
Κατά τη διάρκεια της μελέτης, το αεροσκάφος πραγματοποίησε πολλαπλές ελεγχόμενες πτήσεις γύρω από το ραντάρ σε διαφορετικές αποστάσεις και υψόμετρα για να καθορίσει πρακτικά δεδομένα
Μετά από μήνες έχει ανοίξει ξανά η συζήτηση γύρω από τις δυνατότητες του S-200 στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με δηλώσεις Ουκρανών αξιωματούχων, ένα παλιό σοβιετικό σύστημα S-200 χρησιμοποιήθηκε για αναχαίτιση ρωσικών αεροσκαφών μεγάλης εμβέλειας.
Δυνατότητες S-200VM
Η τεκμηρίωση της 10ης Αντιαεροπορικής Άμυνας Έρευνας Πεδίο Δοκιμών (στρατιωτική μονάδα #03080) θα μας βοηθήσει να μελετήσουμε το ζήτημα των δυνατοτήτων SAM.
Το S-200 χρησιμοποιεί πυραύλους με ημι-ενεργό ραντάρ, οι οποίοι καθοδηγούνται σε έναν στόχο χρησιμοποιώντας τη δέσμη ραντάρ του συστήματος που ανακλάται από αυτόν. Αντίστοιχα, το ραντάρ είναι τα «μάτια» και ο «δείκτης» του συστήματος και είναι βασικό στοιχείο για τον προσδιορισμό των δυνατοτήτων του συστήματος αεράμυνας.
Ανάλογα με το μέγεθος και τη διατομή του ραντάρ του αεροσκάφους, η εμβέλεια ανίχνευσής του θα ποικίλλει.
Όσο μεγαλύτερες αυτές οι παράμετροι, τόσο πιο ορατό θα είναι το αεροσκάφος στα ραντάρ.
Αν μιλάμε για μεγάλα αντικείμενα με μεγάλη αντίθεση με ραντάρ, όπως τα ρωσικά A-50 που είναι γνωστό ότι πέφτουν ξαφνικά, θα είναι χρήσιμο να μελετήσουμε πρακτική έρευνα από τη στρατιωτική μονάδα #03080.
Το 1983, αυτή η στρατιωτική μονάδα πραγματοποίησε την «Αξιολόγηση των χαρακτηριστικών των συστημάτων αεράμυνας S-200V κατά την εργασία με αεροσκάφη Il-76 και An-26».
Κατά τη διάρκεια της μελέτης, το αεροσκάφος πραγματοποίησε πολλαπλές ελεγχόμενες πτήσεις γύρω από το ραντάρ σε διαφορετικές αποστάσεις και υψόμετρα για να καθορίσει πρακτικά δεδομένα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών, βγήκε το συμπέρασμα ότι η μέση εμβέλεια σταθερής αυτόματης παρακολούθησης ενός αεροσκάφους Il-76 που πετούσε σε ύψος 9.000-10.000 μέτρων ήταν 303 χιλιόμετρα.
Ταυτόχρονα, η μέση εμβέλεια έκδοσης «εξουσιοδότησης εκτόξευσης» στο αεροσκάφος ήταν 247,3 km.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η παράμετρος «εμβέλειας» υπολογίστηκε κατά μέσο όρο, επειδή η τιμή της διατομής του ραντάρ του αεροσκάφους, που είναι το κλειδί, ποικίλλει ανάλογα με τη γωνία στην οποία βρίσκεται το αεροσκάφος σε σχέση με το ραντάρ.

Δυνατότητα πυραύλων 5V28
Εφόσον το ραντάρ μπορεί να αντικατασταθεί, το τελικό δυναμικό του αντιαεροπορικού συστήματος καθορίζεται από τον πύραυλο του.
Το S-200VM χρησιμοποιεί έναν πύραυλο αναχαίτισης 5V28, γνωστό και ως δείκτης νεκρών V-880.
Τον Νοέμβριο του 1986, η στρατιωτική μονάδα #03080 διεξήγαγε πιλοτικές δοκιμές πυραύλων 5V28 προκειμένου να προσδιορίσει το πραγματικό μέγιστο εύρος χρήσης μάχης.
Ως προσομοιωτής στόχου χρησιμοποιήθηκαν βλήματα MR-9ITs-A, τα οποία αφού έφτασαν σε ορισμένο ύψος, άνοιξαν το αλεξίπτωτο και κατέβηκαν αργά.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με δηλώσεις Ουκρανών αξιωματούχων, ένα παλιό σοβιετικό σύστημα S-200 χρησιμοποιήθηκε για αναχαίτιση ρωσικών αεροσκαφών μεγάλης εμβέλειας.
Δυνατότητες S-200VM
Η τεκμηρίωση της 10ης Αντιαεροπορικής Άμυνας Έρευνας Πεδίο Δοκιμών (στρατιωτική μονάδα #03080) θα μας βοηθήσει να μελετήσουμε το ζήτημα των δυνατοτήτων SAM.
Το S-200 χρησιμοποιεί πυραύλους με ημι-ενεργό ραντάρ, οι οποίοι καθοδηγούνται σε έναν στόχο χρησιμοποιώντας τη δέσμη ραντάρ του συστήματος που ανακλάται από αυτόν. Αντίστοιχα, το ραντάρ είναι τα «μάτια» και ο «δείκτης» του συστήματος και είναι βασικό στοιχείο για τον προσδιορισμό των δυνατοτήτων του συστήματος αεράμυνας.
Ανάλογα με το μέγεθος και τη διατομή του ραντάρ του αεροσκάφους, η εμβέλεια ανίχνευσής του θα ποικίλλει.
Όσο μεγαλύτερες αυτές οι παράμετροι, τόσο πιο ορατό θα είναι το αεροσκάφος στα ραντάρ.
Αν μιλάμε για μεγάλα αντικείμενα με μεγάλη αντίθεση με ραντάρ, όπως τα ρωσικά A-50 που είναι γνωστό ότι πέφτουν ξαφνικά, θα είναι χρήσιμο να μελετήσουμε πρακτική έρευνα από τη στρατιωτική μονάδα #03080.
Το 1983, αυτή η στρατιωτική μονάδα πραγματοποίησε την «Αξιολόγηση των χαρακτηριστικών των συστημάτων αεράμυνας S-200V κατά την εργασία με αεροσκάφη Il-76 και An-26».
Κατά τη διάρκεια της μελέτης, το αεροσκάφος πραγματοποίησε πολλαπλές ελεγχόμενες πτήσεις γύρω από το ραντάρ σε διαφορετικές αποστάσεις και υψόμετρα για να καθορίσει πρακτικά δεδομένα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών, βγήκε το συμπέρασμα ότι η μέση εμβέλεια σταθερής αυτόματης παρακολούθησης ενός αεροσκάφους Il-76 που πετούσε σε ύψος 9.000-10.000 μέτρων ήταν 303 χιλιόμετρα.
Ταυτόχρονα, η μέση εμβέλεια έκδοσης «εξουσιοδότησης εκτόξευσης» στο αεροσκάφος ήταν 247,3 km.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η παράμετρος «εμβέλειας» υπολογίστηκε κατά μέσο όρο, επειδή η τιμή της διατομής του ραντάρ του αεροσκάφους, που είναι το κλειδί, ποικίλλει ανάλογα με τη γωνία στην οποία βρίσκεται το αεροσκάφος σε σχέση με το ραντάρ.

Δυνατότητα πυραύλων 5V28
Εφόσον το ραντάρ μπορεί να αντικατασταθεί, το τελικό δυναμικό του αντιαεροπορικού συστήματος καθορίζεται από τον πύραυλο του.
Το S-200VM χρησιμοποιεί έναν πύραυλο αναχαίτισης 5V28, γνωστό και ως δείκτης νεκρών V-880.
Τον Νοέμβριο του 1986, η στρατιωτική μονάδα #03080 διεξήγαγε πιλοτικές δοκιμές πυραύλων 5V28 προκειμένου να προσδιορίσει το πραγματικό μέγιστο εύρος χρήσης μάχης.
Ως προσομοιωτής στόχου χρησιμοποιήθηκαν βλήματα MR-9ITs-A, τα οποία αφού έφτασαν σε ορισμένο ύψος, άνοιξαν το αλεξίπτωτο και κατέβηκαν αργά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών