Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Ποιοι πληρώνουν ακριβά την ασφάλεια του αυτοκινήτου;

Ποιοι πληρώνουν ακριβά την ασφάλεια του αυτοκινήτου;
Οι νέοι οδηγοί, οι οδηγοί άνω των 75 ετών και οι οδηγοί που μένουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι κάποιες κατηγορίες οδηγών που πληρώνουν ακριβότερα ασφάλιστρα συγκριτικά με άλλους οδηγούς

Η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική για όλα τα οχήματα στην χώρα μας, όμως το κόστος της διαφοροποιείται από ασφαλιστική σε ασφαλιστική. Κάποιοι οδηγοί, όταν κάνουν την έρευνά τους και συμπληρώνουν κάποια στοιχεία, διαπιστώνουν ότι πληρώνουν ακριβότερα ασφάλιστρα συγκριτικά με άλλους οδηγούς.
Ποιοι είναι αυτοί;
Οι νέοι οδηγοί, οι οδηγοί άνω των 75 ετών και οι οδηγοί που μένουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι κάποιες κατηγορίες οδηγών που πληρώνουν ακριβότερα ασφάλιστρα συγκριτικά με άλλους οδηγούς. Αυτό που πρέπει να λαμβάνεις υπόψη, είναι ότι υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν την τελική τιμή της ασφάλειας αυτοκινήτου.

car rent or leasing concept, selective focus on eyes, special toned photo f/x

5 Παράγοντες που διαμορφώνουν την τιμή στην ασφάλεια αυτοκινήτου

Ο τόπος κατοικίας του οδηγού

Ο τόπος κατοικίας, είναι σημαντικός παράγοντας διαμόρφωσης του κόστους της ασφάλειας αυτοκινήτου. Οι ασφαλιστικές εταιρείες, έχοντας αναλύσει την βάση δεδομένων τους, γνωρίζουν σε ποιες περιοχές της χώρας καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα. Οι Τ.Κ. που συμπεριλαμβάνονται στις πρώτες θέσεις σε τροχαία ατυχήματα, ανήκουν στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί, εάν αναλογιστεί κανείς την κίνηση που επικρατεί στις πόλεις. Η επαρχία, συνήθως ακολουθεί κι αυτός είναι και ο λόγος που οι οδηγοί που διαμένουν σε νησιά ή παραμεθόριες περιοχές, φαίνεται να πληρώνουν οικονομικότερα ασφάλιστρα σε σχέση με οδηγούς που κυκλοφορούν για παράδειγμα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η ηλικία του οδηγού

Μπορεί ο «νέος να είναι ωραίος» και ο «παλιός να είναι αλλιώς» όμως στην περίπτωση της ασφάλειας αυτοκινήτου η ομορφιά, τα νιάτα και η εμπειρία δεν προσμετρούνται θετικά στην διαμόρφωση του κόστους της. Οι οδηγοί έως 23 ετών, οι οδηγοί από 70 έως 75 ετών και οι νέοι οδηγοί που δεν έχουν συμπληρώσει ένα χρόνο από το διάστημα απόκτησης του διπλώματος οδήγησης, επιβαρύνονται με επασφάλιστρο, το οποίο ισούται περίπου με το 30% - 50% των καθαρών ασφαλίστρων. Το ποσοστό επηρεάζεται από εμπορικές πολιτικές των ασφαλιστικών εταιρειών.

Το επασφάλιστρο, είναι μία συνθήκη που έχει καθοριστεί από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες, επειδή έχουν διαπιστώσει ότι στατιστικά οι συγκεκριμένες ηλιακές ομάδες, είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα, σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς.

Το ιστορικό ζημιών του οδηγού

Όλοι έχουμε ένα παρελθόν και οι ασφαλιστικές εταιρείες φροντίζουν να κοιτούν το ιστορικό ζημιών του οδηγού και να αποφασίζουν μετέπειτα εάν θα πληρώσει ακριβότερα ασφάλιστρα ή αν ακόμη δεχθεί κάποια έκπτωση στα ασφάλιστρά του. Σε περίπτωση, που ο οδηγός έχει στο ενεργητικό του πολλά τροχαία ατυχήματα, το πιο πιθανό είναι να τα ασφάλιστρά του να είναι πιο ακριβά απ’όσο θα περίμενε. Αν όμως, δεν έχει εμπλακεί ποτέ σε τροχαίο ατύχημα, υπάρχει πιθανότητα η ασφαλιστική να του κάνει κάποια ειδική έκπτωση στα ασφάλιστρα. Το σύστημα αξιολόγησης που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες για τους οδηγούς, ονομάζεται Bonus Malus.

Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου

Η μάρκα του αυτοκινήτου, η εμπορική του αξία, ο τύπος και τα κυβικά, είναι παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή της ασφάλειας του αυτοκινήτου. Αυτοκίνητα σε μεγαλύτερα κυβικά ή σπορ αυτοκίνητα φαίνεται να πληρώνουν ακριβότερα ασφάλιστρα συγκριτικά με οικογενειακά αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού. Ακόμη, ακριβότερα ασφάλιστρα πληρώνουν και όσοι κυκλοφορούν με τα πιο δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων της αγοράς ή με μοντέλα που έχουν υψηλή εμπορική αξία. Εδώ, θα πρέπει να σκεφτείς γιατί όλα αυτά τα χαρακτηριστικά είναι σημαντικά για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Για παράδειγμα, τα δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτου, διαθέτουν ακριβότερα ανταλλακτικά συγκριτικά με τα λιγότερο δημοφιλή, οπότε το κόστος που έχει να καλύψει η ασφαλιστική σε περίπτωση ζημιών στο αμάξι, θα είναι μεγαλύτερο. Επιπλέον, ένας οδηγός που αγοράζει σπορ αυτοκίνητο, είναι πιο πιθανό να αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες και να εμπλακεί σε τροχαίο συγκριτικά με έναν οδηγό που έχει στην κατοχή του ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Τέλος, η κλοπή ενός αυτοκινήτου υψηλής εμπορικής αξίας, σημαίνει ότι αν ο οδηγός διαθέτει ασφάλεια κλοπής, η ασφαλιστική εταιρεία θα πρέπει να δώσει αποζημίωση ίση με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου.

Η διάρκεια του ασφαλιστηρίου συμβολαίου

Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο μπορεί να είναι τρίμηνο, εξάμηνο ή ετήσιο. Ο γενικός κανόνας που ισχύει στις περισσότερες ασφαλιστικές, είναι ότι όσο μεγαλύτερο είναι το διάστημα ασφάλισης τόσο οικονομικότερα είναι τα ασφάλιστρα. Γι’ αυτό και τα ετήσια συμβόλαια, προσφέρουν εξοικονόμηση που αγγίζει το 40% πολλές φορές σε σχέση με τα τρίμηνα ή τα εξάμηνα.

poioi_plironoun_akrivoteri_asfaleia_2.jpg
www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης