Τελευταία Νέα
Διεθνή

Όλα για την Κίνα - Volkswagen και Nissan ρίχνονται στη μάχη για την κυριαρχία στην αγορά αυτοκινήτων

Όλα για την Κίνα - Volkswagen και Nissan ρίχνονται στη μάχη για την κυριαρχία στην αγορά αυτοκινήτων
Τόσο η Volkswagen όσο και η Nissan ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προσφέρει η κινεζική αγορά

Η αγορά αυτοκινήτων στην Κίνα συνεχίζει να είναι ένα κρίσιμο πεδίο για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, με τον ανταγωνισμό να εντείνεται διαρκώς.
Η Volkswagen και η Nissan, δύο από τις πιο γνωστές και ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις και ευκαιρίες στην κινεζική αγορά, η οποία πλέον κυριαρχείται από εγχώριους κατασκευαστές και τις τελευταίες τεχνολογίες ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Η Volkswagen, η οποία παραμένει η κορυφαία ξένη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, αναγκάζεται να προσαρμόσει τις στρατηγικές της εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού, ενώ η Nissan, αν και παραδοσιακά ισχυρή στην περιοχή, προσπαθεί να ανακάμψει και να αναπτύξει το μερίδιο της αγοράς της, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες και μοντέλα. Οι δύο εταιρείες επενδύουν σημαντικά στην Κίνα, προσβλέποντας στην ενίσχυση της παρουσίας τους και στην ανάπτυξη μοντέλων που ανταγωνίζονται τους τοπικούς πρωταγωνιστές στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Με στρατηγικές προσαρμογής, καινοτομίας και τεχνολογικών επενδύσεων, τόσο η Volkswagen όσο και η Nissan ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προσφέρει η κινεζική αγορά, επιχειρώντας να διατηρήσουν τη δυναμική τους και να κατακτήσουν νέες κορυφές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Volkswagen

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, δήλωσε την Τετάρτη στη Σαγκάη ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα προσαρμόσει το μέγεθος της παραγωγής στην Κίνα, καθώς η αγορά συνεχώς εντείνεται και γίνεται εξαιρετικά ανταγωνιστική.
Ο Blume υπογράμμισε ότι η Volkswagen διαθέτει σημαντική παραγωγική ικανότητα στη χώρα, η οποία είχε χτιστεί τα προηγούμενα χρόνια, και ότι η διαδικασία προσαρμογής θα είναι παρόμοια με αυτή που ακολούθησε στη Γερμανία, όταν η εταιρεία πραγματοποίησε περικοπές 35.000 θέσεων εργασίας και μείωσε την παραγωγή κατά 730.000 μονάδες, σύμφωνα με τη συμφωνία με τα συνδικάτα το Δεκέμβριο του 2024.
Η Volkswagen παραμένει η κορυφαία ξένη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, αλλά οι πωλήσεις της παρουσίασαν σημαντική πτώση, κυρίως λόγω της αυξανόμενης επιτυχίας των τοπικών εμπορικών σημάτων.
Αντιμετωπίζοντας αυτή την πρόκληση, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης 20 νέα ηλεκτρικά οχήματα και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ελπίζοντας να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της στην ταχέως εξελισσόμενη αγορά της Κίνας.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική αναδιάρθρωσης που έχει στόχο να διασφαλίσει τη θέση της Volkswagen σε μια αγορά που γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική, ενώ παράλληλα ενισχύει τις προσπάθειες για μετάβαση προς πιο βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, με την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί βασικό πυλώνα αυτής της στρατηγικής.

Nissan

Στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης την Τετάρτη, ο Οικονομικός Διευθυντής (CFO) της Nissan Motor, Stephen Ma, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα δεσμεύσει περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για τη Κίνα μέχρι το τέλος του 2026. Αυτή η επένδυση αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Nissan να επαναφέρει τη θέση της στην αγορά του μεγαλύτερου αυτοκινητιστικού κλάδου στον κόσμο, όπου αντιμετώπισε σημαντική πτώση στις πωλήσεις, που περιορίστηκαν σε λιγότερες από 700.000 αυτοκίνητα πέρυσι.
Η κίνηση αυτή της Nissan έρχεται ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για να αντιστρέψει την πτώση στις πωλήσεις της στην Κίνα, με σχέδια να λανσάρει περίπου δέκα νέα μοντέλα τα επόμενα χρόνια, περιλαμβάνοντας οχήματα με τις τελευταίες τεχνολογίες ηλεκτρικών και υβριδικών κινητήρων.
Ο Ma τόνισε ότι η εταιρεία είχε επικριθεί στο παρελθόν για την καθυστέρησή της στο να ακολουθήσει την τάση των υβριδικών οχημάτων, αναφέροντας χαρακτηριστικά: "Πάντα μας κατηγορούσαν ότι καθυστερήσαμε να εισέλθουμε στην αγορά των υβριδικών οχημάτων, αλλά τώρα έχουμε το πρώτο μας. Και θέλαμε να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο με αυτό."
Η δέσμευση της εταιρείας στην κινεζική αγορά υπογραμμίζει την αποφασιστικότητά της να εκμεταλλευτεί τον ταχύτατα αναπτυσσόμενο τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και να ενισχύσει τη θέση της σε μια αγορά που κυριαρχείται ολοένα και περισσότερο από εγχώριους κατασκευαστές, όπως οι BYD και NIO, οι οποίοι ηγούνται στην κατηγορία των EV.
Η επένδυση ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα κατευθυνθεί στην ενίσχυση των ικανοτήτων έρευνας και ανάπτυξης (R&D), την αναβάθμιση των παραγωγικών εγκαταστάσεων και την αύξηση της προσφοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων της Nissan.
Αυτή η πρωτοβουλία πραγματοποιείται σε μια περίοδο που η κινεζική κυβέρνηση συνεχώς ενισχύει την προώθηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας σημαντικά κίνητρα τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Καθώς η εταιρεία προσπαθεί να ανακτήσει μερίδιο αγοράς, η παρουσίαση νέων και καινοτόμων μοντέλων, καθώς και η ενίσχυση της εστίασης στις πράσινες τεχνολογίες αναμένεται να είναι κεντρικά στοιχεία της στρατηγικής της Nissan.
Ωστόσο, παραμένει να φανεί αν αυτές οι κινήσεις θα είναι αρκετές για να αντιστρέψουν την τάση και να επαναφέρουν τη Nissan ως σημαντικό παίκτη στην ανταγωνιστική κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης