Τι απαντά ο ΟΣΕ
Παραλίγο να έχουμε νέα σιδηροδρομική τραγωδία, αυτή τη φορά στον Κορινό Πιερίας. Τελικά, αποφεύχθη χάρις την κινητοποίηση των ίδιων των μηχανοδηγών.
Τι απαντά ο ΟΣΕ: Γίνεται έρευνα για το περιστατικό
Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό.
«Θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» δήλωσε το πρωί της Τετάρτης για το περιστατικό στην Πιερία, ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου. Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, στην περιοχή λειτουργεί και η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση, ενώ με βάση τις δικές του πληροφορίες, στην αναφορά που έχει υποβάλλει ο μηχανοδηγός του Intercity αναφέρεται πως «δεν λειτούργησε το φανάρι».
«Δεν γνωρίζω αν είναι τεχνικό το πρόβλημα, το θέμα θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» επισήμανε ο ίδιος.
Αντίδραση από τον ΣΥΡΙΖΑ: «Πόσα "παρά λίγο" όπως αυτό στην Πιερία αντέχει ο σιδηρόδρομος;
«Παρά λίγο να ζήσουμε νέα Τέμπη, αυτή τη φορά στην Πιερία, μεταξύ Αιγινίου και Κορινού» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του.
«Η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουν αμέριμνες να υπόσχονται τον θεσμικό εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, χωρίς να αντιλαμβάνονται την τραγική κατάσταση που επικρατεί σχεδόν δυο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Στο τμήμα μεταξύ Αιγινίου και Κορινού, συρμός του Προαστιακού βρισκόταν εντός της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αθήνα και τον προσέγγισε αμαξοστοιχία που εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιο και κινείτο με μεγάλη ταχύτητα. Η σύγκρουση αποφεύχθηκε, εξαιτίας της επικοινωνίας των μηχανοδηγών, ενώ ο κίνδυνος προέκυψε πιθανότατα από λανθασμένο σήμα του σηματοδότη που προέτρεψε την επιβατηγό αμαξοστοιχία να συνεχίσει την πορεία της, χωρίς να έχει αλλάξει γραμμή ο συρμός του Προαστιακού.
Λίγες ώρες μετά την παρουσίαση του νέου νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, ένα ακόμα περιστατικό αποφεύχθηκε στο παρά πέντε από τις ενέργειες των μηχανοδηγών που καλούνται συνεχώς να καλύψουν κενά σε έναν απαξιωμένο οργανισμό και στέκονται αρωγοί στην ασφάλεια των πολιτών, αναδεικνύοντας τα προβλήματα στους σιδηρόδρομους.
Η κυβέρνηση μόνο στα λόγια ευαγγελίζεται μια νέα εποχή στους σιδηρόδρομους με νομοθετικές παρεμβάσεις. Αφήνει τα προβλήματα να πολλαπλασιάζονται και μόνη αγωνία έχει να συγκαλύψει το έγκλημα των Τεμπών με όποιο τρόπο μπορεί».
www.bankingnews.gr
Τι απαντά ο ΟΣΕ: Γίνεται έρευνα για το περιστατικό
Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό.
«Θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» δήλωσε το πρωί της Τετάρτης για το περιστατικό στην Πιερία, ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου. Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, στην περιοχή λειτουργεί και η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση, ενώ με βάση τις δικές του πληροφορίες, στην αναφορά που έχει υποβάλλει ο μηχανοδηγός του Intercity αναφέρεται πως «δεν λειτούργησε το φανάρι».
«Δεν γνωρίζω αν είναι τεχνικό το πρόβλημα, το θέμα θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» επισήμανε ο ίδιος.
Αντίδραση από τον ΣΥΡΙΖΑ: «Πόσα "παρά λίγο" όπως αυτό στην Πιερία αντέχει ο σιδηρόδρομος;
«Παρά λίγο να ζήσουμε νέα Τέμπη, αυτή τη φορά στην Πιερία, μεταξύ Αιγινίου και Κορινού» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του.
«Η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουν αμέριμνες να υπόσχονται τον θεσμικό εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, χωρίς να αντιλαμβάνονται την τραγική κατάσταση που επικρατεί σχεδόν δυο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Στο τμήμα μεταξύ Αιγινίου και Κορινού, συρμός του Προαστιακού βρισκόταν εντός της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αθήνα και τον προσέγγισε αμαξοστοιχία που εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιο και κινείτο με μεγάλη ταχύτητα. Η σύγκρουση αποφεύχθηκε, εξαιτίας της επικοινωνίας των μηχανοδηγών, ενώ ο κίνδυνος προέκυψε πιθανότατα από λανθασμένο σήμα του σηματοδότη που προέτρεψε την επιβατηγό αμαξοστοιχία να συνεχίσει την πορεία της, χωρίς να έχει αλλάξει γραμμή ο συρμός του Προαστιακού.
Λίγες ώρες μετά την παρουσίαση του νέου νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, ένα ακόμα περιστατικό αποφεύχθηκε στο παρά πέντε από τις ενέργειες των μηχανοδηγών που καλούνται συνεχώς να καλύψουν κενά σε έναν απαξιωμένο οργανισμό και στέκονται αρωγοί στην ασφάλεια των πολιτών, αναδεικνύοντας τα προβλήματα στους σιδηρόδρομους.
Η κυβέρνηση μόνο στα λόγια ευαγγελίζεται μια νέα εποχή στους σιδηρόδρομους με νομοθετικές παρεμβάσεις. Αφήνει τα προβλήματα να πολλαπλασιάζονται και μόνη αγωνία έχει να συγκαλύψει το έγκλημα των Τεμπών με όποιο τρόπο μπορεί».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών