Τελευταία Νέα
Διεθνή

Νέο χτύπημα Trump – Επιβάλλει τέλη στα κινεζικά πλοία που «πιάνουν» σε αμερικανικά λιμάνια

Νέο χτύπημα Trump – Επιβάλλει τέλη στα κινεζικά πλοία που «πιάνουν» σε αμερικανικά λιμάνια
Οι ενέργειες της κυβέρνησης Trump θα στείλουν ένα σήμα ζήτησης για πλοία αμερικανικής κατασκευής
Τέλη στα κινεζικά πλοία που «πιάνουν» σε αμερικανικά λιμάνια θα επιβάλλει η κυβέρνηση Trump, μετά από έρευνα του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών που διαπίστωσε ότι οι πράξεις, οι πολιτικές και οι πρακτικές της Κίνας ήταν παράλογες και επιβαρύνουν ή περιορίζουν το εμπόριο των ΗΠΑ.
«Τα πλοία και η ναυτιλία είναι ζωτικής σημασίας για την αμερικανική οικονομική ασφάλεια και την ελεύθερη ροή του εμπορίου», δήλωσε ο Εμπορικός Αντιπρόσωπος των ΗΠΑ Jamieson Greer.
«Οι ενέργειες της κυβέρνησης Trump θα αρχίσουν να αντιστρέφουν την κινεζική κυριαρχία, να αντιμετωπίζουν τις απειλές για την αλυσίδα εφοδιασμού των ΗΠΑ και να στείλουν ένα σήμα ζήτησης για πλοία αμερικανικής κατασκευής».
Το USTR είπε ότι η Κίνα πέτυχε σε μεγάλο βαθμό την κυριαρχία της μέσω της ολοένα και πιο επιθετικής και συγκεκριμένης στόχευσης αυτών των τομέων, θέτοντας σε σοβαρό μειονέκτημα τις αμερικανικές εταιρείες, τους εργαζόμενους και την οικονομία των ΗΠΑ.
Τα τέλη θα χρεώνονται μία φορά ανά ταξίδι και όχι ανά λιμάνι, όπως είχε αρχικά προταθεί.
Η πρόταση πολιτικής, που ξεκίνησε υπό την κυβέρνηση Biden και κορυφώθηκε σε μια έκθεση του Ιανουαρίου στο συμπέρασμα ότι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας είχε ένα αθέμιτο πλεονέκτημα, θα επέτρεπε στην κυβέρνηση των ΗΠΑ να επιβάλει υψηλούς φόρους σε πλοία κινεζικής κατασκευής που φτάνουν στα λιμάνια των ΗΠΑ.
Η αρχική πρόταση προέβλεπε χρέωση υπηρεσιών έως και 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε κάθε κινεζική εταιρεία εκμετάλλευσης (όπως η Cosco).
Η αρχική πρόταση έλεγε επίσης ότι για μη κινεζικής ιδιοκτησίας θαλάσσιους αερομεταφορείς με στόλους που περιέχουν πλοία κινεζικής ναυπήγησης, το τέλος εξυπηρέτησης θα ήταν έως και 1,5 εκατομμύριο δολάρια για κάθε λιμένα προσέλευσης των ΗΠΑ.
Το USTR αναγνώρισε ότι αυτή η αλλαγή έγινε λόγω των σχολίων του κοινού στις δύο ημέρες ακροάσεων για τα πρόστιμα τον Μάρτιο, όπου κατέθεσαν πάνω από 300 εμπορικές ομάδες και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.
Πολλοί προειδοποίησαν την κυβέρνηση με επιστολές και σε μαρτυρία ότι οι ΗΠΑ δεν ήταν σε θέση να κερδίσουν έναν οικονομικό πόλεμο που έθεσε στη μέση θαλάσσιες μεταφορές που χρησιμοποιούν κινεζικά πλοία.
Σύντομα, τα κινεζικής κατασκευής πλοία θα αντιπροσωπεύουν το 98% των εμπορικών πλοίων στους ωκεανούς του κόσμου.
Οι πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να είναι επιλέξιμοι για διαγραφή των τελών, εάν μπορούν να παράσχουν απόδειξη για ναυπηγική παραγγελία των ΗΠΑ.
Η διαγραφή του τέλους θα βασίζεται σε καθαρή χωρητικότητα ίση ή μικρότερη από το πλοίο που ναυπηγήθηκε στις ΗΠΑ.
«Εάν ένας υποψήφιος ιδιοκτήτης σκάφους δεν παραλάβει το πλοίο κατασκευής των ΗΠΑ που παρήγγειλε εντός τριών ετών, τα τέλη θα καταβληθούν αμέσως», αναφέρει η έκθεση.

Χρονοδιάγραμμα αμοιβών

Για τις πρώτες 180 ημέρες, τα τέλη θα ορίζονται στο μηδέν και θα αναλύονται σε διάφορες κατηγορίες.
Όλες οι χρεώσεις βασίζονται στην καθαρή χωρητικότητα ενός σκάφους.
Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να κυμαίνονται από 50.000 έως 220.000 τόνους.
Αναλυτικά τα τέλη εξυπηρέτησης σε κινέζους χειριστές πλοίων και ιδιοκτήτες σκαφών της Κίνας:
- Σε ισχύ από τις 17 Απριλίου 2025, ένα τέλος ύψους 0 $ ανά καθαρό τόνο για το πλοίο που φτάνει.
- Σε ισχύ από τις 14 Οκτωβρίου 2025, ένα τέλος ύψους 50 $ ανά καθαρό τόνο για το πλοίο που φτάνει.
- Σε ισχύ από τις 17 Απριλίου 2026, ένα τέλος ύψους 80 $ ανά καθαρό τόνο για το πλοίο που φτάνει.
- Σε ισχύ από τις 17 Απριλίου 2027, ένα τέλος ύψους 110 $ ανά καθαρό τόνο για το πλοίο που φτάνει.
- Σε ισχύ από τις 17 Απριλίου 2028, ένα τέλος ύψους 140 $ ανά καθαρό τόνο για το πλοίο που φτάνει.
Το τέλος θα χρεώνεται έως και πέντε φορές το χρόνο, ανά σκάφος. Το μητρώο δεν έσπασε την τιμή ανά εμπορευματοκιβώτιο.
Τα τέλη εξυπηρέτησης για τους χειριστές σκαφών κινεζικής ναυπήγησης είναι χαμηλότερα.
- Σε ισχύ από: 17 Απριλίου 2025, μια χρέωση ύψους 0 $ για κάθε κοντέινερ που εκφορτώνεται.
- Σε ισχύ από τις 14 Οκτωβρίου 2025, ένα τέλος ύψους 18 $ ανά καθαρό τόνο (120 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο)
- Σε ισχύ από τις 17 Απριλίου 2026, ένα τέλος ύψους 23 $ ανά καθαρό τόνο (153 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο)
- Σε ισχύ από τις 17 Απριλίου 2027, ένα τέλος ύψους 28 $ ανά καθαρό τόνο (195 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο)
- Σε ισχύ από τις 17 Απριλίου 2028, ένα τέλος ύψους 33 $ ανά καθαρό τόνο (250 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο).
Το τέλος θα χρεώνεται έως και πέντε φορές το χρόνο, ανά σκάφος.
Τα τέλη για τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων αλλοδαπής κατασκευής θα βασίζονται επίσης στη χωρητικότητά τους.
Το τέλος θα ξεκινούσε από 150 $ ανά ισοδύναμη μονάδα κοντέινερ (CEU) σε 180 ημέρες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης