Δορυφορικές εικόνες και εταιρείες παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων εντόπισαν τη μεγάλη έξοδο ιρανικών δεξαμενόπλοιων μακριά από το νησί Kharg, το οποίο διαχειρίζεται περίπου το 90% του συνόλου των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν, αναφέρει το CNBC
Δορυφορικές εικόνες και εταιρείες παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων εντόπισαν τη μεγάλη έξοδο ιρανικών δεξαμενόπλοιων μακριά από το νησί Kharg, το οποίο διαχειρίζεται περίπου το 90% του συνόλου των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν.
«Η National Iranian Tanker Company (NITC) φαίνεται να φοβάται μια επικείμενη επίθεση από το Ισραήλ», δημοσίευσε το TankerTrackers.com στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X αργά την Πέμπτη 3/10.
«Τα άδεια υπερδεξαμενόπλοιά τους VLCC εκκενώθηκαν το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό πετρελαίου της χώρας, το νησί Kharg», ανέφερε το TankerTrackers.com.
Η υπηρεσία παρακολούθησης σκαφών σημείωσε ότι «οι φορτώσεις αργού πετρελαίου συνεχίζονται, αλλά όλη η επιπλέον άδεια ναυτιλιακή ικανότητα έχει αφαιρεθεί από το αγκυροβόλιο του νησιού Kharg».
«Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι τέτοιο μετά τον γύρο των κυρώσεων του 2018», ανέφερε το TankerTrackers.com.
Δορυφορικές εικόνες που καταγράφηκαν πριν από δύο εβδομάδες από την αποστολή Copernicus Sentinel-1 της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας έδειξαν έναν αριθμό πολύ μεγάλων πλοίων αργού στα ύδατα γύρω από το νησί Kharg, λέει το TankerTrackers.com
Ωστόσο, οι δορυφορικές εικόνες της ίδιας περιοχής από τις 3 Οκτωβρίου έδειξαν ότι κανένα τάνκερ δεν μπορεί να δει γύρω από τον σημαντικότερο τερματικό σταθμό εξαγωγής πετρελαίου του Ιράν.
Η αφαίρεση της κενής ναυτιλιακής ικανότητας από το νησί Kharg υποδηλώνει ότι το Ιράν θα μπορούσε να προετοιμαστεί για μια ισραηλινή επίθεση στην πετρελαϊκή του υποδομή.
Η αγορά πετρελαίου αναμένει επίσης την ισραηλινή απάντηση στην ιρανική πυραυλική επίθεση στο Ισραήλ νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 1,5% τα ξημερώματα της Παρασκευής και σε τροχιά ισχυρής εβδομαδιαίας άνοδος εν μέσω αναζωπύρωσης των εντάσεων στη Μέση Ανατολή.
Οι περισσότεροι αναλυτές λένε ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του ΟΠΕΚ, που συγκεντρώνεται στη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, θα ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει την απώλεια εφοδιασμού του Ιράν.
Μια ακόμη πιο σημαντική διακοπή του εφοδιασμού από τη Μέση Ανατολή θα μπορούσε να οδηγήσει σε τριψήφιες τιμές του πετρελαίου. Ωστόσο, οι αναλυτές πιστεύουν επί του παρόντος ότι οι επιθέσεις σε υποδομές πετρελαίου σε άλλους παραγωγούς στην περιοχή ή το κλείσιμο του Στενού του Ορμούζ είναι γεγονότα χαμηλής πιθανότητας.
www.bankingnews.gr
«Η National Iranian Tanker Company (NITC) φαίνεται να φοβάται μια επικείμενη επίθεση από το Ισραήλ», δημοσίευσε το TankerTrackers.com στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X αργά την Πέμπτη 3/10.
«Τα άδεια υπερδεξαμενόπλοιά τους VLCC εκκενώθηκαν το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό πετρελαίου της χώρας, το νησί Kharg», ανέφερε το TankerTrackers.com.
Η υπηρεσία παρακολούθησης σκαφών σημείωσε ότι «οι φορτώσεις αργού πετρελαίου συνεχίζονται, αλλά όλη η επιπλέον άδεια ναυτιλιακή ικανότητα έχει αφαιρεθεί από το αγκυροβόλιο του νησιού Kharg».
«Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι τέτοιο μετά τον γύρο των κυρώσεων του 2018», ανέφερε το TankerTrackers.com.
Δορυφορικές εικόνες που καταγράφηκαν πριν από δύο εβδομάδες από την αποστολή Copernicus Sentinel-1 της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας έδειξαν έναν αριθμό πολύ μεγάλων πλοίων αργού στα ύδατα γύρω από το νησί Kharg, λέει το TankerTrackers.com
Ωστόσο, οι δορυφορικές εικόνες της ίδιας περιοχής από τις 3 Οκτωβρίου έδειξαν ότι κανένα τάνκερ δεν μπορεί να δει γύρω από τον σημαντικότερο τερματικό σταθμό εξαγωγής πετρελαίου του Ιράν.
Η αφαίρεση της κενής ναυτιλιακής ικανότητας από το νησί Kharg υποδηλώνει ότι το Ιράν θα μπορούσε να προετοιμαστεί για μια ισραηλινή επίθεση στην πετρελαϊκή του υποδομή.
Η αγορά πετρελαίου αναμένει επίσης την ισραηλινή απάντηση στην ιρανική πυραυλική επίθεση στο Ισραήλ νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 1,5% τα ξημερώματα της Παρασκευής και σε τροχιά ισχυρής εβδομαδιαίας άνοδος εν μέσω αναζωπύρωσης των εντάσεων στη Μέση Ανατολή.
Οι περισσότεροι αναλυτές λένε ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του ΟΠΕΚ, που συγκεντρώνεται στη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, θα ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει την απώλεια εφοδιασμού του Ιράν.
Μια ακόμη πιο σημαντική διακοπή του εφοδιασμού από τη Μέση Ανατολή θα μπορούσε να οδηγήσει σε τριψήφιες τιμές του πετρελαίου. Ωστόσο, οι αναλυτές πιστεύουν επί του παρόντος ότι οι επιθέσεις σε υποδομές πετρελαίου σε άλλους παραγωγούς στην περιοχή ή το κλείσιμο του Στενού του Ορμούζ είναι γεγονότα χαμηλής πιθανότητας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών