
Φορολογικά κίνητρα για δημιουργία αποταμιευτικών λογαριασμών αλλά και είσοδο εταιρειών στο Χ.Α. ζητάει η διοίκηση του συνδέσμου των χρηματιστηριακών εταιρειών
χθεσινό (17/3) δημοσίευμα του ΒΝ, όπου γινόταν αναφορά στη διαβούλευση του νομοσχεδίου για την Κεφαλαιαγορά, από την οποία στα σχόλια, ενώ υπήρχαν αρκετά από πολλούς φορείς, δεν υπήρχαν από το Σύνδεσμο των Χρηματιστηριακών Εταιρειών.
Ο κ. Κυρίτσης μιλώντας στο ΒΝ, είπε πως ο σύνδεσμος έστειλε χθες (7/3) τις προτάσεις του στο υπουργείο Οικονομικών, τις οποίες είχε συμφωνήσει με τα μέλη του και είχε συλλέξει τις προτάσεις τους μερικές μέρες νωρίτερα. Μάλιστα όταν το νομοσχέδιο θα πάει στη Βουλή, ο ΣΜΕΧΑ θα είναι από τους φορείς που θα μιλήσουν στη Βουλή και θα ξεδιπλώσουν τις προτάσεις του.
Το ΒΝ ρώτησε τον κ .Κυρίτση γιατί δεν υπήρξε δημοσιότητα στο σχεδιασμό και γιατί υπάρχει εσωστρέφεια από τον ΣΜΕΧΑ.
Ο κ.Κυρίτσης απάντησε πως ως σύνδεσμος, έχει την τακτική να μην σχολιάζει νομοσχέδια στη διαβούλευση και να καταθέτει επίσημα τις προτάσεις του, ενώ όπως ανέφερε είχε γίνει και συνάντηση με τον κ.Χατζηδάκη αλλά και παλαιότερα είχε συμμετάσχει σε επιτροπή για την αναβάθμιση της Κεφαλαιαγοράς και είχε καταλήξει σε αξιόλογες προτάσεις.
Ίσως το θέμα της δημοσιότητας θα πρέπει να το δουλέψει περισσότερο ο ΣΜΕΧΑ.
Σε ό,τι αφορά τις προτάσεις στην επιστολή προς τον υπουργό Οικονομικών ο ΣΜΕΧΑ (Σύνδεσμος Μελών Χρηματιστηρίων Αθηνών) πως «απαιτείται ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης Στρατηγικής για την Ανάπτυξη και Ενίσχυση της Ελληνικής Κεφαλαιαγοράς, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες της αγοράς και της οικονομίας, τους καταλυτικούς παράγοντες προόδου και τους τρόπους άρσης διαχρονικών εμποδίων και τη σημερινή συγκυρία.
Όσον αφορά τα προτεινόμενα μέτρα για την ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς τα οποία αποτυπώνονται στο Σχέδιο νόμου, ο ΣΜΕΧΑ θεωρεί ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και απηχούν τις απόψεις που έχει εκφράσει ο Σύνδεσμος τα προηγούμενα έτη, στο πλαίσιο αντίστοιχων διαβουλεύσεων.
Προτείνεται:
Το προαναφερόμενο κίνητρο θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην δημιουργία επιπλέον φορολογικών εσόδων που θα ξεπεράσουν κατά πολύ τις όποιες απώλειες από την παροχή του φορολογικού κινήτρου. Εκτιμάται ότι, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του προγράμματος θα υπάρξουν αυξημένα φορολογικά έσοδα λόγω αυξημένων χρηματιστηριακών συναλλαγών (φόρος συναλλαγών), αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου εταιρειών-στόχων (φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίου), ανάπτυξης των δραστηριοτήτων των εταιρειών-στόχων αλλά και των επαγγελματιών διαχειριστών (φόρος μισθωτών υπηρεσιών, φόρος επιχειρηματικής δραστηριότητας κλπ.).
Πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε να αμβλυνθούν να αντιμετωπιστούν τα εμπόδια και οι δυσκολίες που αποτρέπουν μια εταιρία από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο και να υποστηριχθούν οι εταιρίες προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ως εισηγμένες.
Προτείνεται:
• Παροχή φορολογικών κινήτρων προς μεγάλες ΑΕ, μέσω μείωσης του φορολογικού συντελεστή εισοδήματος, που δραστηριοποιούνται σε κλάδους στους οποίους η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα και έχουν κρίσιμη σημασία για την ανάπτυξη, για την άντληση κεφαλαίων μέσω της εισαγωγής των μετοχών τους στο Χ.Α. Αντίστοιχο μέτρο είχε υιοθετηθεί στο τέλος της δεκαετίας του 90, και είχε τεράστια απήχηση στον αριθμό των ενδιαφερόμενων εταιριών για εισαγωγή στο ΧΑ.
• Παροχή φορολογικών κινήτρων σε όλες τις εισηγμένες εταιρίες για μερική πληρωμή των εργαζομένων τους μέσω μετοχών (Stock options). Στην περίπτωση αυτή, θα μπορούσε η αξία των μετοχών που διατίθενται στους εργαζόμενους ως αμοιβή με προγράμματα Stock options, να εκπίπτει από τη φορολογητέα ύλη της επιχείρησης.
Επίσης, στις Συναλλαγές επί Ελληνικών Κρατικών Ομολόγων, ο ΣΜΕΧΑ προτείνει να μπορούν να γίνουν και μέσα από το ΟΑΣΗΣ, ώστε να μη γίνονται συναλλαγές μόνο από τις τράπεζες αλλά και από τις χρηματιστηριακές.
Για το mystery shopping αναφέρει πως δεν πρέπει ο έλεγχος να καταλήξει σε βεβαίωση προστίμων στους Εποπτευόμενους, καθώς και τα στοιχεία, οι πληροφορίες και τα έγγραφα που θα συλλέγει, θα πρέπει να περιορίζονται αυστηρά για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των εποπτευομένων οντοτήτων.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Τις προτάσεις του ΣΜΕΧΑ εξέθεσε στο ΒΝ ο πρόεδρος του συνδέσμου, Σπύρος Κυρίτσης, με αφορμή Ο κ. Κυρίτσης μιλώντας στο ΒΝ, είπε πως ο σύνδεσμος έστειλε χθες (7/3) τις προτάσεις του στο υπουργείο Οικονομικών, τις οποίες είχε συμφωνήσει με τα μέλη του και είχε συλλέξει τις προτάσεις τους μερικές μέρες νωρίτερα. Μάλιστα όταν το νομοσχέδιο θα πάει στη Βουλή, ο ΣΜΕΧΑ θα είναι από τους φορείς που θα μιλήσουν στη Βουλή και θα ξεδιπλώσουν τις προτάσεις του.
Το ΒΝ ρώτησε τον κ .Κυρίτση γιατί δεν υπήρξε δημοσιότητα στο σχεδιασμό και γιατί υπάρχει εσωστρέφεια από τον ΣΜΕΧΑ.
Ο κ.Κυρίτσης απάντησε πως ως σύνδεσμος, έχει την τακτική να μην σχολιάζει νομοσχέδια στη διαβούλευση και να καταθέτει επίσημα τις προτάσεις του, ενώ όπως ανέφερε είχε γίνει και συνάντηση με τον κ.Χατζηδάκη αλλά και παλαιότερα είχε συμμετάσχει σε επιτροπή για την αναβάθμιση της Κεφαλαιαγοράς και είχε καταλήξει σε αξιόλογες προτάσεις.
Ίσως το θέμα της δημοσιότητας θα πρέπει να το δουλέψει περισσότερο ο ΣΜΕΧΑ.
Σε ό,τι αφορά τις προτάσεις στην επιστολή προς τον υπουργό Οικονομικών ο ΣΜΕΧΑ (Σύνδεσμος Μελών Χρηματιστηρίων Αθηνών) πως «απαιτείται ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης Στρατηγικής για την Ανάπτυξη και Ενίσχυση της Ελληνικής Κεφαλαιαγοράς, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες της αγοράς και της οικονομίας, τους καταλυτικούς παράγοντες προόδου και τους τρόπους άρσης διαχρονικών εμποδίων και τη σημερινή συγκυρία.
Όσον αφορά τα προτεινόμενα μέτρα για την ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς τα οποία αποτυπώνονται στο Σχέδιο νόμου, ο ΣΜΕΧΑ θεωρεί ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και απηχούν τις απόψεις που έχει εκφράσει ο Σύνδεσμος τα προηγούμενα έτη, στο πλαίσιο αντίστοιχων διαβουλεύσεων.
Προτείνεται:
- Φορολογικά κίνητρα φυσικών προσώπων προς μακροπρόθεσμη επένδυση Προτείνεται η επέκταση του μέτρου που περιλαμβάνεται στο άρθρο 27 του Σχεδίου Νόμου και στις εταιρείες που είναι εισηγμένες στην Οργανωμένη Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Το προαναφερόμενο κίνητρο θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην δημιουργία επιπλέον φορολογικών εσόδων που θα ξεπεράσουν κατά πολύ τις όποιες απώλειες από την παροχή του φορολογικού κινήτρου. Εκτιμάται ότι, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του προγράμματος θα υπάρξουν αυξημένα φορολογικά έσοδα λόγω αυξημένων χρηματιστηριακών συναλλαγών (φόρος συναλλαγών), αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου εταιρειών-στόχων (φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίου), ανάπτυξης των δραστηριοτήτων των εταιρειών-στόχων αλλά και των επαγγελματιών διαχειριστών (φόρος μισθωτών υπηρεσιών, φόρος επιχειρηματικής δραστηριότητας κλπ.).
- IPOs Μεγάλων Εταιρειών: Είναι κρίσιμο για την Ελληνική οικονομία οι μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες να εισάγονται στο Χρηματιστήριο, καθώς αυτό τις καθιστά πιο ανταγωνιστικές και συγχρόνως, είναι απαραίτητο για το μέγεθος, το βάθος, τη ρευστότητα και εν τέλει, την ελκυστικότητα της αγοράς. Περαιτέρω, οι εταιρίες αυτές παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους Διεθνείς επενδυτές και θα μπορούσαν να απορροφήσουν σημαντικές επενδύσεις από το εξωτερικό. Είναι γεγονός ότι, στο σημερινό περιβάλλον πολύ χαμηλού κόστους δανεισμού και μεγάλης διαθεσιμότητας κεφαλαίων μέσω των Private equity funds, οι εταιρίες δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον για την εισαγωγή τους σε χρηματιστήριο. Επιπροσθέτως, υπάρχει η αίσθηση ότι οι υποχρεώσεις μιας εισηγμένης εταιρίας (χρηματοοικονομική και μη ενημέρωση, εταιρική διακυβέρνηση, SRDII κλπ.) μπορεί να είναι «βαριές» και το σχετικό κόστος δυσανάλογα υψηλό, ανεξαρτήτως αν στην πορεία, μπορεί να επιφέρουν σημαντικά οφέλη για την ίδια την εταιρία και την οικονομία συνολικά.
Πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε να αμβλυνθούν να αντιμετωπιστούν τα εμπόδια και οι δυσκολίες που αποτρέπουν μια εταιρία από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο και να υποστηριχθούν οι εταιρίες προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ως εισηγμένες.
Προτείνεται:
• Παροχή φορολογικών κινήτρων προς μεγάλες ΑΕ, μέσω μείωσης του φορολογικού συντελεστή εισοδήματος, που δραστηριοποιούνται σε κλάδους στους οποίους η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα και έχουν κρίσιμη σημασία για την ανάπτυξη, για την άντληση κεφαλαίων μέσω της εισαγωγής των μετοχών τους στο Χ.Α. Αντίστοιχο μέτρο είχε υιοθετηθεί στο τέλος της δεκαετίας του 90, και είχε τεράστια απήχηση στον αριθμό των ενδιαφερόμενων εταιριών για εισαγωγή στο ΧΑ.
• Παροχή φορολογικών κινήτρων σε όλες τις εισηγμένες εταιρίες για μερική πληρωμή των εργαζομένων τους μέσω μετοχών (Stock options). Στην περίπτωση αυτή, θα μπορούσε η αξία των μετοχών που διατίθενται στους εργαζόμενους ως αμοιβή με προγράμματα Stock options, να εκπίπτει από τη φορολογητέα ύλη της επιχείρησης.
Επίσης, στις Συναλλαγές επί Ελληνικών Κρατικών Ομολόγων, ο ΣΜΕΧΑ προτείνει να μπορούν να γίνουν και μέσα από το ΟΑΣΗΣ, ώστε να μη γίνονται συναλλαγές μόνο από τις τράπεζες αλλά και από τις χρηματιστηριακές.
Για το mystery shopping αναφέρει πως δεν πρέπει ο έλεγχος να καταλήξει σε βεβαίωση προστίμων στους Εποπτευόμενους, καθώς και τα στοιχεία, οι πληροφορίες και τα έγγραφα που θα συλλέγει, θα πρέπει να περιορίζονται αυστηρά για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των εποπτευομένων οντοτήτων.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών