Τελευταία Νέα
Chania
Διεθνή

HΠΑ: Ραγδαία πτώση στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Μάρτιο 2025

HΠΑ: Ραγδαία πτώση στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Μάρτιο 2025
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώθηκε για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον Μάρτιο
Άλλη μια μέρα, άλλη μια μέτρηση καταναλωτικού κλίματος που απογοητεύει...
Ο κύριος δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης του Conference Board υποχώρησε από το 100,1 (με ανοδική αναθεώρηση) στο 92,9 (κάτω από τις εκτιμήσεις για 94,0).
Η εικόνα δεν ήταν ενθαρρυντική, καθώς ο δείκτης προσδοκιών για τους επόμενους έξι μήνες σημείωσε πτώση σχεδόν 10 μονάδων, φτάνοντας στις 65,2 —το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 ετών— ενώ ο δείκτης παρούσας κατάστασης μειώθηκε πιο ήπια.
«Η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώθηκε για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον Μάρτιο, υποχωρώντας κάτω από το σχετικά στενό εύρος στο οποίο κινούνταν από το 2022», δήλωσε η Stephanie Guichard, Ανώτερη Οικονομολόγος, Global Indicators του Conference Board.
«Από τα πέντε συστατικά του δείκτη, μόνο η εκτίμηση των καταναλωτών για τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς εργασίας βελτιώθηκε, και αυτό ελαφρώς.
Οι απόψεις για τις τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες εξασθένησαν και πλησίασαν τη ζώνη της ουδετερότητας.
Οι προσδοκίες των καταναλωτών ήταν ιδιαίτερα απαισιόδοξες, με την απαισιοδοξία για τις μελλοντικές επιχειρηματικές συνθήκες να βαθαίνει και την εμπιστοσύνη για τις μελλοντικές προοπτικές απασχόλησης να υποχωρεί στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 ετών.
Παράλληλα, η αισιοδοξία των καταναλωτών για το μελλοντικό τους εισόδημα, που τους τελευταίους μήνες παρέμενε ισχυρή, εξαφανίστηκε σε μεγάλο βαθμό, υποδηλώνοντας ότι οι ανησυχίες για την οικονομία και την αγορά εργασίας έχουν αρχίσει να επηρεάζουν την προσωπική τους εκτίμηση για την οικονομική τους κατάσταση.»
Οι συνθήκες στην αγορά εργασίας σταθεροποιήθηκαν ελαφρώς από την πρόσφατη καθοδική τους τάση...
Πιθανότατα λόγω της πρόσφατης μεταβλητότητας στις αγορές, οι καταναλωτές έγιναν για πρώτη φορά απαισιόδοξοι σχετικά με το χρηματιστήριο από το τέλος του 2023.
Τον Μάρτιο, μόλις το 37,4% των καταναλωτών ανέμενε αύξηση των τιμών των μετοχών τον επόμενο χρόνο — μια μείωση σχεδόν 10 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τον Φεβρουάριο και 20 ποσοστιαίων μονάδων από το υψηλό του Νοεμβρίου 2024.
Αντίθετα, το 44,5% προέβλεπε πτώση των τιμών των μετοχών (αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων από τον Φεβρουάριο και πάνω από 22 ποσοστιαίες μονάδες από τον Νοέμβριο 2024).
Εν τω μεταξύ, οι μέσες προσδοκίες για τον πληθωρισμό τους επόμενους 12 μήνες αυξήθηκαν ξανά —από 5,8% τον Φεβρουάριο σε 6,2% τον Μάρτιο— καθώς οι καταναλωτές παρέμειναν ανήσυχοι για τις υψηλές τιμές βασικών ειδών νοικοκυριού, όπως τα αυγά, καθώς και για τον αντίκτυπο των δασμών... αν και η αύξηση ήταν μικρότερη σε σύγκριση με τα δεδομένα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Τέλος, σημειώθηκε ότι η πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Μάρτιο οφειλόταν κυρίως σε καταναλωτές άνω των 55 ετών και, σε μικρότερο βαθμό, σε όσους βρίσκονται μεταξύ 35 και 55 ετών.
Αντίθετα, η εμπιστοσύνη αυξήθηκε ελαφρώς στους καταναλωτές κάτω των 35 ετών, καθώς η βελτίωση στην εκτίμηση της παρούσας κατάστασης υπερίσχυσε των πιο απαισιόδοξων προσδοκιών τους.
Η μείωση της εμπιστοσύνης ήταν επίσης γενικευμένη σε όλες τις εισοδηματικές κατηγορίες, με μοναδική εξαίρεση τα νοικοκυριά που κερδίζουν πάνω από 125.000 δολάρια ετησίως.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης