Μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε υπέρ του μπαζώματος, καθώς «έπρεπε να σταθεροποιηθεί το έδαφος να πάνε γερανοί, ακόμα ψάχναμε αγνοούμενους», ενώ σε άλλο σημείο της συνέντευξης του υποστήριξε πως «όλες οι ενέργειες είναι επιχειρησιακές, έπρεπε να σηκωθούν τα βαγόνια για να δούμε αν υπήρχαν νεκροί από κάτω».
Κι όλα αυτά τη στιγμή, που η Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για Τέμπη ολοκλήρωσε τις εργασίες της άρον-άρον, χωρίς να καταθέσει ο πρόεδρος Μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας (παρά τα εξώδικα για τα προβλήματα στη λειτουργία του σιδηρόδρομου), ούτε και πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, παρά την εμπιστευτική επιστολή του που κοινοποιήθηκε στον Κώστα Καραμανλή προειδοποιώντας για τον «κίνδυνο συμβάντος μέγιστης σοβαρότητας». Στον αντίποδα, κατέθεσε ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, υποστηρίζοντας πως ένα εξώδικο που λέει πως υπάρχει θέμα ασφάλειας του σιδηροδρόμου δεν λέει πως ο σιδηρόδρομος δεν είναι ασφαλής ή πως και τα συστήματα ασφαλείας να είχαμε, πάλι άνθρωποι θα τα λειτουργούσαν.
Και παρ' όλο που -σύμφωνα με την ελληνική κυβέρνηση- όλα είναι καλώς καμωμένα, οι Βρυξέλλες όχι μόνο έχουν... διαφορετική άποψη, αλλά κινήθηκαν και πολύ πιο γρήγορα από ό,τι οι ελληνικές Αρχές. Ειδικότερα, στο ψήφισμα-κόλαφο για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι ευρωβουλευτές υποπτεύονται έλλειψη πολιτικής αμεροληψίας στην κοινοβουλευτική έρευνα για την καταστροφή του τρένου στα Τέμπη και ανησυχούν για την άρνηση της φιλοκυβερνητικής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας να διεξαγάγει έρευνα σε δύο πρώην υπουργούς Μεταφορών, όπως ζητήθηκε από το Εισαγγελία της ΕΕ.
Οι προκλητικοί ισχυρισμοί Μητσοτάκη για τα Τέμπη
Ειδικότερα, λοιπόν, ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στο δυστύχημα των Τεμπών, υποστήριξε πως «το τελευταίο που θέλουμε είναι να πέσει θύμα ο δημόσιος διάλογος φημών. Τον τελικό λόγο για τα Τέμπη θα τον έχει μόνο η Δικαιοσύνη.
Εμείς κάναμε την καλύτερη δουλειά που θα μπορούσαμε να κάνουμε.
Αναμενόμενο η αντιπολίτευση να σπεύδει να έχει οφέλη.
Η Δικαιοσύνη θα απαντήσει για τα θέματα που θέσατε. Η Δικαιοσύνη επέλεξε να αναζητήσει δεύτερο πραγματογνώμονα, έτσι ώστε να δοθούν οριστικές απαντήσεις σε όλες τις φήμες που διακινούνται».
Αναφερόμενος στο «μπάζωμα», ο πρωθυπουργός υποστήριξε: «Τι ακριβώς να συγκαλύψουμε; Δεν θα ξεχάσω ποτέ την ημέρα που βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος, τις εικόνες, τις μυρωδιές. Ήταν ό,τι πιο δύσκολο έχω κάνει στη ζωή μου.
Ξέρω πολύ καλά ότι τις επόμενες μέρες έπρεπε να σταθεροποιηθεί το έδαφος, να πάνε γερανοί, να βρούμε εάν υπήρχαν άλλοι αγνοούμενοι μέσα στα συντρίμμια. Αυτό το οποίο έγινε ήταν η σταδιακή αφαίρεση των βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Τότε ψάχναμε ακόμα σωρούς... Αυτή ήταν πραγματικότητα τότε. Και να βγαίνουν κάποιοι να μιλάνε για μπάζωμα και για τζιμέντωμα; Λυπάμαι και οργίζομαι.
Η δουλειά έγινε από τους επιχειρησιακούς παράγοντες όσο καλύτερα μπορούσε να γίνει».
Όσον αφορά τις οικογένειες των θυμάτων, ο πρωθυπουργός υποστήριξε: «Σέβομαι, τιμώ και σκύβω το κεφάλι στις οικογένειες των θυμάτων. Έχουν το δικαίωμα να πουν ό,τι θέλουν.
Ολες οι ενέργειες είναι επιχειρησιακές, έπρεπε να σηκωθούν τα βαγόνια για να δούμε αν υπήρχαν νεκροί από κάτω».
Βέλη κατά Βελόπουλου
Απορρίπτωντας τα περί συγκάλυψης, ο κ. Μητσοτάκης εκτόξευσε βέλη κατά της αντιπολίτευσης και κυρίως κατά του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου. «Είναι αδιανόητα όσα λέγονται με τον κ. Βελόπουλο που προσπαθεί να χτίσει πολιτική καριέρα πάνω στα Τέμπη λίγο πριν τις ευρωεκλογές. Θα περιμένουμε τη δικαιοσύνη με γρήγορους ρυθμούς, αλλά όχι βιαστικούς».
Ασφαλής ο σιδηρόδρομος
Πάντως, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τοποθέτηση του πρωθυπουργού όσον αφορά την ασφάλεια του σιδηρόδρομου. «Ο σιδηρόδρομος είναι όσο ασφαλής μπορεί να είναι με όλες τις παθογένειες που κουβαλάει. Η σύμβαση 717 ολοκληρώθηκε, μέχρι το χτύπημα της κακοκαιρίας Daniel.
Η τεχνολογία μάς βοηθάει να είμαστε πιο ασφαλείς αλλά πρέπει να δούμε πρώτα των ανθρώπινο παράγοντα» είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε «Ξέρετε σήμερα σε τι ποσοστό των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων υπάρχει το ολιστικό πρόγραμμα ασφαλείας; Στο 12%. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι επειδή δεν έχουμε τα συστήματα τα τρένα θα συγκρούονται μεταξύ τους. Έχουμε τον γενικό κανονισμό που πρέπει να εφαρμόζεται».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών