Τα συνδικάτα απειλούν με εκτεταμένες απεργίες στην αυτοκινητοβιομηχανία από τον Δεκέμβριο
Η κορυφαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen δεν βλέπει καμία πιθανότητα να αποφύγει τις απολύσεις και το κλείσιμο εργοστασίων - για πρώτη φορά εδώ και περίπου 40 έτη - στη Γερμανία προκειμένου να μειώσει το κόστος 4 δισεκατομμυρίων ευρώ (4,2 δισεκατομμύρια δολάρια), δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας σε συνέντευξη σε εφημερίδα, εν μέσω κλιμάκωσης της διαμάχης με τους εργαζομένους.
Τα σχόλια του Thomas Schaefer βαθαίνουν περαιτέρω τη σύγκρουση με τα συνδικάτα, τα οποία απειλούν με εκτεταμένες απεργίες στην αυτοκινητοβιομηχανία από τον Δεκέμβριο και ζήτησαν από την εταιρεία να παρουσιάσει λύσεις σε συνεχείς διαπραγματεύσεις για τους μισθούς και την απασχόληση παρουσιάζοντας προτάσεις που αποκλείουν τόσο το κλείσιμο των εργοστασίων όσο και τις μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας.
«Τελικά, οποιαδήποτε λύση πρέπει να μειώσει τόσο την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα όσο και το κόστος.
Δεν μπορούμε απλώς να κολλάμε ένα επίδεσμο... και να συνεχίζουμε να σέρνουμε την κατάσταση.
Αυτό θα μας ‘’δαγκώσει’’ αργότερα με σοβαρό τρόπο», δήλωσε ο Schaefer στην εβδομαδιαία Welt am Sonntag. .
Ο Schaefer είπε ότι οι περισσότερες από τις προβλεπόμενες περικοπές θέσεων εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, τις οποίες ο όμιλος δεν έχει ποσοτικοποιήσει, θα μπορούσαν να γίνουν μέσω αποχωρήσεων και πρόωρης συνταξιοδότησης, προσθέτοντας ωστόσο ότι αυτό δεν θα ήταν αρκετό.
«Απλώς θα έπαιρνε πολύ χρόνο.
Δεν υπάρχει λόγος να καθυστερήσουμε την αναδιάρθρωση μέχρι το 2035.
Μέχρι τότε, ο ανταγωνισμός μας θα μας είχε αφήσει πίσω», είπε, προσθέτοντας ότι η αναδιάρθρωση της VW θα έπρεπε μάλλον να γίνει εντός 3-4 ετών.
Εκτός από τις περικοπές θέσεων εργασίας και το κλείσιμο εργοστασίων, η Volkswagen ζήτησε επίσης από τους εργαζόμενους στη μονάδα της VW AG, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο της τρέχουσας σύγκρουσης, να υποστούν μείωση μισθών κατά 10%.
Ο Schaefer είπε ότι δεν υπάρχει ελπίδα αυτή τη στιγμή ότι η ζήτηση στην Ευρώπη θα ανακάμψει σημαντικά.
Σημείωσε επίσης ότι το εργατικό κόστος στις γερμανικές εγκαταστάσεις της Volkswagen ήταν περίπου διπλάσιο από αυτό του ανταγωνισμού και των εργοστασίων της VW στη νότια και ανατολική Ευρώπη.
Υπογράμμισε ότι οι συνεχιζόμενες προσπάθειες εξοικονήμησης δαπανών είχαν ως αποτέλεσμα θετική επίδραση στα κέρδη της τάξης των 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, προσθέτοντας ότι απαιτούνται επιπλέον 4 δισεκατομμύρια ευρώ σε εξοικονόμηση πόρων.
Ο Schaefer είπε ότι η εταιρεία δεν βλέπει επί του παρόντος καμία πιθανότητα να αποφύγει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, προσθέτοντας πιθανές διακοπές λειτουργίας όχι μόνο σε εργοστάσια οχημάτων, αλλά και σε εργοτάξια εξαρτημάτων.
www.bankingnews.gr
Τα σχόλια του Thomas Schaefer βαθαίνουν περαιτέρω τη σύγκρουση με τα συνδικάτα, τα οποία απειλούν με εκτεταμένες απεργίες στην αυτοκινητοβιομηχανία από τον Δεκέμβριο και ζήτησαν από την εταιρεία να παρουσιάσει λύσεις σε συνεχείς διαπραγματεύσεις για τους μισθούς και την απασχόληση παρουσιάζοντας προτάσεις που αποκλείουν τόσο το κλείσιμο των εργοστασίων όσο και τις μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας.
«Τελικά, οποιαδήποτε λύση πρέπει να μειώσει τόσο την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα όσο και το κόστος.
Δεν μπορούμε απλώς να κολλάμε ένα επίδεσμο... και να συνεχίζουμε να σέρνουμε την κατάσταση.
Αυτό θα μας ‘’δαγκώσει’’ αργότερα με σοβαρό τρόπο», δήλωσε ο Schaefer στην εβδομαδιαία Welt am Sonntag. .
Ο Schaefer είπε ότι οι περισσότερες από τις προβλεπόμενες περικοπές θέσεων εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, τις οποίες ο όμιλος δεν έχει ποσοτικοποιήσει, θα μπορούσαν να γίνουν μέσω αποχωρήσεων και πρόωρης συνταξιοδότησης, προσθέτοντας ωστόσο ότι αυτό δεν θα ήταν αρκετό.
«Απλώς θα έπαιρνε πολύ χρόνο.
Δεν υπάρχει λόγος να καθυστερήσουμε την αναδιάρθρωση μέχρι το 2035.
Μέχρι τότε, ο ανταγωνισμός μας θα μας είχε αφήσει πίσω», είπε, προσθέτοντας ότι η αναδιάρθρωση της VW θα έπρεπε μάλλον να γίνει εντός 3-4 ετών.
Εκτός από τις περικοπές θέσεων εργασίας και το κλείσιμο εργοστασίων, η Volkswagen ζήτησε επίσης από τους εργαζόμενους στη μονάδα της VW AG, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο της τρέχουσας σύγκρουσης, να υποστούν μείωση μισθών κατά 10%.
Ο Schaefer είπε ότι δεν υπάρχει ελπίδα αυτή τη στιγμή ότι η ζήτηση στην Ευρώπη θα ανακάμψει σημαντικά.
Σημείωσε επίσης ότι το εργατικό κόστος στις γερμανικές εγκαταστάσεις της Volkswagen ήταν περίπου διπλάσιο από αυτό του ανταγωνισμού και των εργοστασίων της VW στη νότια και ανατολική Ευρώπη.
Υπογράμμισε ότι οι συνεχιζόμενες προσπάθειες εξοικονήμησης δαπανών είχαν ως αποτέλεσμα θετική επίδραση στα κέρδη της τάξης των 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, προσθέτοντας ότι απαιτούνται επιπλέον 4 δισεκατομμύρια ευρώ σε εξοικονόμηση πόρων.
Ο Schaefer είπε ότι η εταιρεία δεν βλέπει επί του παρόντος καμία πιθανότητα να αποφύγει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, προσθέτοντας πιθανές διακοπές λειτουργίας όχι μόνο σε εργοστάσια οχημάτων, αλλά και σε εργοτάξια εξαρτημάτων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών