Η Ρωσία βασίζεται σε έναν "σκιώδη στόλο" δεξαμενόπλοιων για τη διακίνηση αργού και αργών προϊόντων
Οι τιμές των ναύλων στα δεξαμενόπλοια καθαρών προϊόντων πετρελαίου εκτοξεύθηκαν, μετά το εμπάργκο των πωλήσεων πετρελαίου της Ρωσίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες της G-7.
Οι περιορισμοί στις ρωσικές εξαγωγές αργού άρχισαν στις αρχές Δεκεμβρίου, σε μια προσπάθεια των δυτικών χωρών να περιορίσουν τις ρωσικές εξαγωγές αργού και προϊόντων αργού.
Οι κυρώσεις έχουν ανακατευθύνει τις ρωσικές ενεργειακές ροές από την Ευρώπη προς την Ασία.
Η αναδιάταξη των αλυσίδων εφοδιασμού σημαίνει ότι η Ρωσία πρέπει να βασίζεται περισσότερο στα δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα όμως με το Bloomberg, αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση κατά 400% των ημερήσιων τιμών για τα δεξαμενόπλοια με καθαρά προϊόντα.
Τα τελευταία στοιχεία από το Baltic Exchange στο Λονδίνο δείχνουν ότι οι τιμές των καθαρών δεξαμενόπλοιων προϊόντων έχουν φτάσει τα 55.857 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας άνοδο 58% μόλις την περασμένη Πέμπτη.
Ο σκιώδης στόχος
Σύμφωνα με τον εμπορικό γίγαντα Trafigura, η Ρωσία βασίζεται σε έναν "σκιώδη στόλο" δεξαμενόπλοιων για τη διακίνηση αργού και αργών προϊόντων.
Η εμπορική εταιρεία δήλωσε ότι ο στόλος αυτός είναι περίπου 600 πλοία.
Το Bloomberg ανέφερε ότι η άνοδος των τιμών των δεξαμενόπλοιων "ωθήθηκε εν μέρει από τη διχοτόμηση του στόλου, με ορισμένα δεξαμενόπλοια να εξυπηρετούν τα συμφέροντα της Μόσχας και άλλα τη διεθνή αγορά.
Αναδεικνύει μια πιθανή άλλη όψη των επιθετικών μέτρων που αποσκοπούν στον περιορισμό των πετρελαϊκών εσόδων της Ρωσίας".
"Οι ρωσικές ποσότητες συνεχίζουν να ρέουν με τον ίδιο περίπου ρυθμό και αυτό καταλαμβάνει πολλά πλοία".
"Τελικά, η αιχμή δείχνει ότι η ζήτηση είναι αρκετά καλή και τα θεμελιώδη στοιχεία είναι ισχυρά", δήλωσε ο Lars Bastian Ostereng, αναλυτής της Arctic Securities.
Περίπου 400 δεξαμενόπλοια, ή το 20% του παγκόσμιου στόλου, "μεταπήδησαν" πρόσφατα από τη μεταφορά καυσίμων για παραδοσιακές χώρες στη μεταφορά ρωσικών πετρελαιοειδών, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg ο Ben Luckock, συν-επικεφαλής της Trafigura για τις συναλλαγές πετρελαίου.
Αυτό έχει μειώσει τον αριθμό των δεξαμενόπλοιων για τις παραδοσιακές διαδρομές και οδηγεί στην εκτόξευση του κόστους των εμπορευματικών μεταφορών στα ύψη.
Το Bloomberg επεσήμανε ότι η εκτίναξη των τιμών δεν οφείλεται αποκλειστικά στην "αλλαγή" των δεξαμενόπλοιων.
Οφείλονται επίσης στο ότι περισσότερο αργό ρέει δια θαλάσσης μετά τις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας.
Μεγάλο μέρος αυτών των εξαγωγών ενέργειας αποστέλλεται τώρα στην Ασία.
www.bankingnews.gr
Οι περιορισμοί στις ρωσικές εξαγωγές αργού άρχισαν στις αρχές Δεκεμβρίου, σε μια προσπάθεια των δυτικών χωρών να περιορίσουν τις ρωσικές εξαγωγές αργού και προϊόντων αργού.
Οι κυρώσεις έχουν ανακατευθύνει τις ρωσικές ενεργειακές ροές από την Ευρώπη προς την Ασία.
Η αναδιάταξη των αλυσίδων εφοδιασμού σημαίνει ότι η Ρωσία πρέπει να βασίζεται περισσότερο στα δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα όμως με το Bloomberg, αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση κατά 400% των ημερήσιων τιμών για τα δεξαμενόπλοια με καθαρά προϊόντα.
Τα τελευταία στοιχεία από το Baltic Exchange στο Λονδίνο δείχνουν ότι οι τιμές των καθαρών δεξαμενόπλοιων προϊόντων έχουν φτάσει τα 55.857 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας άνοδο 58% μόλις την περασμένη Πέμπτη.
Ο σκιώδης στόχος
Σύμφωνα με τον εμπορικό γίγαντα Trafigura, η Ρωσία βασίζεται σε έναν "σκιώδη στόλο" δεξαμενόπλοιων για τη διακίνηση αργού και αργών προϊόντων.
Η εμπορική εταιρεία δήλωσε ότι ο στόλος αυτός είναι περίπου 600 πλοία.
Το Bloomberg ανέφερε ότι η άνοδος των τιμών των δεξαμενόπλοιων "ωθήθηκε εν μέρει από τη διχοτόμηση του στόλου, με ορισμένα δεξαμενόπλοια να εξυπηρετούν τα συμφέροντα της Μόσχας και άλλα τη διεθνή αγορά.
Αναδεικνύει μια πιθανή άλλη όψη των επιθετικών μέτρων που αποσκοπούν στον περιορισμό των πετρελαϊκών εσόδων της Ρωσίας".
"Οι ρωσικές ποσότητες συνεχίζουν να ρέουν με τον ίδιο περίπου ρυθμό και αυτό καταλαμβάνει πολλά πλοία".
"Τελικά, η αιχμή δείχνει ότι η ζήτηση είναι αρκετά καλή και τα θεμελιώδη στοιχεία είναι ισχυρά", δήλωσε ο Lars Bastian Ostereng, αναλυτής της Arctic Securities.
Περίπου 400 δεξαμενόπλοια, ή το 20% του παγκόσμιου στόλου, "μεταπήδησαν" πρόσφατα από τη μεταφορά καυσίμων για παραδοσιακές χώρες στη μεταφορά ρωσικών πετρελαιοειδών, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg ο Ben Luckock, συν-επικεφαλής της Trafigura για τις συναλλαγές πετρελαίου.
Αυτό έχει μειώσει τον αριθμό των δεξαμενόπλοιων για τις παραδοσιακές διαδρομές και οδηγεί στην εκτόξευση του κόστους των εμπορευματικών μεταφορών στα ύψη.
Το Bloomberg επεσήμανε ότι η εκτίναξη των τιμών δεν οφείλεται αποκλειστικά στην "αλλαγή" των δεξαμενόπλοιων.
Οφείλονται επίσης στο ότι περισσότερο αργό ρέει δια θαλάσσης μετά τις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας.
Μεγάλο μέρος αυτών των εξαγωγών ενέργειας αποστέλλεται τώρα στην Ασία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών