
«Έχουμε πάνω από 35.000 διορισμούς, κάνοντας πράξη τη δέσμευση της Κυβέρνησης. Έχουμε περισσότερους διορισμούς, περισσότερους μόνιμους άξιους εκπαιδευτικούς», ανέφερε η Σ. Ζαχαράκη
Άμεσα στην επιλογή Προϊσταμένων Εκπαιδευτικών Θεμάτων θα προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ενώ προχωρά και στην πρόσθετη χρηματοδότηση 3 εκατ. ευρώ για την διάθεση νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, κατά τη συνάντηση εργασίας με τους Διευθυντές και Διευθύντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο θα προχωρήσει άμεσα στην επιλογή Προϊσταμένων Εκπαιδευτικών Θεμάτων, ενώ έχει δώσει ήδη εντολή για να προχωρήσει η προμήθεια σταθερού ηλεκτρονικού εξοπλισμού για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από την Υπουργό στον καλύτερο και έγκαιρο προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς.
«Σας εμπιστεύομαι, έχουμε περάσει μαζί τα δύσκολα της πανδημίας» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Ζαχαράκη υπογραμμίζοντας ότι «είναι η κρίσιμη στιγμή να κάνουμε τον σωστό προγραμματισμό, να έχουμε την όσο το δυνατόν, καλύτερη εικόνα των κενών και να προετοιμαστούμε για την επόμενη χρονιά», ανέφερε η κα Ζαχαράκη.
Μείωση διδακτικής ύλης
Ακόμη, η υπουργός προανήγγειλε τη μείωση της διδακτική ύλης.
Επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι «ήδη υπάρχει μια πρωτοβουλία από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ώστε να έχουμε μια πρόταση μείωσης. Όχι προφανώς άκριτα, αλλά μετά από ουσιαστική έρευνα. Πρέπει να κάνουμε αυτή την επιλογή για να μπορούν τα παιδιά να αντιλαμβάνονται και να αφομοιώνουν πολύ καλύτερα την διδακτέα ύλη».

Προβλήματα και προτάσεις
Η κα Ζαχαράκη κατά τη συνάντησή της με τους ΔΠΕ και ΔΔΕ αφού άκουσε τα θέματα που τέθηκαν, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά, καθώς και τις προτάσεις τους, ενώ υπογράμμισε το σεβασμό και την αμέριστη εμπιστοσύνη της προς το θεσμό των Διευθυντών Εκπαίδευσης, εκφράζοντας την πεποίθησή της ότι θα επιτελέσουν το έργο τους με αφοσίωση και ευσυνειδησία, έχοντας πλήρη επίγνωση του κρίσιμου ρόλου τους ως θεμελιώδεις κρίκοι σε μια αλυσίδα που διασφαλίζει την ποιοτική διαφορά στην εκπαίδευση.
«Θέλουμε να ξέρετε ότι δεν είστε μόνοι σας σε ένα γραφείο» δήλωσε χαρακτηριστικά η Υπουργός στους Δ/ντές Εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι «το Υπουργείο κι εγώ είμαστε δίπλα σας αναγνωρίζοντας την αποστολή σας. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη επίλυσης παλαιών προβλημάτων και αντιμετώπισης των σύγχρονων προκλήσεων».
Ως προς το ζήτημα που αφορά στη διαμόρφωση του χάρτη των σχολείων και στην ορθολογική κατανομή του μαθητικού δυναμικού, η Σοφία Ζαχαράκη, αναγνώρισε ότι είναι συνεχώς επίκαιρο και ότι το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας ενδέχεται να επιδεινώσει την παρούσα κατάσταση αυξάνοντας τις πιέσεις από τις τοπικές κοινωνίες. Τόνισε, όμως, ότι το στοίχημα της έγκαιρης οργάνωσης της νέας σχολικής χρονιάς πρέπει να αντιμετωπιστεί με γνώμονα την εφαρμογή της νομοθεσίας, με λελογισμένες επιλογές και έναν ρεαλιστικό χρονοπρογραμματισμό.
Για αξιολόγηση
Το θέμα της απλοποίησης της γραφειοκρατίας και των διαδικασιών, ιδιαίτερα στην αξιολόγηση, τέθηκε και από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, όπως είχε συμβεί και στη συνάντηση με τους Επόπτες και Περιφερειακούς Επόπτες.
Η Υπουργός διαβεβαίωσε ότι γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε η αξιολόγηση να γίνει πιο γρήγορη και ευέλικτη παραμένοντας, όμως, ουσιαστική και προσανατολισμένη στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
«Πιστεύουμε στην αξιολόγηση διότι πιστεύουμε στις δυνάμεις μας» υπογράμμισε χαρακτηριστικά και συνέχισε «το λέω στον εκπαιδευτικό και στο άξιο στέλεχος της εκπαίδευσης. Μπορούμε να τα καταφέρουμε και σίγουρα κάποια άνθρωποι, χρειάζονται, αυτή τη στιγμή, την επιμόρφωση».
Ακόμη, η υπουργός αναφέρθηκε στους μόνιμους διορισμούς, επισημαίνοντας ότι «έχουμε πάνω από 35.000 διορισμούς, κάνοντας πράξη τη δέσμευση της Κυβέρνησης. Έχουμε περισσότερους διορισμούς, περισσότερους μόνιμους άξιους εκπαιδευτικούς».
Η κα Ζαχαράκη αναγνώρισε την ευρεία ποικιλία δράσεων, σχολικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων που διαχειρίζονται οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τη συνεργασία τους με την τοπική κοινωνία και τους δήμους, καθώς και την υλοποίηση ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων, τα οποία συνιστούν σημαντικό έργο για την εξωστρέφεια των σχολείων μας. Παράλληλα, αναγνώρισε τις σύγχρονες προκλήσεις, όπως θέματα ενδοσχολικής βίας, εθισμού, σωστής χρήσης κινητού και ηλετρονικών μέσων, τα οποία είναι σημαντικό να αντιμετωπίζονται από σχολεία, στελέχη και εκπαιδευτικούς με κατάλληλη επιμόρφωση.
Η Υπουργός επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι οι νέοι θεσμικοί ρόλοι των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Εποπτών και Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας διαμορφώνουν ένα πιο σύνθετο τοπίο συνεργασιών, το οποίο απαιτεί σαφή περιγραφή ρόλων και την καταγραφή τους σε ένα επικαιροποιημένο και ολοκληρωμένο καθηκοντολόγιο, ώστε να διασαφηνιστούν οι ρόλοι και να απαλείφονται τυχόν αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων.
Κατά τη συνάντηση εργασίας, αναδείχθηκε από τους Διεθυντές Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης ως μείζον ζήτημα η υποστελέχωση και η έλλειψη χρηματοδότησης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Η Υπουργός δεσμεύτηκε να αποκωδικοποιήσει τα αιτήματα και να εξετάσει προσεκτικά τα θέματα διοικητικής και οικονομικής φύσεως με βάση την κοινή παραδοχή ότι οι πιστώσεις είναι συγκεκριμένες.
Ακολούθησε συζήτηση των εκπροσώπων των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι ανέλυσαν σημαντικά θέματα από το πολυσχιδές έργο των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
www.bankingnews.gr
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, κατά τη συνάντηση εργασίας με τους Διευθυντές και Διευθύντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο θα προχωρήσει άμεσα στην επιλογή Προϊσταμένων Εκπαιδευτικών Θεμάτων, ενώ έχει δώσει ήδη εντολή για να προχωρήσει η προμήθεια σταθερού ηλεκτρονικού εξοπλισμού για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από την Υπουργό στον καλύτερο και έγκαιρο προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς.
«Σας εμπιστεύομαι, έχουμε περάσει μαζί τα δύσκολα της πανδημίας» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Ζαχαράκη υπογραμμίζοντας ότι «είναι η κρίσιμη στιγμή να κάνουμε τον σωστό προγραμματισμό, να έχουμε την όσο το δυνατόν, καλύτερη εικόνα των κενών και να προετοιμαστούμε για την επόμενη χρονιά», ανέφερε η κα Ζαχαράκη.
Μείωση διδακτικής ύλης
Ακόμη, η υπουργός προανήγγειλε τη μείωση της διδακτική ύλης.
Επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι «ήδη υπάρχει μια πρωτοβουλία από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ώστε να έχουμε μια πρόταση μείωσης. Όχι προφανώς άκριτα, αλλά μετά από ουσιαστική έρευνα. Πρέπει να κάνουμε αυτή την επιλογή για να μπορούν τα παιδιά να αντιλαμβάνονται και να αφομοιώνουν πολύ καλύτερα την διδακτέα ύλη».
Προβλήματα και προτάσεις
Η κα Ζαχαράκη κατά τη συνάντησή της με τους ΔΠΕ και ΔΔΕ αφού άκουσε τα θέματα που τέθηκαν, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά, καθώς και τις προτάσεις τους, ενώ υπογράμμισε το σεβασμό και την αμέριστη εμπιστοσύνη της προς το θεσμό των Διευθυντών Εκπαίδευσης, εκφράζοντας την πεποίθησή της ότι θα επιτελέσουν το έργο τους με αφοσίωση και ευσυνειδησία, έχοντας πλήρη επίγνωση του κρίσιμου ρόλου τους ως θεμελιώδεις κρίκοι σε μια αλυσίδα που διασφαλίζει την ποιοτική διαφορά στην εκπαίδευση.
«Θέλουμε να ξέρετε ότι δεν είστε μόνοι σας σε ένα γραφείο» δήλωσε χαρακτηριστικά η Υπουργός στους Δ/ντές Εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι «το Υπουργείο κι εγώ είμαστε δίπλα σας αναγνωρίζοντας την αποστολή σας. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη επίλυσης παλαιών προβλημάτων και αντιμετώπισης των σύγχρονων προκλήσεων».
Ως προς το ζήτημα που αφορά στη διαμόρφωση του χάρτη των σχολείων και στην ορθολογική κατανομή του μαθητικού δυναμικού, η Σοφία Ζαχαράκη, αναγνώρισε ότι είναι συνεχώς επίκαιρο και ότι το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας ενδέχεται να επιδεινώσει την παρούσα κατάσταση αυξάνοντας τις πιέσεις από τις τοπικές κοινωνίες. Τόνισε, όμως, ότι το στοίχημα της έγκαιρης οργάνωσης της νέας σχολικής χρονιάς πρέπει να αντιμετωπιστεί με γνώμονα την εφαρμογή της νομοθεσίας, με λελογισμένες επιλογές και έναν ρεαλιστικό χρονοπρογραμματισμό.
Για αξιολόγηση
Το θέμα της απλοποίησης της γραφειοκρατίας και των διαδικασιών, ιδιαίτερα στην αξιολόγηση, τέθηκε και από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, όπως είχε συμβεί και στη συνάντηση με τους Επόπτες και Περιφερειακούς Επόπτες.
Η Υπουργός διαβεβαίωσε ότι γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε η αξιολόγηση να γίνει πιο γρήγορη και ευέλικτη παραμένοντας, όμως, ουσιαστική και προσανατολισμένη στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
«Πιστεύουμε στην αξιολόγηση διότι πιστεύουμε στις δυνάμεις μας» υπογράμμισε χαρακτηριστικά και συνέχισε «το λέω στον εκπαιδευτικό και στο άξιο στέλεχος της εκπαίδευσης. Μπορούμε να τα καταφέρουμε και σίγουρα κάποια άνθρωποι, χρειάζονται, αυτή τη στιγμή, την επιμόρφωση».
Ακόμη, η υπουργός αναφέρθηκε στους μόνιμους διορισμούς, επισημαίνοντας ότι «έχουμε πάνω από 35.000 διορισμούς, κάνοντας πράξη τη δέσμευση της Κυβέρνησης. Έχουμε περισσότερους διορισμούς, περισσότερους μόνιμους άξιους εκπαιδευτικούς».
Η κα Ζαχαράκη αναγνώρισε την ευρεία ποικιλία δράσεων, σχολικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων που διαχειρίζονται οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τη συνεργασία τους με την τοπική κοινωνία και τους δήμους, καθώς και την υλοποίηση ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων, τα οποία συνιστούν σημαντικό έργο για την εξωστρέφεια των σχολείων μας. Παράλληλα, αναγνώρισε τις σύγχρονες προκλήσεις, όπως θέματα ενδοσχολικής βίας, εθισμού, σωστής χρήσης κινητού και ηλετρονικών μέσων, τα οποία είναι σημαντικό να αντιμετωπίζονται από σχολεία, στελέχη και εκπαιδευτικούς με κατάλληλη επιμόρφωση.
Η Υπουργός επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι οι νέοι θεσμικοί ρόλοι των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Εποπτών και Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας διαμορφώνουν ένα πιο σύνθετο τοπίο συνεργασιών, το οποίο απαιτεί σαφή περιγραφή ρόλων και την καταγραφή τους σε ένα επικαιροποιημένο και ολοκληρωμένο καθηκοντολόγιο, ώστε να διασαφηνιστούν οι ρόλοι και να απαλείφονται τυχόν αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων.
Κατά τη συνάντηση εργασίας, αναδείχθηκε από τους Διεθυντές Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης ως μείζον ζήτημα η υποστελέχωση και η έλλειψη χρηματοδότησης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Η Υπουργός δεσμεύτηκε να αποκωδικοποιήσει τα αιτήματα και να εξετάσει προσεκτικά τα θέματα διοικητικής και οικονομικής φύσεως με βάση την κοινή παραδοχή ότι οι πιστώσεις είναι συγκεκριμένες.
Ακολούθησε συζήτηση των εκπροσώπων των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι ανέλυσαν σημαντικά θέματα από το πολυσχιδές έργο των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών