Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Τραγωδία στα Τέμπη: Ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;

Τραγωδία στα Τέμπη: Ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;
Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση κάτι που το ζητάμε από το 1995, δεν θα είχε γίνει τίποτα υπογράμμισε ο μηχανικός τρένων Νίκος Τσουρίδης
Το ερώτημα που βρίσκεται στο στόμα όλων για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ελλάδας που καταγράφηκε το βράδυ της Τρίτης 28/2 κοντά στα Τέμπη διατύπωσε ο μηχανικός τρένων Νίκος Τσουρίδης, ο οποίος ανέφερε πως πράγματι υπήρξε ανθρώπινο λάθος, αλλά την ίδια στιγμή έπρεπε να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει.
«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί».
Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας.
Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος.
Το αναγνώρισε ο ίδιος.
Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ.Τσουρίδης, ο οποίος επισήμανε πως αυτή η δικλείδα ασφαλείας είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

Από το 1995 ζητάμε τηλεδιοίκηση

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα.
Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;
Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση.
Ποτέ δεν τα καταφέραμε.
Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Συντεχνίες και εργολάβοι

Ο κ.Τσουρίδης έκανε λόγο για συντεχνίες, καταγγέλλοντας τη στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.
«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες - ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος - και μετά το προσωπικό κινήσεως.
Αν αυτοί πουν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί» υποστήριξε ο κ.Τσουρίδης.

Ήταν άπειρος ο σταθμάρχης

Ο κ.Τσουρίδης είπε ότι ο σταθμάρχης ήταν όντως εκπαιδευμένος, αλλά ήταν άπειρος.
«Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία» είπε ο κ.Τσουρίδης, επισημαίνοντας πως ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο.
«Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα.
Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει.
Δεν το διακινδυνεύεις αυτό» είπε ο κ.Τσουρίδης.

Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε γίνει τίποτα

Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.
«Εάν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε θα ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν.
Δεν θα γινόταν τίποτα» είπε ο κ.Τσουρίδης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης