Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

Τι πρέπει να γίνει με τους ηλικιωμένους οδηγούς; [blog]

Τι πρέπει να γίνει με τους ηλικιωμένους οδηγούς; [blog]
Η  Ευρωπαϊκή Ένωση εξέτασε την επιβολή υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων για την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης ηλικιωμένων οδηγών. Ωστόσο, το Ευρωκοινοβούλιο απέρριψε την πρόταση, θεωρώντας ότι θα οδηγούσε σε ηλικιακές διακρίσεις
Το πρόσφατο δυστύχημα στο Νέο Ψυχικό, όπου μια 88χρονη οδηγός προκάλεσε θανατηφόρο τροχαίο, άνοιξε ξανά τη συζήτηση γύρω από το αν οι ηλικιωμένοι οδηγοί αποτελούν δημόσιο κίνδυνο.

Αν και κάθε τέτοιο περιστατικό σοκάρει την κοινή γνώμη, η πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκη. Η ηλικία από μόνη της δεν καθορίζει αν κάποιος είναι επικίνδυνος οδηγός, ενώ τα στατιστικά δεδομένα δείχνουν ότι οι νεότεροι οδηγοί -τόσο λόγω εμπειρίας, όσο και λόγω απερισκεψίας- είναι πολύ πιο επιρρεπείς σε ατυχήματα λόγω ριψοκίνδυνης συμπεριφοράς. Η συζήτηση αυτή δεν περιορίζεται στην Ελλάδα, αλλά απασχολεί σχεδόν όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Τα τροχαία ατυχήματα με ηλικιωμένους οδηγούς γίνονται γρήγορα πρωτοσέλιδα, ενώ αντίθετα, τα περισσότερα θανατηφόρα περιστατικά που προκαλούνται από νεότερους οδηγούς δεν συσχετίζονται με την ηλικία τους, αλλά με παράγοντες όπως η υπερβολική ταχύτητα, η απρόσεκτη οδήγηση και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών.

Οι ηλικιωμένοι οδηγοί, αν και έχουν μειωμένα αντανακλαστικά και συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, ακοής ή κινητικότητας, αντισταθμίζουν αυτά τα μειονεκτήματα με την εμπειρία τους και την πιο αμυντική τους οδήγηση. Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, οι οδηγοί άνω των 70 ετών τείνουν να είναι πιο προσεκτικοί, να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να αποφεύγουν επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης.

Πριν από έναν χρόνο, η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέτασε την επιβολή υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων για την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης ηλικιωμένων οδηγών. Ωστόσο, το Ευρωκοινοβούλιο απέρριψε την πρόταση, θεωρώντας ότι θα οδηγούσε σε ηλικιακές διακρίσεις.

Έτσι, κάθε χώρα αποφασίζει ξεχωριστά για το αν και πώς θα ελέγχει τους μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς. Αυτό το θέμα όμως αναμένεται να επανέλθει, καθώς η στρατηγική «Vision Zero» της Ε.Ε., που στοχεύει στον μηδενισμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2050, απαιτεί αυστηρότερα μέτρα οδικής ασφάλειας

(διάβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης