και της έλλειψης καταναλωτικής ζήτησης.
«Βλέπουμε ακόμη και πτώση 40% στις τρέχουσες βιομηχανικές παραγγελίες», δήλωσε ο Alan Baer, Διευθύνων Σύμβουλος της OL USA.
«Το πρώτο τρίμηνο θα αποτελεί πρόκληση».
Η μείωση των βιομηχανικών παραγγελιών οφείλεται στο ότι οι εταιρείες μειώνουν τις παραγγελίες τους προς τα εργοστάσια.

Δείκτης Νο. 3: Κρατήσεις θαλάσσιων φορτίων

Ως αποτέλεσμα της μείωσης των βιομηχανικών παραγγελιών, υπάρχει λιγότερη ζήτηση για κρατήσεις θαλάσσιων φορτίων.
Το παρακάτω διάγραμμα SONAR Freightwaves δείχνει τη σταθερή μείωση στις παγκόσμιες κρατήσεις θαλάσσιων φορτίων.
Capture_3.JPG

Δείκτης Νο. 4: Ακυρώνονται δρομολόγια

Τα Blank sailings είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από τους θαλάσσιους μεταφορείς ως τρόπος για να περιορίσουν τεχνητά τη διαθέσιμη χωρητικότητα των πλοίων που επηρεάζει τους ναύλους των θαλάσσιων μεταφορών.
Ως αποτέλεσμα της πτώσης των βιομηχανικών παραγγελιών και της τπώσης της ζήτησης για θαλάσσια φορτία, υπάρχουν πάρα πολλά διαθέσιμα πλοία, οπότε οι διαπόντιοι ναύλοι έχουν πέσει κατακόρυφα σε όλες τις εμπορικούς δρόμους.
Σύμφωνα με το Xeneta και το Sea-Intelligence, οι ναυτιλιακές εταιρείες ακύρωσαν έξι φορές περισσότερα δρομολόγια από την Ασία προς την Δυτική Ακτή των ΗΠΑ ενόψει του κινεζικού νέου έτους από ό,τι είχαν κάνει το 2019.
«Σε μια κανονική χρονιά, έχουμε ελάχιστα κενά δρομολόγια εν όψει των διακοπών της κινέζικης Πρωτοχρονιάς καθώς οι ναυτιλιακές αποθηκεύουν τα αποθέματά τους», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta.
«Λοιπόν, αυτή είναι μια ανησυχητική εξέλιξη για τις ναυλιλιακές κι ένας κακός οιωνός για το τι πρόκειται να έρθει για το επόμενο έτος».
Το ίδιο ισχύει και για άλλες εμπορικές διαδρομές.
Π.χ. από την Ασία για την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ τα κενά δρομολόγια αυξήθηκαν κατά 340% ενώ για την Βόρεια Ευρώπη αυξήθηκαν 715%.
«Αυτό δείχνει πόσο πολύ έχει μειωθεί ήδη το επίπεδο ζήτησης», είπε ο Sand.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης