Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σκέρτσος: Πλέγμα προστασίας ανηλίκων από τον ψηφιακό εθισμό - Υπό εξέταση η θέσπιση ηλικιακού ορίου στα 15 έτη για τα social media

Σκέρτσος: Πλέγμα προστασίας ανηλίκων από τον ψηφιακό εθισμό -  Υπό εξέταση η θέσπιση ηλικιακού ορίου στα 15 έτη για τα social media
«Mας ενδιαφέρει να παίρνουμε μέτρα που θα είναι εφαρμόσιμα» εξήγησε ο Άκης Σκέτσος
Σχετικά Άρθρα
Με την προστασία των ανηλίκων από τους κινδύνους του διαδικτύου και τον εθισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αποτελεί το αντικείμενο σύσκεψης στο Μαξίμου, ο υπουργός Επικρατείας,'Ακης Σκέρτσος, ανέφερε πως «μας απασχολεί συνολικά ένα πλέγμα προστασίας γύρω από την ανηλικότητα και την ευαλωτότητα», παραπέμποντας και σε μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί, όπως για το bullying μέσα και έξω από τα σχολεία.
Ο κ.Σκέρτσος μιλώντας στο Mega έκανε γνωστό ότι αυτό που θα συζητηθεί στο Μαξίμου «με τους συναρμόδιους υπουργούς, τον κ. Παπαστεργίου, την κα Ζαχαράκη, τον κ. Πιερρακάκη, την κα Αγαπηδάκη και τον κ. Βαρτζόπουλο», είναι η πρόταση για τη θέσπιση ηλικιακού ορίου στα 15 έτη όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Διευκρίνισε ότι «μας ενδιαφέρει να παίρνουμε μέτρα που θα είναι εφαρμόσιμα», ενώ αναφέρθηκε και σε μια εφαρμογή που μπορεί να εγκατασταθεί στα κινητά των γονιών και των παιδιών, το λεγόμενο "parental control".
Όσον αφορά τον ψηφιακό κόσμο, σημείωσε πως «δεν πρέπει να δαιμονοποιήσουμε την τεχνολογία» και πρόσθεσε ότι «πολλά άλλα κράτη είναι σε διαδικασία μελέτης και αξιολόγησης των μέτρων», φέρνοντας και το παράδειγμα της Αυστραλίας.
Κατάτον ίδιο, το πρόβλημα είναι ότι «δεν υπάρχει ένας έγκυρος μηχανισμός επαλήθευσης ηλικίας των χρηστών».
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον κ.Σκέρτσο, πρέπει να υπάρξει συνεργασία μαζί με τις εταιρείες τεχνολογίας και τις πλατφόρμες με τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και με τους γονείς. Με άλλα λόγια, «το κράτος δεν μπορεί μόνο του», ανέφερε και επικαλέσθηκε τον όρο - κλειδί "υπεύθυνη χρήση".
Μαλιστα, επικαλέσθηκε μελέτες, οι οποίες καταδεικνύουν ότι «ειδικά στις νεότερες ηλικίες, στην εφηβεία, προκύπτει κατάθλιψη από την παρατεταμένη χρήση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, διάσπαση προσοχής, αδυναμία συγκέντρωσης στα μαθήματα».

Αλκοόλ και ανήλικοι

Στο άλλο μεγάλο ζήτημα, αλκοόλ και ανήλικοι, ο υπουργός Επικρατείας εξήγησε τις αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο.
Όπως είπε, η Ελληνική Αστυνομία καθίσταται, εν πρώτοις, το βασικό ελεγκτικό όργανο για την παράνομη διάθεση αλκοόλ σε ανηλίκους, «θα αυστηροποιηθούν οι κυρώσεις», εν προκειμένω στην πρώτη παράβαση θα αφαιρείται η άδεια καταστήματος για πέντε ημέρες, στη δεύτερη παράβαση για20 ημέρες στην τρίτη, για πάντα.
Πρόσθεσε πως οι διατάξεις αυτές θα έλθουν για ψήφιση στις αρχές του νέου χρόνου.
«Η πολιτεία πρέπει να έχει συνεκτικό πλαίσιο ελέγχου, κυρώσεων, απαγορεύσεων -σήμερα δεν ισχύει αυτό. Γι' αυτό προκύπτουν όλες αυτές οι "τρύπες" ως προς τη νομιμότητα», δήλωσε και συμπλήρωσε πως «έχουμε εντοπίσει τα "παραθυράκια", θα τα κλείσουμε όλα, το ζητούμενο είναι η προστασία της ανηλικότητας».

Κράνος

Σχετικά με το θέμα της χρήσης κράνους από τους δικυκλιστές, ανέφερε πως ως γενική αρχή «μας απασχολεί πάρα πολύ το ζήτημα της οδικής ασφάλειας» και επικαλέσθηκε το νέο σύστημα επιτήρησης τροχαίων παραβάσεων μέσω καμερών από το 2025, καθώς πάνω από 1.700 κάμερες θα παρακολουθούν την κίνηση στην Αττική σε πρώτη φάση.
Ο ίδιος εστίασε επίσης σε τουλάχιστον 10 παραβάσεις που «συνδέονται με τα επικίνδυνα ατυχήματα και σε απώλεια ζωής. Είμαστε πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στην απώλεια ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο, κοντά στις 600 - 650 ζωές χάνονται κάθε χρόνο στο δρόμο λόγω της ανεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς, αλλά και των πλημμελών ελέγχων».
«Τον τελευταίο χρόνο έχουν αυξηθεί κατά 40% οι έλεγχοι της τροχαίας (αλλά) δεν επαρκούν οι ανθρώπινοι πόροι. Η ψηφιακή τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε πολύ πιο αποτελεσματική επιτήρηση στους δρόμους», συμπλήρωσε.
Με αφορμή την πρωτοβουλία των βενζινοπωλών να μην πωλούν σε δικυκλιστές που δεν φορούν κράνος, έκανε λόγο για μια «πολύ καλή ιδέα του υπουργού Υγείας, 'Αδ.Γεωργιάδη, ότι χρειάζεται και μια κινηματική προσπάθεια από την πλευρά της πολιτείας, των βενζινοπωλών και των υπεύθυνων οδηγών. Η νούμερο ένα αιτία θανάτων στους ελληνικούς δρόμους είναι ότι οι οδηγοί των δικύκλων δεν φορούν κράνη» και «σε μια πρώτη συζήτηση με νομικούς διαπιστώθηκε ότι θα μπορούσε να νομοθετηθεί η απαγόρευση διάθεσης καυσίμων σε όποιο δεν φορούν κράνος», κατέληξε.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης