Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Καθυστερήσεις πτήσεων και πότε η αεροπορική δεν αποζημιώνει - Οι λόγοι καθυστέρησης

Καθυστερήσεις πτήσεων και πότε η αεροπορική δεν αποζημιώνει - Οι λόγοι καθυστέρησης
Η καθυστέρηση ορίζεται σε σχέση με την ώρα της αναχώρησης της πτήσης
Σχετικά Άρθρα
Οι κυριότερος λόγος καθυστέρησης των περισσοτέρων πτήσεων οφείλεται στην καθυστέρηση άδειας αναχώρησης του αεροσκάφους από το αεροδρόμιο προορισμού λόγω υπερβολικά πυκνής εναέριας κυκλοφορίας και στην έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού στο handling των αεροδρομίων και γενικά στην έλλειψη στην επίγεια εξυπηρέτηση.
Το χάος που έχει προκληθεί στα αεροδρόμια της Βρετανίας είναι μία μεμονωμένη περίπτωση χωρίς ακόμα γνωρίζουμε το πρόβλημα, το οποίο πιθανολογείται ότι είναι τεχνικό.
Ένας άλλος λόγος είναι τα καιρικά φαινόμενα από τα οποία όμως οι καθυστερήσεις δεν ξεπερνούν την μία ώρα, αν τα φαινόμενα αυτά δεν χαρακτηριστούν είναι με τον όρο force majeur (ανωτέρα βία).
Για παράδειγμα ενώ το ηφαίστειο στην Ισλανδία ενώ στις 10 Ιουλίου του 2023 σημείωσε εκρήξεις οι πτήσεις εκτελέσθηκαν κανονικά.
Στην περίπτωση μεγάλων καθυστερήσεων όπως συμβαίνει στα αεροδρόμια της Βρετανίας ή ακυρώσεων ο επιβάτης δικαιούται της αποζημίωσης, ωστόσο πριν ο κάθε επιβάτης αξιώσει από την αεροπορική αποζημίωση θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά ότι αερομεταφορέας δεν υποχρεούται να πληρώσει αποζημίωση αν μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα.
Τι σημαίνει όμως καθυστέρηση και πως ορίζεται;
Ο καθένας δεν μπορεί να απαιτεί χρήματα χωρίς να γνωρίζει τον ορισμό της καθυστέρησης.

Τι σημαίνει «καθυστέρηση»;

Η καθυστέρηση ορίζεται σε σχέση με την ώρα της αναχώρησης της πτήσης.
Εφόσον η πτήση είναι έως 1500 χιλιόμετρα και έχει καθυστέρηση για τουλάχιστον δύο (2) ώρες ή εφόσον η πτήση είναι από 1500 ως 3500 χιλιόμετρα και η πτήση έχει καθυστέρηση για τουλάχιστον τρεις (3) ώρες ή εφόσον η πτήση σας είναι άνω των 3500 χλμ και έχει καθυστέρηση για τουλάχιστον τέσσερις (4) ώρες τότε δικαιούσθε παροχή φροντίδας και συγκεκριμένα: Γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής δύο τηλεφωνήματα, ή φαξ ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Επίσης, αν ο αναμενόμενος χρόνος αναχώρησης είναι τουλάχιστον την επόμενη ημέρα
διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου).
Επίσης, αν η καθυστέρηση είναι τουλάχιστον πέντε (5) ώρες έχετε επιπλέον την δυνατότητα επιλογής Επιστροφής εντός επτά (7) ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό και αν συντρέχει η περίπτωση, πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησής σας το νωρίτερο δυνατόν

Σε σχέση με την ώρα άφιξης στον προορισμό σας

Εάν φθάσετε στον τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση τουλάχιστον 3 ωρών σε σχέση με την ώρα άφιξης στο αεροδρόμιο που αναφέρεται στην αρχική σας κράτηση, δικαιούσθε αποζημίωση ως ακολούθως,
για πτήσεις μικρής απόστασης (ως 1500 χλμ): 250 ευρώ
πτήσεις μεσαίας απόστασης (από 1500 ως 3500 χλμ ): 400 ευρώ
πτήσεις μεγάλης απόστασης (άνω των 3500 χλμ ): 600 ευρώ (Όταν η καθυστέρηση κατά την άφιξη είναι μικρότερη των τεσσάρων ωρών , η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50 % και, ως εκ τούτου, ανέρχεται σε 300 ευρώ ).

Ασφαλιστικές καλύψεις

Τα παραπάνω αν συμβούν, ο επιβάτης τα δικαιούται από την αεροπορική.
Στην περίπτωση που ο επιβάτης έχει ταξιδιωτική ασφάλιση, οι όροι των καλύψεων συνδέονται με τις αποζημιώσεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αποζημιωθεί και από την ασφαλιστική εταιρεία, εγείροντας απαίτηση (claim). Και σε αυτή την περίπτωση πριν ζητήσετε την ενεργοποίηση του μηχανισμού αποζημίωσης, θα πρέπει να γνωρίζετε τι έχετε δεχτεί στους όρους που αναφέρονται οι εξαιρέσεις και οι απαλλαγές, καθώς οι ασφαλιστικές αποζημιώνουν ότι έχετε υπογράψει.

Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης