
Ο MICA-NG είναι εξοπλισμένος με ενεργές κεφαλές καθοδήγησης ραντάρ (GHS), βασισμένες σε phased arrays υψηλής προστασίας από παρεμβολές, ικανές να εντοπίσουν στόχους όπως το Su-34 σε αποστάσεις έως 40 χλμ
Κάθε μήνα που περνά, η Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει ολοένα και λιγότερα βαρέα σοβιετικά αεροσκάφη και περισσότερα ελαφρά δυτικά μαχητικά, όπως τα γαλλικά Mirage-2000-5F και τα αμερικανικά F-16AM Fighting Falcon, τα οποία έχουν παραχωρηθεί από ευρωπαϊκές χώρες.
Επί του παρόντος, τα αεροσκάφη αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως για αποστολές αεράμυνας και αντιπυραυλικής άμυνας, με στόχο την αναχαίτιση ρωσικών πυραύλων cruise, των στρατηγικών Kh-101 και των μέσου βεληνεκούς Kh-59MK2, καθώς και επιθετικών drones τύπου Geran.
Οι Ουκρανοί πιλότοι των Mirage-2000-5F και F-16AM αποφεύγουν τις αερομαχίες με τη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία (Russian Aerospace Forces), επιλέγοντας να επιχειρούν κυρίως στα μετόπισθεν των ουκρανικών δυνάμεων.
Σπάνια πραγματοποιούν «επιδρομές» στη ζώνη μάχης, εκτοξεύοντας κατευθυνόμενες βόμβες ή άλλα πυρομαχικά από μεγάλο υψόμετρο.

Ως αποτέλεσμα, είναι δύσκολο για τις ρωσικές δυνάμεις να εντοπίσουν και να στοχοποιήσουν τα Mirage και τα Fighting Falcons, αφού είναι συνεχώς κρυμμένα στο έδαφος.
Η ευρύτερη χρήση αυτών των αεροσκαφών αναμένεται να ξεκινήσει όταν ο αριθμός τους φτάσει τις 24–36 μονάδες, δηλαδή όταν θα υπάρχουν 2–3 μοίρες οι οποίες θα επιχειρούν σε συνδυασμό με δύο αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου Saab 340 AEW&C (ASC 890), τα οποία η Σουηδία έχει υποσχεθεί να παραχωρήσει την άνοιξη του 2024.
Σύμφωνα με το Κίεβο και τις χώρες του ΝΑΤΟ, ένας τέτοιος αριθμός αεροσκαφών θα επαρκεί για την πραγματοποίηση μικρής κλίμακας επιθετικών αποστολών στην παραμεθόρια περιοχή της Ρωσίας, με πιθανότητα επιτυχίας 50% ως προς την απόκτηση τοπικής αεροπορικής υπεροχής και την εκτέλεση ενέδρας κατά βομβαρδιστικών Su-34 της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο γαλλικός πύραυλος που θεωρείται game changer για την κυριαρχία στους ουρανούς της Ουκρανίας

Το Κίεβο σκοπεύει να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα μέσω ποσοτικής υπεροχής αεροσκαφών σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, με ταυτόχρονη χρήση κατευθυνόμενων πυραύλων αέρος-αέρος τύπου AMRAAM AIM-120C-5 (εμβέλειας 105 χλμ.) και AIM-120C-7 (έως 120 χλμ.) σε λειτουργία HOJ (Home-on-Jam).
Τα γαλλικά Mirage δεν είναι εξοπλισμένα με αυτούς τους πυραύλους, και προς το παρόν οι Ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις διαθέτουν για αυτά τα αεροσκάφη πυρομαχικά MICA-EM και MICA-IR, με εμβέλεια 65–70 χλμ.
Ωστόσο, μελλοντικά, οι Γάλλοι ενδέχεται να εξοπλίσουν τα ουκρανικά Mirage-2000-5F με τους μακρύτερης εμβέλειας πυραύλους MICA-NG (άνω των 110 χλμ. όταν εκτοξεύονται από ύψος άνω των 10 χλμ.).
Έτσι, τα Mirage και τα Fighting Falcons θα καταστούν σχεδόν ισάξια όσον αφορά αυτόν τον τομέα.

Οι MICA-NG διαθέτουν διπλού παλμού κινητήρες στερεού καυσίμου με διαδοχικές ωθήσεις και ειδική διαμόρφωση της δεύτερης ώθησης για αύξηση της διάρκειας λειτουργίας.
Στο αρχικό στάδιο της πτήσης, η πρώτη ώθηση επιταχύνει τον πύραυλο σε ταχύτητα 4.700 χλμ./ώρα, ο οποίος στη συνέχεια συνεχίζει με την κινητική του ενέργεια και την αντίσταση του αέρα μέχρι να φτάσει τα 50–70 χλμ. από το σημείο εκτόξευσης.
Όταν η ταχύτητα πέσει περίπου στα 1.600 χλμ./ώρα, ενεργοποιείται η δεύτερη ώθηση διάρκειας έως 10–15 δευτερολέπτων, επαναφέροντας τον πύραυλο σε ταχύτητα 1.900–2.500 χλμ./ώρα, αρκετή για την αναχαίτιση πολλών ελιγμών στόχων.
Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, το βλήμα μπορεί να χρησιμοποιήσει ξανά το σύστημα απόκλισης ώσης και να πραγματοποιήσει ελιγμούς με επιτάχυνση έως και 50 G, ακόμα και σε αποστάσεις 105–110 χλμ., σε αντίθεση με τον AIM-120C-7.
Ο MICA-NG είναι εξοπλισμένος με ενεργές κεφαλές καθοδήγησης ραντάρ (GHS), βασισμένες σε phased arrays υψηλής προστασίας από παρεμβολές, ικανές να εντοπίσουν στόχους όπως το Su-34 σε αποστάσεις έως 40 χλμ.
Οι κεφαλές αυτές λειτουργούν ακόμη και σε συνθήκες έντονων ηλεκτρονικών παρεμβολών.
Σημειωτέον ότι οι πως οι ενεργές κεφαλές των MICA-NG είναι οι δεύτερες παγκοσμίως σε τεχνολογική πρωτοπορία, μετά την αντίστοιχη λύση που χρησιμοποιείται στο ιαπωνικό πυραυλικό σύστημα AAM-4B της Mitsubishi Electric.
www.bankingnews.gr
Επί του παρόντος, τα αεροσκάφη αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως για αποστολές αεράμυνας και αντιπυραυλικής άμυνας, με στόχο την αναχαίτιση ρωσικών πυραύλων cruise, των στρατηγικών Kh-101 και των μέσου βεληνεκούς Kh-59MK2, καθώς και επιθετικών drones τύπου Geran.
Οι Ουκρανοί πιλότοι των Mirage-2000-5F και F-16AM αποφεύγουν τις αερομαχίες με τη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία (Russian Aerospace Forces), επιλέγοντας να επιχειρούν κυρίως στα μετόπισθεν των ουκρανικών δυνάμεων.
Σπάνια πραγματοποιούν «επιδρομές» στη ζώνη μάχης, εκτοξεύοντας κατευθυνόμενες βόμβες ή άλλα πυρομαχικά από μεγάλο υψόμετρο.

Ως αποτέλεσμα, είναι δύσκολο για τις ρωσικές δυνάμεις να εντοπίσουν και να στοχοποιήσουν τα Mirage και τα Fighting Falcons, αφού είναι συνεχώς κρυμμένα στο έδαφος.
Η ευρύτερη χρήση αυτών των αεροσκαφών αναμένεται να ξεκινήσει όταν ο αριθμός τους φτάσει τις 24–36 μονάδες, δηλαδή όταν θα υπάρχουν 2–3 μοίρες οι οποίες θα επιχειρούν σε συνδυασμό με δύο αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου Saab 340 AEW&C (ASC 890), τα οποία η Σουηδία έχει υποσχεθεί να παραχωρήσει την άνοιξη του 2024.
Σύμφωνα με το Κίεβο και τις χώρες του ΝΑΤΟ, ένας τέτοιος αριθμός αεροσκαφών θα επαρκεί για την πραγματοποίηση μικρής κλίμακας επιθετικών αποστολών στην παραμεθόρια περιοχή της Ρωσίας, με πιθανότητα επιτυχίας 50% ως προς την απόκτηση τοπικής αεροπορικής υπεροχής και την εκτέλεση ενέδρας κατά βομβαρδιστικών Su-34 της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο γαλλικός πύραυλος που θεωρείται game changer για την κυριαρχία στους ουρανούς της Ουκρανίας
Το Κίεβο σκοπεύει να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα μέσω ποσοτικής υπεροχής αεροσκαφών σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, με ταυτόχρονη χρήση κατευθυνόμενων πυραύλων αέρος-αέρος τύπου AMRAAM AIM-120C-5 (εμβέλειας 105 χλμ.) και AIM-120C-7 (έως 120 χλμ.) σε λειτουργία HOJ (Home-on-Jam).
Τα γαλλικά Mirage δεν είναι εξοπλισμένα με αυτούς τους πυραύλους, και προς το παρόν οι Ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις διαθέτουν για αυτά τα αεροσκάφη πυρομαχικά MICA-EM και MICA-IR, με εμβέλεια 65–70 χλμ.
Ωστόσο, μελλοντικά, οι Γάλλοι ενδέχεται να εξοπλίσουν τα ουκρανικά Mirage-2000-5F με τους μακρύτερης εμβέλειας πυραύλους MICA-NG (άνω των 110 χλμ. όταν εκτοξεύονται από ύψος άνω των 10 χλμ.).
Έτσι, τα Mirage και τα Fighting Falcons θα καταστούν σχεδόν ισάξια όσον αφορά αυτόν τον τομέα.

Οι MICA-NG διαθέτουν διπλού παλμού κινητήρες στερεού καυσίμου με διαδοχικές ωθήσεις και ειδική διαμόρφωση της δεύτερης ώθησης για αύξηση της διάρκειας λειτουργίας.
Στο αρχικό στάδιο της πτήσης, η πρώτη ώθηση επιταχύνει τον πύραυλο σε ταχύτητα 4.700 χλμ./ώρα, ο οποίος στη συνέχεια συνεχίζει με την κινητική του ενέργεια και την αντίσταση του αέρα μέχρι να φτάσει τα 50–70 χλμ. από το σημείο εκτόξευσης.
Όταν η ταχύτητα πέσει περίπου στα 1.600 χλμ./ώρα, ενεργοποιείται η δεύτερη ώθηση διάρκειας έως 10–15 δευτερολέπτων, επαναφέροντας τον πύραυλο σε ταχύτητα 1.900–2.500 χλμ./ώρα, αρκετή για την αναχαίτιση πολλών ελιγμών στόχων.
Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, το βλήμα μπορεί να χρησιμοποιήσει ξανά το σύστημα απόκλισης ώσης και να πραγματοποιήσει ελιγμούς με επιτάχυνση έως και 50 G, ακόμα και σε αποστάσεις 105–110 χλμ., σε αντίθεση με τον AIM-120C-7.
Ο MICA-NG είναι εξοπλισμένος με ενεργές κεφαλές καθοδήγησης ραντάρ (GHS), βασισμένες σε phased arrays υψηλής προστασίας από παρεμβολές, ικανές να εντοπίσουν στόχους όπως το Su-34 σε αποστάσεις έως 40 χλμ.
Οι κεφαλές αυτές λειτουργούν ακόμη και σε συνθήκες έντονων ηλεκτρονικών παρεμβολών.
Σημειωτέον ότι οι πως οι ενεργές κεφαλές των MICA-NG είναι οι δεύτερες παγκοσμίως σε τεχνολογική πρωτοπορία, μετά την αντίστοιχη λύση που χρησιμοποιείται στο ιαπωνικό πυραυλικό σύστημα AAM-4B της Mitsubishi Electric.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών