Τελευταία Νέα
Διεθνή

UMich: Εκτοξεύθηκαν οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό τον Μάρτιο 2025 – Καταρρέει η καταναλωτική εμπιστοσύνη

UMich: Εκτοξεύθηκαν οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό τον Μάρτιο 2025 – Καταρρέει η καταναλωτική εμπιστοσύνη
Οι Δημοκρατικοί εκτοξεύουν τις προβλέψεις για τον πληθωρισμό
Η ασυμφωνία μεταξύ Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικανών που συμμετέχουν στη δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν (UMich) φτάνει στα άκρα, καθώς τα «σκληρά» δεδομένα δείχνουν ότι ο πληθωρισμός πέφτει πολύ ταχύτερα από το αναμενόμενο – και σίγουρα δεν αποκαλύπτει την υπερπληθωριστική κόλαση που είχε προαναγγείλει ο mainstream Τύπος.
Καταλαβαίνουμε, επίσης, ότι το «Παράθυρο του Όβερτον» έχει ξεχειλώσει όταν ακόμη και ο πρόεδρος της Fed απορρίπτει τα ακραία δεδομένα ως μεροληπτικά και κομματικά κατευθυνόμενα.
Τι φέρνουν, λοιπόν, τα προκαταρκτικά στοιχεία για τον Απρίλιο;
Οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στον επόμενο χρόνο εκτοξεύθηκαν από 5,0% τον προηγούμενο μήνα στο 6,7% αυτόν τον μήνα – το υψηλότερο επίπεδο από το 1981 – και είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας με ασυνήθιστα μεγάλες αυξήσεις 0,5 ποσοστιαίων μονάδων ή και περισσότερο.
Η άνοδος καταγράφηκε και στα τρία πολιτικά στρατόπεδα. Οι μακροπρόθεσμες πληθωριστικές προσδοκίες (5-10 ετών) αυξήθηκαν από 4,1% τον Μάρτιο σε 4,4% τον Απρίλιο, με τους ανεξάρτητους να οδηγούν την άνοδο.
Οι Δημοκρατικοί πρωτοστατούν στις πιο «τρελές» προσδοκίες, προβλέποντας αύξηση τιμών 7,9% για το έτος…
Και οι μακροπρόθεσμες προσδοκίες τους (5-10 ετών) φτάνουν το 5,1%!
Το καταναλωτικό κλίμα υποχώρησε για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, σημειώνοντας πτώση 11% σε σχέση με τον Μάρτιο.
Όπως και τον προηγούμενο μήνα, η πτώση ήταν γενικευμένη και ομόφωνη σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, τα εισοδήματα, τα επίπεδα εκπαίδευσης, τις γεωγραφικές περιοχές και τις πολιτικές παρατάξεις.
Ο προκαταρκτικός δείκτης καταναλωτικού αισθήματος για τον Απρίλιο υποχώρησε κατά 6,2 μονάδες στις 50,8 μονάδες – το χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2022, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.
Οι οικονομολόγοι ανέμεναν πτώση στις 53,8 μονάδες, σύμφωνα με τη μέση πρόβλεψη του Bloomberg, που παρουσίαζε ευρύ φάσμα εκτιμήσεων.
Οι προσδοκίες κατρακύλησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 1980…
Το «καταναλωτικό κλίμα» έχει χάσει πάνω από 30% από τον Δεκέμβριο του 2024, καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για τις εξελίξεις στον εμπορικό πόλεμο, οι οποίες ταλαντεύονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Το ποσοστό των καταναλωτών που αναμένει αύξηση της ανεργίας μέσα στον επόμενο χρόνο αυξήθηκε για πέμπτο συνεχόμενο μήνα και είναι πλέον υπερδιπλάσιο σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2024 – το υψηλότερο από το 2009.
Αναμενόμενα, η εμπορική πολιτική εξακολουθεί να βαραίνει έντονα στη σκέψη των καταναλωτών.
«Οι προσδοκίες για την ανεργία έχουν επιδεινωθεί απότομα τους τελευταίους μήνες, κάτι που ίσως δεν οδηγήσει άμεσα σε μείωση των δαπανών εφόσον οι καταναλωτές δεν αναμένουν ότι θα επηρεαστούν προσωπικά από απολύσεις ή απώλειες εισοδήματος», δήλωσε η Joanne Hsu, διευθύντρια της έρευνας.
«Ωστόσο, το ανησυχητικό είναι ότι πλέον οι καταναλωτές αρχίζουν να ανησυχούν πως θα επηρεαστούν προσωπικά».
Περίπου τα δύο τρίτα των καταναλωτών ανέφεραν αυθόρμητα τους δασμούς κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων, ποσοστό αυξημένο από το 40% τον Φεβρουάριο και Μάρτιο.
Τα στοιχεία των τελευταίων μηνών δείχνουν ότι οι καταναλωτές ίσως να μην αισθανθούν ιδιαίτερη ανακούφιση από την ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα της 9ης Απριλίου, όπου ανακοινώθηκε αναστροφή ορισμένων αυξήσεων δασμών.
Η σύγκριση μεταξύ της πληθωριστικής οπτικής των Δημοκρατικών και των πραγματικών οικονομικών στοιχείων… παραμένει εντυπωσιακή.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης

Chania